[BC3] Goed serverplankje voor CS server

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik ben voor mijn clan op zoek naar een leuk CS servertje voor LAN party''s. Het moet een P3/Athlon/Tbird systeempje zijn rond de 500MhZ (ben geen wandelende pinpas, zie je :)), 128MB RAM en als het kan met video/LAN onboard.

Dus de eerste stap is een goed plankje. RAID, ATA/100 en dat soort dingen is voor dit soort doeleinden niet nodig, dus wilde ik weten of iemand goeie ervaringen heeft met een plank die wel voor een goed servertje kan dienen.

Grtz,

Verwijderd

gewoon athlon 500, 128 mb, msi plank +onboard vid(??)
in principe (je draait waarschijnlijk toch een dedicates server) heb je neit zo''n snelle computer nodig, athlon 500 is supergenoeg, er zijn immers genoeg mensen die cs spelen op een pII 300mhz + voodoo3!
en als je op die bak wat wil internetten (evt) is dat ook natuurlijk mogelijk, want op een 486 kan je ook inetten,

gewoon goedkoop doen dus!
zelfs een celeron is goed genoeg...

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Mijn clan heeft al een dedicated server, PIItje met 128MB RAM. Draait retestabiel voor een dedicated server, dus snelheid is het punt niet.

Ik zat inderdaad te denken in de richting van een Duron/Celeron, maar dan blijft geld nog altijd de kwestie.

Verwijderd

Hangt ervan af hoeveel mensen je wilt laten spelen op die server.. Ik zou gaan voor een duron, snel en goedkoop. Daarbij een MSI bordje. Met een duron 600 kan je zon 60/70 spelers aan schat ik..

Verwijderd

is een cyrix niks?? het is toch een server?? er gebeurd verder toch niks mee of wel?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:38
Hmm, is een K6/2+ of K6/3+ nix? Kan je em lekker passief koelen, zodat ie 24/7 op je slaapkamer kan

Ik ga binnenkort mijn 486 de deur uitsmijten, koop ik een Duron en plaats ik die K6 in mijn servertje... lekker stil en snel :)
Pagina: 1