[BC3] Tempratuur raad

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ik ben sinds gisteren trotse eigenaar van een 1GHZ amd T-bird :). met een SuperOrb cooler.
Mijn tempratuur staat nu constant in de buurt van 57-58 graden. (chassis 35graden)
op de processor heb ik een dun laagje koelpasta aangebracht maar naar mijn mening is de grootste hoeveelheid buiten van de chip af.
Hoe krijg ik mijn processor op een lagere tempratuur of is deze tempratuur volstrekt normaal ?
En hoe hoog mag de tempratuur zijn van een T-bird 1 GHZ ?
MOBO = MSI K7T Turbo, Via KT133A chipset

BVD bij reactie.
(mag ook via icq=55619913)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Temp. is normaal, mijn 950-MHz TB word 60-61 graden, niks geen problemen.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Tbrid 900 hier idle 48 stressed 54
Met een gewoone coolermaster..
die superorbs zuigen gewoon man

Verwijderd

Hier ook een K7 Turbo met een 1Ghz cpu en Super Mini Orb, de mijne heeft een vcore van 1.85 en loopt 46 C warm, mobo temp is 26 C.

Overigens, mijn 1 Ghz is overclocked naar 1.4 Ghz dus ik vermoed dat er iets helemaal niet goed gaat bij jou.

• emzed
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-08 21:21

emzed

*

Volgens mij registreert het MSI bord een hogere temperatuur dan andere borden. Die van mij is idle rond de 60 gr! (TB1200) En dat met een Alpha koeler.

Hoe laag mag/kan je het corevoltage eigenlijk zetten van een TB1200???

Verwijderd

Ga in je BIOS naar PC Health en kijk naar je voltage, de MSI geeft een iets te hoge Vcore af, je moet even wat spelen tot de Vcore rond de 1.85 staat.

De instelling komt niet overeen met het echt voltage, dat is lastig en geeft dus je proc teveel stroom en daardoor loopt ie dus warmer dan zou moeten of nodig is.

Verwijderd

Op maandag 02 april 2001 11:57 schreef emzed het volgende:
Volgens mij registreert het MSI bord een hogere temperatuur dan andere borden. Die van mij is idle rond de 60 gr! (TB1200) En dat met een Alpha koeler.

Hoe laag mag/kan je het corevoltage eigenlijk zetten van een TB1200???
Heb je ACPI wel aanstaan? En hoe warm wordt''ie dan stressed ?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 02 april 2001 13:51 schreef r0ck3t het volgende:
Yeah, right... Mijn CPU blijft anders idle 26C en stressed 48C met een Super Orb (bij kamertemp van 20C).

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Op maandag 02 april 2001 13:51 schreef r0ck3t het volgende:
Nee,
ze blazen hoor, echt waar !!
>:)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 02 april 2001 17:11 schreef Hooi het volgende:

[..]

Nee,
ze blazen hoor, echt waar !!
>:)
Hangt er vanaf van welke kant je het bekijkt. Als je het pessimistisch bekijkt, dan zuigt ie altijd ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
dit ook ff invullen aub.
processor wat je hebt
soort cooler
omgeving waarin de computerkast staat (bijv in een kast of bureau)
en of je eventuele coolers in de kast hebt.

Wat voor cooler moet er anders in komen te zitten ?

processor tempratuur loopt nu btw 51 graden en chassis is 34 graden.
mijn vermoeden is nu dat dit wel aardig normaal is.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Zie sig:

Verwijderd

Op maandag 02 april 2001 19:33 schreef kinky2005 het volgende:
dit ook ff invullen aub.
processor wat je hebt
soort cooler
omgeving waarin de computerkast staat (bijv in een kast of bureau)
en of je eventuele coolers in de kast hebt.

Wat voor cooler moet er anders in komen te zitten ?

processor tempratuur loopt nu btw 51 graden en chassis is 34 graden.
mijn vermoeden is nu dat dit wel aardig normaal is.
laat ik nu exact dezelfde problemen hebben met hetzelfde mobo en ook al een topic geopend hebben, kan iemand ook ff bij mijn topic kijken?

toch is niet normaal dan met die MSI mobo''s.........

mijn cpu wordt wel ff 62graden stressed met een casetem van om en nabij de 22graden..... en dat op 750Mhz, dis niet leuk meer.... KUTcoolermastercoolers

Verwijderd

jongens, het wordt weer zomer :)
mijn heatsink temp (P3 katmai) staat nu al op 40 C. Hoe gaan die Tbirds dat overleven ??

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:59
Het punt met die Tbirds is dat de temperatuursensor onder de CPU in de open ruimte in de socket zit. De ene sensor zit tegen de CPU aan, de andere zit er iets verder vanaf. Daarom zijn er zoveel verschillen in temperatuurwaarneming. De/het ene bios/sensor/mobo is de/het andere niet dus daar zal ook wel verschil in zitten.
Bij de PIII zit de sensor in de processor zelf en dit zorgt tenminste voor accurate metingen. M''n P3 1000 is op het moment 37 graden overigens.

Verwijderd

Al die onzin met die super burb coolers.. ze nemen vrdomme 2 aansluitingen in beslag en dan verw8 je toch wel wat.. maar nee

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:39

MaDLiVe

.-Observer-.

31 graden idle 49 stressed
1ghz@1,2 op 1,75 V core

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Pagina: 1