[BC3] Is dit een goede keuze?

Pagina: 1
Acties:

• Legio947
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-11-2025
Ik ben aan een upgrade van mijn pc toe maar ik ben nogal een hardware newbie, dus vraag ik hier even of dit een goede keuze is...

MSI K7T Pro Turbo (6PCI/2USB/KT133A/SOUND)
Thermaltake Chrome Orb Cooler Socket A / Socket 370
AMD Athlon 1.2 GHZ FSB200 Socket A

Verder zou ik er nog een geforce 2 gts bijstoppen, maar dat werkt met alles samen denk/hoop ik.

Nog 2 vraagjes
*Die KT133A wil zeggen dat er 133mhz ram in moet, klopt dit?
*Is er veel snelheidsverschil tussen FSB 200 en FSB 266?

Mocht het dom zijn om zo een moederbord te kopen, zeg mij dan eens wat ik best koop plz :)

• Dope-E
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-07 12:42

Dope-E

The one and only Dope

Moederbord is op zich wel goed hoor. Onboard sound zou ik persoonlijk niet nemen.
Koeler is ook wel goed.

Je kan beter voor een Athlon met 266 FSB gaan. Is zeker sneller wat betreft geheugen bandbreedte.
100 MHz geheugen kan ook hoor, maar is wel een stukkie trager natuurlijk...

Die GeForce kan er uiteraard wel bij! Moet je wel zorgen voor minimaal 300 watt voeding!

twitter.com/curly_sanders

• Legio947
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-11-2025
Die onboard sound zal ik waarschijnlijk toch niet gebruiken, het zit er gewoon bij omdat ze die verkopen waar ik de rest zou kopen :)

Is die 300W voeding echt nodig? Ik heb nu een 235W voeding, wat zou er kunnen gebeuren mocht ik die blijven gebruiken? Ik heb ook maar 1 cdrom, wel 2 schijven, soundkaart, videokaart en ethernetkaartje...

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Er staat een review op de frontpage dat de oude 200FSB procs het ook goed op 266 doen. Ik zit nu zelf te verzinne om men Duron te vervangen voor een TB 1 of 1,2 Ghz, maar welke is het beste te OCen :?

One of the animals has left its cage today.

Verwijderd

Die 300 W is echt een minimale vereiste.

De AMD processor heeft al aardig wat(t) nodig, maar zeker een Geforce II GTS slurpt een lekker wattage op.

Voor de rest: zeker doen. :)
Suc6