[BC3] Intel Pentium IV?!

Pagina: 1
Acties:

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
De nieuwe Intel Pentium IV wordt nu duidelijk steeds goedkoper, een 1,3GHz versie koop je al voor net ff ruim 1000,-.
Goede moederborden zijn er ook al, zoals de Abit TH7-RAID:).

Zou het de moeite waard zijn om zo''n combo nu al aan te schaffen? En heeft iemand al ervaringen met de Intel Pentium IV?

Ik heb ook ergens gelezen dat je een speciale kast voor een Pentium IV nodig hebt, is dat ook zo? En is er merkbaar verschil tussen het PC600 en PC800 geheugen?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tja, heb je geld teveel?

De P4 is een prima chip, maar een 1.3GHz P4 is zo goed als zeker voor huidige apps langzamer dan een 1.3GHz Tbird, tenzij je heel erg bandbreedte intensieve dingen doet.

De i850 is een prima chipset, een ABIT mobo voorspelt veel leuks met OCen, wat ook zeker goed kan gaan, getuige alle verhalen van 2GHz met luchtkoeling.

Wat betreft RDRAM, het verschil tussen 600 en 800 is immens! 600 presteert in een dual channel setup nauwelijks beter dan single channel PC-133 SDRAM. Een P4 met het om snel te zijn vooral hebben van de quad pumped CPU bus met haar enorme bandbreedte. Als je vervolgens daar slome ram op zet, is het alsof je eem PIII met 133MHz FSB draait met RAM op 100 of zelfs 66MHz. Als je al voor een P4 gaat, doe jezelf een lol en neem gewoon fatsoenlijke RDRAM800.

Toch ben je voor CPU+mobo+ram een stuk meer kwijt dan voor een TB met AXIA core, een AMD760 mobo en een vergelijkbare hoeveelheid DDR-SDRAM.

Oslik, blyat! Oslik!

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
Bedankt voor je reactie.
Als ik zo ''ns de Gathering of Tweakers doorlees hoor ik toch wel erg veel geklaag over de temperatuur die de Athlon TB haalt.
Vroeger was het zo als je met je AMD systeem Windows NT server wou installeren dat ie gewoon plat ging. Telkens weer. Daarom draai ik nu nog steeds Microsoft server editie''s (w2k) op mijn Intel Pentium II 350.
Heb je ervaring met een Athlon TB en w2k server?

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
Heb je ervaring met een Athlon TB en w2k server?

nee, dat niet, wel met gewoon win2k en een duron 700 @ 1030, en alles zonder problemen. ALS het al crashte, was het door mijn eigen stommiteiten en omdat ik het gebruik als toy-os :)

ach...in een volgend leven lach je er om!

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 11:47
De K6 serie van AMD was klote.
De Athlon serie is top (classic, duron en thunderbird) niet voor niks is de Athlon de afgelopen 2 jaar proc van het jaar geworden...

Verwijderd

Ik heb een Classic Athlon met zowel 2000 server als Adv. server gedraait (nog steeds met Server) en geen enkel probleem gehad.

Stabiel als een huis en mijn workstation is al bijna een jaar 2000 Pro met Athlon''s.
In het begin wel veel gedonder gehad door de VIA drivers maar sinds de 4.25 versie is dat ook voorbij.

Warmte?, ach, zolang je niet gaat overclocken (is niet zo wijs in een server) is er vrij weinig aan de hand denk ik.

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Kies voor de stabiliteit en duurzaamheid van intel, vooral in een servertoepassing. De amd is gewoon behoorlijk hardware kritisch.

Neem voor een server een dual p3 als je echt snelheid wilt, dit loopt harder dan de p4 en is ook goedkoper.

u can fool all people some time and fool some people alltime

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-08 08:24

EaS

Aaargggh een PIV 1.3 Ghzz voor f1000,- !!
Koop alles wat je wilt maar niet dat, ZONDE van je geld. Prestatie niveau ergens rond een PIII/Athlon 800 a 900. Behalve misschien in Q3. En de opmerking dat we ''nog even moeten wachten'' op geoptimaliseerde software. My ass, dat dachten we ook van SSE.
Pagina: 1