Toon posts:

[BC3] Grafisch systeem: Intel 866 of AMD 1000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort wil ik mijn systeempje upgraden. Ik maak veel gebruik van grafische software, vooral DirectDraw en Direct3D toepassingen.
Nu vraag ik me af wat nou het snelste is: een AMD Thunderbird @ 1000 Mhz of een Intel Pentium III @ 866 Mhz. Verder heeeft mijn PC 128 MB geheugen en een Matrox G400 DualHead.

Ik heb steeds meer twijfels over de prestaties van AMD aangezien ik met mijn K6-2 350 Mhz geen DivX kan afspelen en met een Celeron 333 Mhz wel... Vandaar dus deze vraag

Verwijderd

Op maandag 02 april 2001 14:10 schreef Delate het volgende:
Binnenkort wil ik mijn systeempje upgraden. Ik maak veel gebruik van grafische software, vooral DirectDraw en Direct3D toepassingen.
Nu vraag ik me af wat nou het snelste is: een AMD Thunderbird @ 1000 Mhz of een Intel Pentium III @ 866 Mhz. Verder heeeft mijn PC 128 MB geheugen en een Matrox G400 DualHead.

Ik heb steeds meer twijfels over de prestaties van AMD aangezien ik met mijn K6-2 350 Mhz geen DivX kan afspelen en met een Celeron 333 Mhz wel... Vandaar dus deze vraag
Ik ga zelf een PIII 800 of 866 halen. De planning was eigenlijk de Tb maar dat heb ik net laten varen. Heb vroeger een Intel gehad die het altijd deed. Die omgeruild voor een K6-2 350 vanwege de kosten. Alleen kon ik hem in de zomer ineens iedere keer uitzetten wanneer het 35 graden werd op m''n kamer. Hopelijk gaat die PIII het dit jaar wel blijven doen. En ik werd eerlijk gezegd wat bang van die verhalen over ontplofte amd''s. Zelf gebruik de pc voor muziek ipv grafische toepassingen. Daar ben je ook gebaat met de snelste proc. Toch kies ik nu bewust voor intel omdat ik daar vroeger goeie ervaringen mee heb gehad itt die k6-2 die ik nu heb.

PS. DivX kan ik perfect draaien op die amd.

Verwijderd

hhmm..k6 zuigt..als je al een intel MB hebt kun je misschien beter een p3 kopen ...als je toch ook een nieuw MB wil aanschaffen kun je denk ik beter voor AMD gaan...

• Dope-E
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-07 12:42

Dope-E

The one and only Dope

TBird 1000 blaast een PIII 866 er met gemak uit! >:)
Wat je ook doet, tenzij het specifiek iets is wat heel goed voor SSE is geoptimaliseerd en totaal niet voor 3DNow!+
Als je cveel Direct3D, nou ja gewoon veel 3d gaat doen... Neem een GeForce2, minimaal MX (lekker goedkoop) liever een GTS of sneller natuurlijk!
Voor DualHead functionaliteit MX met TwinView

BTW DVD --> DivX op mijn TB1000: dikke 8 frames/sec...
DivX afspelen is natuurlijk helemaal geen probleem he! misschien lag het wel aan je videokaart...

twitter.com/curly_sanders

Verwijderd

snik :'( ik hou niet van zoek roepen maar dit is toch echt een vraag die d.m.v. search beantwoord kan worden ben ik bang.

voor twijfels over amd, beetje history: [topic=151743]

athlon is niet te vergelijken met K6-2 dus weg met die twijfels :(

PS: bericht aan andere tweakers, houd je netjes en begin niet te schelden, een topic vol met "UTFS" en "SEARCH" is niet nodig, ty :)

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-07 10:24
Als je veel grafisch werkt, maakt het volgens mij niet veel uit welke proc je neemt

Wat ik wel zeker weet => zorg dat je interne geheugen fors word uitgebreid, (mini. 256 mb erbij ofzo)
Dit verhoog je systeem prestaties zeker (als je die nieuwe proc hebt dan :))

www.kuiphuis.nl

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-08 08:24

EaS

Snap eigenlijk die hele vraag niet, je kunt de benches toch wel even checken ? Zijn er genoeg van te vinden.
T''bird is sneller, veel sneller zelfs helemaal op een 133 bus. En voor die 5 progjes die SSE ondersteunen hoef je het ook niet te laten.
Antwoord lijkt me duidelijk dus.
Pagina: 1