Toon posts:

[BC3] Koeler + pasta

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort ga ik voor het eerst zelf een koeler plaatsen. Moet ik de koelerpasta zelf kopen of zit dat bij de koeler? Kan ik een eenmaal bevestigde koeler + pasta ook weer loskrijgen zonder iets kapot te maken? Ik wou in de toekomst namelijk nog graag bij de L1 bruggen kunnen komen. Ik heb wel eens in een handleiding gezien dat er een zelfklevende laag op de koeler zelf kan zitten maar volgens mij krijg je die nooit meer los zonder de processor te beschadigen. Hoe lossen jullie dit op? Ik neem aan dat de meeste tweakers hier hun L1 bruggen ook nog toegankelijk willen houden.

Alvast bedankt,
Dutchman

Verwijderd

Bij sommige (vaak de duurdere) koelers zit er al koelpasta bij. Je kan een eenmaal bevestigde koeler prima verwijderen, al zit die soms een beetje vastgekleefd met een vacuum (gewoon een beetje schuiven zodat er lucht onder komt, en hij is los). En die zelfklevende laag krab ik er altijd af met m''n nagel (niet met een mesje, want dat geeft krassen en zorgt ervoor dat het oppervlak dus niet meer mooi egaal is). Waarna ik de rest met wat jif wegpoets. En daarna zorg ik ervoor dat alle jif goed weg is met wat water en een pleepapiertje.

Die koelpasta kun je trouwes het beste aanbrengen op je koeler door het met een biebpasje ofzo te verdelen en er een mooi dun laagje over de onderkant van de koeler mee te maken. Niet teveel want dan perst het er onderuit. Probeer dus een zo dun mogelijk laagje maken.

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Gewoon die laag met een pleepapiertje + wasbenzine weghalen en dan op je core een beetje pasta doen. Daarna kan je altijd nog prima je koeler er af halen om met je bruggen te kutten...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:38
Ik had vorige week zo''n standaardcoolertje met een stukje thermal pad eronder. Niet dik, dus ik heb het laten zitten.
Als een Duron/Athlon echt warm wordt, smelt ie die rommel toch wel, en heb je een prima geleiding. Jammergenoeg mag je de rommel maar 1 keer gebruiken, en als het een keer uitgelopen is, krijg je het er niet makkelijk af.

Verwijderd

Dan heb je een redelijke geleiding, en je koeler zit muurvast :(

Tip: als je toch dat standaardspul hebt gebruikt en je koeler moet er weer af. Laat je processor dan eerst ff lekker heet worden met een burn in proggie. Zet je computer uit, schroef hem snel open en haal de koeling eraf zolang dat spul nog een beetje gesmolten is.

• _JGC_
1. Ik krijg de klem niet eens meer los
2. Misschien wel door het mobo eromweg te slopen
3. Ding is stressed slechts 40 graden, dan moet de fan op 0RPM...
4. Hoeft niet, is de mijne niet :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Zelfklevende laag er dus maar even afkrabben en zuinig zijn met koelpasta.

Verwijderd

1. :? Is die troep zover uitgelopen?
2. LOL!
3. Met CPU Burn-in krijg je ''m gegarandeerd hoger!
4. Nee, in jouw geval zou ik ''m ook rustig laten zitten. Maar mijn ervaring is dat een gemiddelde koeler zonder ook maar iets eronder nog beter koelt dan met die roze troep (als die koeler tenminste niet hardstikke hol is).

• _JGC_
Zit een heel erg dun laagje onder, en de klem zit muurvast...
Maar hij koelt evengoed als die superorb die op een andere processor met normale pasta zat, dus why change it?

* _JGC_ die baalde toen zijn vorige K6/3-400 1 dag voor verkoop gloeiend heet werd, waardoor ie em met cooler moest verkopen :(
Pagina: 1