[BC3] On-board sound goed of fout?

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ja newbie dus :)
Ik heb een Jetway J-993AS-L motherboard met zo''n fijne on-board sound chip d''r op. Ik heb ook nog een PCI geluidskaartje liggen (volgens mij een SoundBlaster 128 ofzo).
Ik wil er voornamelijk spelletjes op gaan spelen. Moet ik nou wel of niet die kaart erin gooien?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Ik zou het proberen zonder, ik zou wel benieuwd zijn die kaart kan je er altijd nog in rossen toch?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Meestal is de onboard sound chip toch een ESS geval, wat toch hetzelfde is als op een SB128 zit. Kortom, hou je SB128 voor een 2e PC of verkoop het. Had je een of andere leuke A3D/EAX kaart (SBLive, DMXfire ofzo) gehad, dan onboard sound disabelen en je kaart erin.

Oslik, blyat! Oslik!

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
Mijn systeem (zie sig.) heeft ook een onboard, En die doet het gewoon goed. Je moet er niet teveel van verwachten (MIDI ondersteund het niet), maar verder is het goed hoor.

• BC3 Victim
Ok, bedankt voor jullie snelle respons.
Ik begrijp dat het met de kwaliteit wel goed zit. Ik vraag me nu alleen nog af of een PC sneller wordt als je het geluid door een insteekkaart laat regelen (minder processor belasting)?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Ze zeggen dat je processor door on board sound extra belast wordt. Dit is ook wel zo, op mijn Intel PIII mobootje met onboard sound hapert het geluid ook behoorlijk als ik iets arbeidsintensief doe. Ik heb nu een Asus A7V133 zonder sound gekocht en er maar meteen los een Sounblaster Live 512 bijgekocht....ik ben benieuwd....

Verwijderd

Tsja, goed of fout hangt helemaal van je situatie af en wat je ermee wilt, the usual shit dus.
Voor een beetje typen ensow is het perfect en voor veel bedrijfs-PC''s ook nog wel. Beetje gamen thuis lukt ook nog wel - dus wanneer neem je een losse zou je zeggen? Tsja, dat is wisselend maar ik zou zeggen zodra je features nodig hebt die jouw onboard niet bieden of de kwaliteit van je onboard k*t is.

Verwijderd

elke geluidskaart trekt aan de cpu...of ie nou onboard of niet is...

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-07 16:21

brid

Onze excuses voor het ongemak

Je kan het beste de onboard sound uitzetten en die pci kaart er in zetten.
Een vriend van mij heeft ongeveer hetzelfde systeem als ik, alleen hij gebruikt de onboard sound en ik heb een gewone geluidskaart (diamond mx200 (vortex2)).
Bij hem happert de 3dmark demo met geluid aan alle kanten en bij mij loopt hij vloeiend :) .

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Verwijderd

Dat onboard sound is goed genoeg als je alleen maar internet enz met je pc, voor gamen en mp3s luisteren enz. zou ik toch die SB 128 of een Live! gebruiken. Voor de pc van m''n ouders heb ik ook onboard sound genomen en die kan wel midi, en de kwaliteit is ook wel goed, maar voor m''n eigen pc heb ik toch een SBLive!

• CrusaderNoR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-05 12:53
Nou m''n buurman heeft een Gigabyte mobo (AMD)met onboard sound en het geluid is echt om te :r
Af en toe doet tie het goed maar 9 van de 10x zit er ruis, statisch getik in.
Terwijl m''n ex rij-instructeur een Asus mobo (PIII)heeft met onboard sound en die heeft wel goed geluid.
Ik ben niet kapot van dat onboard spul, liefst niks.

Verwijderd

on board sound werkt bij mij uitstekend voor mp3, gamen, bij dvd etc. noem maar op, ik geen geen noemenswaardig verschil noemen tov mijn vorige systeempje waar een soundblaster in hing, je kan iets minder instellen that''s it

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-08 10:36
ram die pci128 ering. is 100x beter dan dat onboard gezeik. kwaliteit is echt om te :r :r

en als je van die pci128 model ct4700 heb, ondersteunt ie nog eax ook :)

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

Om deze topic toch meer weer even open te slingeren ... hoeveel kanaals is onboard sound? alleen stereo out of? 4.1? 5.1?

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-04 09:28
hoe zit het de onboard kwaliteit van de msi Socket A bordjes (K7T Turbo bijv.)

• Rhy

Rhy

dat moederbord wil ik dus ook kopen ;)

ik heb even gekeken op de site van MSI, maar er is niks relevants te vinden over de onboard audio.

wie weet er meer? ervaringen?

• Vrieskist
ja er zit onboard sound op

van msi-computer.nl:
Chip Integrated DirectSound AC''97 Audio

• Rhy

Rhy

*zucht* |:( BEHALVE dat het erop zit :) :z
ik bedoelde meer qua output info, gebruikte chipset (ESS, creative), etc.
;)

• Vrieskist
Op zondag 15 april 2001 09:05 schreef erniemars het volgende:
*zucht* |:( BEHALVE dat het erop zit :) :z
ik bedoelde meer qua output info, gebruikte chipset (ESS, creative), etc.
;)
ermm, ik dacht ik geef ff een beetje info :)
die onboard chip zit er op :)

• Rhy

Rhy

hebbus! dit is een interessante link:
http://www.europe.creative.com/products/buying/

wordt het verschil uitgelegd tussen onboard sb en losse geluidskaart

"Limitations of this solution may be slightly increased noise (due to the audio not being separated sufficiently from interference on the motherboard), and no digital out or rear speaker output (these features are not usually provided though the Creative chips can provide them) and only limited 3D audio and effects features."

• Rhy

Rhy

hmm toch nog een vraagje ... is die uitgang van een onboard geluidskaart (MSI K7T Turbo) nu versterkt of onversterkt?
dit ivm het geluidssignaal naar me audioset (Zodat het daar dus weer versterkt wordt)
iemand een idee?

• BC3 Victim
Ik heb zelf een MSI K7T-Pro 2A en die heeft onboard geluid, prima hoor. Uitstekende kwaliteit> Neem in ieder geval goeie boxen of een stereo (zoals ik >:)) want anders heb je d''r nog nix aan.

• Vrieskist
Op zondag 15 april 2001 10:13 schreef Skaah het volgende:
Ik heb zelf een MSI K7T-Pro 2A en die heeft onboard geluid, prima hoor. Uitstekende kwaliteit> Neem in ieder geval goeie boxen of een stereo (zoals ik >:)) want anders heb je d''r nog nix aan.
* Vrieskist is in bezit van een lekker subwoofer setje :P:P
Pagina: 1