Toon posts:

[BC3] ik weet het nu echt niet meer (U-100 maxtor)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een 64Gb maxtor schijf U-100, maar dat ding wil maar niet op U-100!!
kep een asus CUB-XE mobo, hoe te doen?
al op de blauwe connector aangesloten, driver installed.. kep toch geen speciale kabel nodig??
help!!!!!!!!
grtz

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:27
Zit ie wel op een van de Promise IDE aansluitingen? Da''s namelijk de enige manier om UDMA100 te krijgen, aangezien de standaard BX IDE controller max UDMA33 kan.

Verwijderd

Topicstarter
ja, kep ook zo''n leuke U-ATA 100 diskette erbij installed.. maar W98 installeerd dat ding als SCSI controller .. ipv als IDE .
das het vage ..
en alles is gewoon goed aangesloten ..
begrijp er echt helemaal niks meer van ...

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:22

Beaves

Usque ad Finem

SCSI controller .. ipv als IDE .
Jouw HD''tje draait op U100, neem dat nu maar van mij aan, Promise controllers (ik heb er zelf ook 1tje), worden altijd als SCSI controllers herkend in Windows :).

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-08 08:37
Je hebt WEL een speciale kabel nodig!!
Zo''n normale 40 aderige kabel is goed tot ATA33. Voor hoger moet je een 80-aderige kabel hebben. Let wel, deze heeft dezelfde 40 polige connectors, maar tussen elke ader zit nog een ''aarde'' voor afscherming. Ga maar eens zo''n kabeltje halen, en je zult zien dat het dan wel werkt :)

Ter illustratie: (bron VH)
Afbeeldingslocatie: http://www.virtualhideout.net/images/rc_02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.virtualhideout.net/images/rc_03.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Het zit zo: ik heb die HD aangesloten met zo''n 80p. kabel, en alles werkt nu ook wel perfect in Windoos, maaaaar ..... als ik dus me pc opstart gaatie detecten offie een U-100 disk kan vinden .. en dat vindt hij dus niet .. daarom stond ik zo verbaasd.
Maar ik kan er nu van op aan dattie wel op U-100 werkt?
grtzz
PS. alvast bedankt natuurlijk voor jullie reacties!!

Verwijderd

Als ie bij het detecten zegt dat de schijf UDMA 5 is draait ie op U-100 :)

Verwijderd

Topicstarter
dat zegtie dus niet .. das het vervelende .. kijk, in windoos geloof ik het wel ..
maar het opstarten duurt daardoor ook veel langer omdattie een tijd aan het detecten is ..
das juist het vervelende ..
grtzz

Verwijderd

Test je snelheid anders gewoon met HD-Tach ofzo en zet hem op PIO4/ATA33/ATA66/ATA100 en kijk of je verschil ziet, dat is het makkelijkst denk ik :)

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:22

Beaves

Usque ad Finem

Test je snelheid anders gewoon met HD-Tach ofzo en zet hem op PIO4/ATA33/ATA66/ATA100 en kijk of je verschil ziet, dat is het makkelijkst denk ik
Alleen zie je het verschil tussen U66 en U100 niet, dat ga je pas merken als je een paar HD''s in een RAID 0 opstelling plaatst.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Pagina: 1