[BC3] Alpha PEP66T + Delta 60HP stopt ermee!

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb een Abit KT7a met een Athlon T-bird 1,2 (266 fsb) met daarop een Alpha PEP66T heatsink en een Delta 60HP fan. Ten eerste wat me opvalt is; het lage aantal toeren per minuut (3000 i.p.v. fabrieksspecificaties 6800) en op een gegeven moment stopt de fan met coolen. Ik weet niet hoe het komt. Heb alle kabels gecontroleerd. De combo komt van OC-Shop. De fan heeft als type aanduiding: AFB0612EH. Is dit wel een Delta 60HP? Hij draait ook niet zo erg soepel. Het lijkt alsof het geen kogellagers in zich heeft. Help! ;(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:26
Als je het toerental kan zien, heb je hem aangesloten op je mobo. En een delta HP fan trekt zoveel stroom dat je mobo waarschijnlijk problemen heeft om dat te leveren. Dus zakt je voltage in, krijg je stabiliteitsproblemen en kan je fan ermee knokken.
Dus: sluit je fan aan via een Digidoc (als je de rpm wilt blijven aflezen) OF via je voeding, maar NIET via je mobo.
Oh ja, download ff de nieuwere versie van je BIOS, zodat je de fancheck kan uitzetten voor fan1 van je mobo. Anders start je bak helemaal niet meer op :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Potatoman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:13

Potatoman

koniwa

Had ik ook een keertje met mijn alpha, toen had ik de schroeven er een beetje scheef ingedraaid |:( misschien is dat het.

The cyclographing developer