[BC3] P2B-F/P3B-F/CUBX Modificeren

Pagina: 1
Acties:

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Ik wil de geinteresseerden vragen om de volgende topics eerst door te lezen:

[topic=48262]

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/130862/2

gerelateerde pagina''s:

http://www.turbotech.ch/articles2000/000815-p2bls_rework-02.html

http://members.ams.chello.nl/mgherard/html/photoshop.html

Wat het probleem is:

Ik ga een potje Half-Life of Counter-Strike spelen (op internet) en op een willekeurig moment (na 3 minuten of na een uur) hangt mijn PC. De symptonen zijn:

Beeld bevriest.
Geluid loopt, dwz de laatste seconde geluid herhaalt zich.

Het heeft niks met software te maken of hardware die ik in m''n bord heb. En dat weet
ik 100% zeker. Ik heb echt ALLES vervangen. Alle andere handelingen die je met een PC kan doen gaan zonder 1 probleem. Het gebeurt dus zowel op een P2B-F als een P3B-F met de volgende componenten:

CPU: Celeron 300,333, PII 300, PIII 550E, PIII 650E, PIII 700E
RAM: Hyundai, Siemens/Infineon, Mushkin, KingMax TinyBGA
VGA: Asus V3400TNT-TV, G400Max, Asus V3800Ultra Deluxe
LAN: 3Com 10MB ISA, 3Com 10MB combo PCI, 3Com 10/100MB PCI
Sound: SB AWE64, SB Live!
SCSI: met of zonder Symbios SCSI kaart
Voeding:Codegen, PowerMan, AOpen

Feit is dat het in het Asus BX bord zit.

Ik heb dit probleem al aardig lang, maar het vage is dat ik het soms weken/maanden niet heb, en zoals vandaag opeens weer 3x. Overclocked of niet, het gebeurt.

IK WORD HIER HELEMAAL GEK VAN !!!!!!!!!!

|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(

....en wil dus een modificatie uit gaan voeren aan m''n plank zoals die op de 2 laatste pagina''s is gedaan. Het principe zal voor de P3B-F ongeveer hetzelfde zijn. Wellicht is er iemand die hetzelfde symptoon heeft en zijn bord al heeft gemod. Of iemand die me ermee kan helpen.

Concrete Loop Watercooling

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Hiero in het bezit van een Asus P3B-F, bios revisie 1006. De componenten:

P3-700E@1050MHz, 1.85Volt, cBo stepping, Arctic Circle.
128MB Mushkin Rev3@150MHz cas 2-2-2
GeForce 2@220/400MHz, sba enabled

Nog nooit geen problemen gehad.

Die-hard Brexiteer

• Abbadon
  • Laatst online: 20:10
Hiero ook dezelfde combo (P3B-F, 650@866, G400) en probs. Half-life en CS doen het prima nadat ik AGP naar 1X ''geforced'' heb. Alleen wordt ik ook gek als alles freezed tijdens PhotoShop (en ik bijna klaar was, en alles dus weg is:( ). Ik heb maar besloten een ander mobo te kopen (Tyan Tiger100). Solderen is niet mijn fort; geen zin om een verder perfect draaiend bord naar de eeuwige PCB-velden te sturen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• FreeRider
... ander bord kopen ... ik ben eigenlijk nog zeer tevreden met deze combo aangezien het nog steeds keihard loopt. Ander bord zou dan een CUSL2-C (Black Pearl) worden, maar de investering is vrijwel nutteloos, aangezien ik er geen snelheid voor terugkrijg. Ik wil hem best modden maar moet dan wel weten hoe en wat. AGP 1x gaat niet helpen, want dat heb ik getest. Ik zit stiekum een beetje te wachten op een reply van JumpStart, die hetzelfde heeft en er ook mee bezig was.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

P3B-F, rev 1.03, Bios 1004, Celeron 466, Asus V3800 TNT2 32 Mb, 128 Mb ram. No problemos, ook niet met een G400 16 Mb Singlehead.

• FreeRider
Ik weet het jongens, P3B-F IS ook het meest betrouwbare en stabiele bord. Dit is het enige probleem wat ik ermee heb, verder werkt alles feilloos. En de genoemde errors treden ook niet vaak op. Echter, als het gebeurd dan wordt je gek ! Ik heb dus de afgelopen 2-3 maanden geen enkele vastloper gehad, zelfs niet op 1050 Mhz CAS 222 etc. Maar gisteren, opeens, heb ik het weer 3 x, natuurlijk net als het lekker gaat met Half-Life of Counter-Strike. Ik kan het gewoon niet hebben en wil een bord dat voor de laatste 0,0001 % STABIEL is. JumpStart laat iets van je horen !

Verwijderd

Zie sig. No problems at all!

Verwijderd

Op maandag 02 april 2001 17:39 schreef FreeRider het volgende:
Ik weet het jongens, P3B-F IS ook het meest betrouwbare en stabiele bord. Dit is het enige probleem wat ik ermee heb, verder werkt alles feilloos. En de genoemde errors treden ook niet vaak op. Echter, als het gebeurd dan wordt je gek ! Ik heb dus de afgelopen 2-3 maanden geen enkele vastloper gehad, zelfs niet op 1050 Mhz CAS 222 etc. Maar gisteren, opeens, heb ik het weer 3 x, natuurlijk net als het lekker gaat met Half-Life of Counter-Strike. Ik kan het gewoon niet hebben en wil een bord dat voor de laatste 0,0001 % STABIEL is. JumpStart laat iets van je horen !
1050 MHz met een P3-650E op een Asus P3B-F?
Hoe? Dan heb je een FSB hoger dan 150 mhz en dat is onmogelijk op een P3B-F?

Verwijderd

Ik heb een ASUS CUSL2 en die hangt na +./- 3 uur standaard. wat ik ook doe!

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Op maandag 02 april 2001 18:14 schreef Vo0 het volgende:

[..]

1050 MHz met een P3-650E op een Asus P3B-F?
Hoe? Dan heb je een FSB hoger dan 150 mhz en dat is onmogelijk op een P3B-F?
P3B-F gaat maar tot 150MHz fsb inderdaad....

Die-hard Brexiteer

• FreeRider
klopt VoO, ik heb namelijk even 2 weekjes een 700E te leen gehad, om uit te vogelen of het probleem misschien, ondanks dat ik al meerdere chips heb geprobeerd, toch in m''n 650E zit. En die 700E loopt net zo hard vlekkeloos op 150 Mhz. :9~ Ik heb gewoon in alle applicaties een rock-solid systeem, maar toch ... grrrrr... loopt eens in de zoveel tijd, onaangekondigd en onvoorspelbaar, HL en CS vast ! En ik ben er onderhand dus heilig van overtuigd dat het in m''n Asus bord zit. Vandaar mijn vraag of iemand misschien z''n bord al heeft gemod. .. ''t ziet er tot nu toe een beetje hopeloos uit...:'(

Pagina: 1