irq problemen in win2k

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:11
mijn systeem is instabiel in sommige games. na veel gezoek denk ik dat het probleem is dat win2k veel apparaten en controllers op irq 11 heeft gezet. (isdn kaart, geluidskaart, netwerkkaart, videokaart, udma66 controllers)

ik kan helaas niet de irq's handmatig wijzigen, deze opties zijn grijs (in de device manager)

wie heeft hier een oplossing voor?

• Ching
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 16:01
Ik denk dat jouw systeem ACPI ondersteunt.
Ga maar eens naar Start>Control Pannel>system
dan tabblad Device manager> Computer
Controleer of daar ACPI PC achterstaat.
Als dat zo is, dan kan je de IRQ's niet wijzigen.

Meestal geeft het ook geen problemen (bij mij tenminste niet) als al je hardware en drivers het ondersteunen.

Mocht je het toch willen veranderen , dan moet je de ACPI PC veranderen in een Standard pc.

Dat doe je door dubbel te klikken op ACPI PC, kies voor driver >update driver >next>
Display list of...... >
next >show all.... > kies dan voor standard pc

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:11
bedankt.. ik had al ergens anders gehoord dat ik acpi in de bios moest uitzetten, maar dan boot win2k helaas niet meer (reset tijdens boot)

ik ben nu niet bij decomp (intro weken universiteit), maar ik zal het zeker zo gaan proberen.

oh ja, heeft het uitzetten van acpi verder nog gevolgen?

• Ching
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 16:01
Het uitzetten van ACPI heeft niet zoveel gevolgen voor je systeem. Je mist o.a. de Hibernate functie en aantal Power Management functies.

Verwijderd

Noem dat maar niet zoveel, als je een laptop hebt kun je niet zonder

Wim
--
http://www.win2kwereld.nl

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb dus op me laptop een probleem dat me pcmcia controller en me vga zelfde irq hebben, acpi kan ik nie in bios uitzetten, maar ik ga dit proberen dan maar, wel kut want die hybernate en power management functies kan ik eigenlijk nie missen :(
Pagina: 1