[BC3] Genuine Intel 166 of Cyrix 200?

Pagina: 1
Acties:

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-08 07:20

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
Ik heb voor een habbekrats de mogelijkheid om een mobootje met 64 MB edoram een S3 Virge/DX 375 SB 16 te omarmen, maar dan komt de keuze, Cyrix 200 MMX erin stoppen of een Genuine Intel 166 MMX. welke is sneller om er een servertje van te prakken, ik heb maar weinig tijd eraan te besteden dus zelf proberen is eigenlijk geen optie, wat zouden jullie eigenlijk betalen voor bovenstaande?

alvast bedankt

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

Gewoon die intel erin proppen die oc''en naar 200 word toch niet veel warmer en daar een NT4 server op prakken en dat moet wel flex gaan draaien.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:26
De P166 van Intel is zekers sneller dan de Cyrix 200.
Een Cyrix 166 is ongeveer vergelijkbaar met een P100.
Dus Cyrix 200 is ongeveer P120 niveau

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Heb zelf een Cyrix 200 gehad...

LOPEN OP 75*2!!!!

K&t Dus..

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 13:30

WiD

Voor een servertje draait die cyrix zeker zo snel als de intel denk ik. Integeroperaties van die cyrix waren namelijk vrij goed. Voor spelletjes waren het echter k&tdingen. Zelfs m''n oude amd 486dx4 leek sneller (of het echt zo was durf ik nie zeggen)

• You-Suk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-11-2025
sluit mij aan bij Sitting_Duck

heb een Cyrix 150 gehad :(
quake1 ging dus als dikke *****
ga voor de 166

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-07 16:21

brid

Onze excuses voor het ongemak

Zou voor de intel gaan.
zelf een keer een p150+ van cyrix gehad.
later geupdate naar een intel p166 mmx.
Onder de standaard performancetesten 3x better dan mijn oude cyrix

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik denk toch dat specifiek voor een server de Cyrix te overwegen valt. Het gaat idd om heel veel integer berekeningen. Daar was de Cyrix beter in dan een gelijkgeclockte P55C. Maar als je een P166MMX kunt krijgen en je mobo op 75MHz FSB kan draaien kun je er 99% zeker van zijn dat de 166 op 225 (=2.5x75) te draaien is. En dat slaat ook op integer gebied de Cyrix plat. Als het evenveel kost, kies de Intel, maar als de Cyrix goedkoper kan, dan zou ik die nemen.

Oslik, blyat! Oslik!

Verwijderd

Ik heb zelf een P166mmx gehad en die geupgraded naar een Cyrix M2 250mhz en dat was wel flink wat sneller maar die werd in de zomer rond de 75-80º en dat is dus niet zo leuk.

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-08 07:20

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
Het is kiezen, het is 50 piek voor de hele bubs, en mag kiezen, de cyrix of de intel, het moet een mail server, en waarschijnlijk ook een dedicated HL server worden, of is dat onbegonnen werk?

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

neem pentium, al was t alleen maar voor t stroomverbruik en stabiliteit want die Cyrixen worden heel warm. Voor servers toch niet prettig.

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-08 10:38

lange

Boom Boom?

mischien dat de cyrix iets sneller is maar het zal niet veel zijn en als je m dan toch voor een server gaat gebruiken zou ik wel voor stabiliteit (kan niet zo best spellen :)) gaan....de intel dus.
Pagina: 1