Toon posts:

[BC3] CUSL2-C & IR?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Overweeg de aanschaf van een PIII over de Tb (sorry hoor, wordt gewoon een beetje eng van die "amd ontplofverhalen"). Heb nu een Asus mobo op het oog, CUSL2-C, omdat er geen via chipset opzit (i.v.m. ProTools LE en diverse geluidskaarten).

Punt is dat ik een op mijn huidige mobo (Asus P5A) een IR connector heb. Op de CUSL2-C kan ik hem niet vinden. Zit ie er wel op? Zijn er andere mobo''s voor de PIII die wel zo''n connectortje hebben (geen zin om weer een andere IR module te halen en wil toch echt niet meer terug naar dat stomme kabeltje om mijn psion te verbinden).

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:27
Voor zover ik weet heeft de CUSL2-C een IR connector op het moederbord zitten. Of die dezelfde aansluitingen als bij de P5A heeft weet ik niet, maar dat kan je in de handleiding van de CUSL2-C nalezen: [url="http://ftp://www.asuscom.de/pub/ASUSCOM/HANDBUCH/Motherboard/Socket_370/INTEL_Chipset/cusl2-c-104.pdf"]ftp://www.asuscom.de/pub/ASUSCOM/HANDBUCH/Motherboard/Socket_370/INTEL_Chipset/cusl2-c-104.pdf[/url], pagina 37.

Verwijderd

Topicstarter
Junglejim bedankt. Ga gelijk even kijken. Maar dan denk ik dat het wel past. Het is meestal een standaard connector (IR dingetje is van Actisys. :P

Ja, SIR, probleem opgelost... Wordt het CUSL2-C voor mij :)

• misfire
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-07 20:56
AMD''s ontploffen alleen als er een psion infrarood signaal op terecht komt...

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Neem een CUSL2. Veel meer opties man. en 100% zeker dat daar een IR connector op zit.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 01 april 2001 19:49 schreef HitmanWVU het volgende:
Neem een CUSL2. Veel meer opties man. en 100% zeker dat daar een IR connector op zit.
Ik die handleiding dan ook maar ff grondig doornemen. Kan beter teveel opties hebben dan te weinig. *D

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
nou ik heb ook een cusl2 mobotje en ben kei tevreden. wreed bordje voor overclocken en IR zit er ook op. ik heb namelijk ook zo''n klein Actisys IR ontvangertje
type: ACT-IR210L

mazzel en ga maar eens een kijkje nemen op www.cusl2.com er is niet voor niets éen website speciaal voor dit mobo dat hebben er niet veel!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 01 april 2001 22:28 schreef mikevanrooijen het volgende:
nou ik heb ook een cusl2 mobotje en ben kei tevreden. wreed bordje voor overclocken en IR zit er ook op. ik heb namelijk ook zo''n klein Actisys IR ontvangertje
type: ACT-IR210L

mazzel en ga maar eens een kijkje nemen op www.cusl2.com er is niet voor niets éen website speciaal voor dit mobo dat hebben er niet veel!
Heerlijk al dat positieve. Sterkt me weer in het gevoel dat ik de juiste beslissing heb genomen om toch maar voor een PIII te gaan me bijbehorend mobo natuurlijk.

Oh ja... daarom wil ik geen amd... voor als mijn psion ruzie krijgt en de Tb opblaast :D

Verwijderd

Wat is IR ??

overigens....
Ik heb ook een CUSL2-c en dat is absoluut het allerfijnste bordje dat ik tot nu toe heb gehad. IK heb sinds ik die verrotte Abit BE6 heb vervangen door deze nog geeneen blauw scherm gezien (afgezien van als ik es me CDROM ejecte als ie van de CD las, maar dat kent iedereen wel...daarna ga je gewoon weer vrolijk verder), en das al een maand of 6 nu. Nooit vastlopers ook, echt een fijn bordje met alles derop en deran.

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:29

DizzyWeb

Ondertiteld

IR = InfraRood

edit:

Yesssss! Eindelijk is niemand me net voor ;)

Verwijderd

ow he dopy ik had nog ff vraagje voor jou zo''n module voor 2x usb en 1xir en 1x ps/2 heb jij die? ik moet m nog ff bij mycom halen.. maar dat kabeltje die van je mobo naar dat ding gaat hoe lang is die?

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op maandag 02 april 2001 00:41 schreef SALLY het volgende:
(afgezien van als ik es me CDROM ejecte als ie van de CD las, maar dat kent iedereen wel...daarna ga je gewoon weer vrolijk verder
Uhm nope... Win2k roeleert veel meer :)

Maar goed, iemand zei dat de CUSL2 veel meer functies had dan de CUSL2-C... zover ik weet is het enisgte verschil dat er op de "c" versie geen onboard video zit :?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 02 april 2001 02:19 schreef kRiTz_C het volgende:
ow he dopy ik had nog ff vraagje voor jou zo''n module voor 2x usb en 1xir en 1x ps/2 heb jij die? ik moet m nog ff bij mycom halen.. maar dat kabeltje die van je mobo naar dat ding gaat hoe lang is die?
Nee, dit heb ik niet. Ik heb alleen een Actisys Infrarood module. Een of ander SIR kabeltje connect je op het mobo en dan is er een connectortje aan een bracket aan het andere eind. Dit prop je dan gewoon in de achterkant van je compu. De kabel was in mijn geval lang zat, ook al heb ik die connector van die bracket afgeschroefd om hem wat meer bovenin in mijn kast te schroeven. Denk dat die module die jij wilt ook wel een lang snoer zal hebben hoor. In al die tijd dat ik met compu''s rommel zijn altijd alleen die verrotte ide kabels zo kort voor gebruik in m''n bigtower.

PS, als het echt alleen video is ga ik voor de CUSL2-C. Wil een G450 Dual Head of eerst mijn Banshee erin houden tot de nieuwe Matrox uit is. Wordt meer voor muziek dan spellen gebruikt, dus geen AGP Pro of wat dan ook nodig.

Weet iemand de precieze verschillen tussen deze twee mobo''s?

-----
Btw, hoe zit het met de voeding. Zelfde verhaal als met die Athlons. Heb nu een Penguin bigtower met een 235 watt sparkle voeding. Moet je bij intels ook kijken naar speciale voedingen???

Verwijderd

lekker die c nemen al die onbard shit heb je niet nodig!!! dat weet je zelf ook.. leuk als t een server ofzo zal worden maar om op te gamen enz.. Nee. er zit naast onboard video geloof ik ook onboard sound van creative op... bt wdit wordt ook mijn volgende bord.. goed keus.

Verwijderd

Topicstarter
Jep, wordt inderdaad de cusl2-c. Enige verschil is de ingebouwde vga kaart en de opties die daar aan vast zitten dan (gisteren maar even wat blaadjes van beide handleidingen doorgenomen). Die onboard dingen kan ik missen als kiespijn.
Pagina: 1