[BC3] Compaq Deskpro

Pagina: 1
Acties:

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:00
Sorry....

Ik ben toch malle pietje niet!

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:21

t3q

Say yes to teq

Een maat van me heeft een compaq met daarin een p2 350 nu wil ie een nieuwe cpu erin gooien maar het bios ondersteund max een 500/100 of 333/66 cpu.Nu kan je toch het bios flashen zodat mama hogere snelheden ondersteund maar kan dat wel bij een compaq en waar haal je het bios.Ik heb gekeken op zijn plank maar er is ook geen aansluiting voor een cpufan?

Life goes as it goes.

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:00
Geen aansluiting voor een fan :? Hoe draait ''ie nu dan ? Blaast hij er zelf tegen aan ofsow ?

Ik ben toch malle pietje niet!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik heb van iemand gehoord dat Compaq een zelfgeschreven code in je bios heeft geflashed zodat er geen andere CPU in past (een soort SIM-lock voor CPU''s :)). Of dit waar is weet ik niet, maar je zult dénk ik wel je BIOS moeten flashen. En probeer bij een Compaq maar es achter je mobo type te komen >:)

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Op zondag 01 april 2001 14:46 schreef SONiCB00M het volgende:
En probeer bij een Compaq maar es achter je mobo type te komen >:)
daar zou je helemaal niks aan hebben aangezien compaq z''n eigen bordjes bouwt. dus je kunt d''r toch geen alternatieve bios''jes in flashen.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Op zondag 01 april 2001 14:10 schreef Brilson666 het volgende:
Ik heb gekeken op zijn plank maar er is ook geen aansluiting voor een cpufan?
bij veel compaqs is idd geen aansluiting voor een cpufan. meestal is de cpu uitgerust met een passief koelblok en is de fan in de kast zo geplaatst dat ie precies over dat koelblok blaast.

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
bij de meeste deskpro''s kan je een fan inbouwen die je gewoon op je molex(hdd voedings connector) kan zetten

zit aan de achterkant een zwart stuk plastic
waarop staat "FAN"

zo niet wat voor deskpto is het (model nummer)

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
Op zondag 01 april 2001 14:46 schreef SONiCB00M het volgende:
Ik heb van iemand gehoord dat Compaq een zelfgeschreven code in je bios heeft geflashed zodat er geen andere CPU in past (een soort SIM-lock voor CPU''s :)). Of dit waar is weet ik niet, maar je zult dénk ik wel je BIOS moeten flashen. En probeer bij een Compaq maar es achter je mobo type te komen >:)
nee dit is niet zo !

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

• t3q

t3q

Say yes to teq

Er zit nu een grote koelrib op en geen fan.Dus er zit wel een aansluiting voor een fan bij de voedingaansluiting?
Maar ik moet toch nog een bios hebben dus moet ik nog steeds weten waar ik die haal.
En er zit wle een aansluiting voor een chassisfan! maar de stekker van de cpu die rin moet past daar niet in

Life goes as it goes.

• t3q

t3q

Say yes to teq

Weet er nou echt niemand een oplossing?Ik hoef alleen een bios updtae te hebben voor dat F***k compaq ding!!!!

Life goes as it goes.

• Hammer31
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-12-2023
Eerst moet je exact weten welk type Deskpro dit is (waarschijnlijk een Deskpro EP of SB series). Dan moet je in de setup (met F10 tijdens opstarten) kijken welke ROM versie gebruikt wordt.

Surf dan naar: www.compaq.com
Kies voor software & drivers in de support groep. Selecteer ''Deskpro''
Kies de juiste ''family'', ''model'' en ''operating system''
Ga dan naar Rompaqs en system software en klik op het juiste Rom image file. Download dan de ROMpaq en laat die op de Deskpro lopen. Aanwijzingen worden dan wel gegeven.

Succes

Maak iets te groot en sla er dan net zo lang op totdat het wel past...

• t3q

t3q

Say yes to teq

ik zag ergens wel ep staan of iets war er op leek!

Life goes as it goes.

Pagina: 1