[BC3] 1 GHz= 100*10 en 133*7.5????

Pagina: 1
Acties:

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 15:02
Goeiemiddag allemaal.
Heb even een vraagje dat ongetwijfeld over zal komen als een newbew vraag maar dat mag de pret niet drukken. :)

Je ziet vaak bij mensen in hun specs dat hun proc op 7.5*133 loopt. Die 7.5 staat voor de multiplier maar waar staat die 133 dan voor?
Staat die nu voor de FSB of...?

Als je je processor wilt overklokken kan je dat alleen maar doen d.m.v. van je FSB te verhogen of moet het ook nog anders kunnen?

Ik heb al bij de search gezocht maar daar kon ik niets vinden.

Groetjes, Vleppy Niles

• Da_BoR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:14
Die 133 is inderdaad de FSB
Bij een intel proc kan je alleen maar overclocken door je FSB omhoog te doen, bij AMD kan je ook bnij geunlockte procs de Multiplier opschroeven

• Glottis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11-2024
Zoals meneer boven mij zegt is het inderdaad de Front Side Bus. In de meeste gevallen is er een klein performance verschil als je de FSB op een hoger snelheid laat lopen. Dus in dit geval is 7.5 multiplier 133Mhz FSB beter dan 10*100FSB. Bij mijn mobo maakte het nog redelijk veel uit in SiSoft Sandra benchmarks.

• vleppyniles
Je systeem wordt daar toch best wel onstabiel van aangezien hij je bussen op een hoger aantal MHz. laat draaien?

Of zie ik dit verkeerd?

• Da_BoR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:14
Het voordeel van een hogere FSB is ook dat je geheugen op die FSB meeloopt en de rest van de hardware in de PC ook, nadeel van je FSB hoog clocken (hoger dan 150) is dat sommige hardware heel vreemd gaat doen, dan is het interesanter om de Multiplier te verhogen (indien mogenlijk :)

• vleppyniles
Helemaal duidelijk. Thankz

Verwijderd

Grrr... dubbelpost :(

Verwijderd

Op maandag 02 april 2001 13:24 schreef vleppyniles het volgende:
Je systeem wordt daar toch best wel onstabiel van aangezien hij je bussen op een hoger aantal MHz. laat draaien?
Of zie ik dit verkeerd?
Op maandag 02 april 2001 13:24 schreef Da_BoR het volgende:
Het voordeel van een hogere FSB is ook dat je geheugen op die FSB meeloopt en de rest van de hardware in de PC ook, nadeel van je FSB hoog clocken (hoger dan 150) is dat sommige hardware heel vreemd gaat doen, dan is het interesanter om de Multiplier te verhogen (indien mogenlijk :)
Tenzij je natuurlijk een echt goed moederbord koopt, zoals die Epox 8KTA3(+), die kan dacht ik je FSB verhogen zonder je bus-snelheid mee te verhogen >:)

Verwijderd

kunnen er dat niet meer?
het ligt toch volkomen aan de instelling van de verhouding fsb-pcibus?
ik heb iig me fsb gewoon van 100 naar 133 gezet en me pci bus bleef op 33 mhz, maarja ik ben dan ook zo''n overclocknewbie die softmenu (abit kt7a) nodig heeft :)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Zijn inderdaar meer borden die dat kunnen maar wat ik ervan weet is dat de betrouwbaarheid ervan nogal iffie is.

Ik had een Abit KA7 die het ook kon als ik het me goed herinner.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op maandag 02 april 2001 16:42 schreef Tijgrrr het volgende:
Zijn inderdaar meer borden die dat kunnen maar wat ik ervan weet is dat de betrouwbaarheid ervan nogal iffie is.

Ik had een Abit KA7 die het ook kon als ik het me goed herinner.
Op maandag 02 april 2001 15:48 schreef McStrife het volgende:
kunnen er dat niet meer?
het ligt toch volkomen aan de instelling van de verhouding fsb-pcibus?
ik heb iig me fsb gewoon van 100 naar 133 gezet en me pci bus bleef op 33 mhz, maarja ik ben dan ook zo''n overclocknewbie die softmenu (abit kt7a) nodig heeft :)
Ja tuurlijk kun je je FSB verlagen/verhogen naar een bepaalde Mhz dat de pci-bus evensnel draait als default, maar met die Epox kun je je FSB met 2Mhz-stapjes van 66t/m195 (ofzo) zetten zonder dat je pci-bus daar iets van merkt >:)

• Glottis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik heb een Abit KT7A-RAId, en je kan dan vrij makkelijk de FSB op 133Mhz zetten, terwijl de PCI bus op 33Mhz blijft lopen. Dan loopt dus eigenlijk alleen je geheugen hoger, niet je PCI kaarten, etc..
Maar inderdaad, als je je FSB op een andere FSB laat lopen, dan verhoog je ook je snelheid van je PCI kaarten, sommige vinden dit niet zo leuk, en worden dan instabiel.

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:39

MaDLiVe

.-Observer-.

effe voor de duidelijkheid je fsb gaat theoretisch op 266 lopen en je internal bus op 133 :P
maaar dan moet je wel geheugen hebben dat het ondersteund...en niet alle mainboards kunnen de bus/fsb onafhankelijk van je sloten klokken (1/3 voor pci 1/2 voor agp(1x)) de A versies kunnen dat vanzelfsprekend wel allemaal (abit k7ta en a7v133)
7,5x133 is dus beter omdat je dus je bus en cpu meer bandbreedte geeft 133mhzddr en 133mhz logisch toch ?
dit kun je dan weer bereiken door unlocken etc.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Pagina: 1