Ik ben toch malle pietje niet!
Een maat van me heeft een compaq met daarin een p2 350 nu wil ie een nieuwe cpu erin gooien maar het bios ondersteund max een 500/100 of 333/66 cpu.Nu kan je toch het bios flashen zodat mama hogere snelheden ondersteund maar kan dat wel bij een compaq en waar haal je het bios.Ik heb gekeken op zijn plank maar er is ook geen aansluiting voor een cpufan?
Life goes as it goes.
Geen aansluiting voor een fan
Hoe draait ''ie nu dan ? Blaast hij er zelf tegen aan ofsow ?
Ik ben toch malle pietje niet!
Ik heb van iemand gehoord dat Compaq een zelfgeschreven code in je bios heeft geflashed zodat er geen andere CPU in past (een soort SIM-lock voor CPU''s
). Of dit waar is weet ik niet, maar je zult dénk ik wel je BIOS moeten flashen. En probeer bij een Compaq maar es achter je mobo type te komen
daar zou je helemaal niks aan hebben aangezien compaq z''n eigen bordjes bouwt. dus je kunt d''r toch geen alternatieve bios''jes in flashen.Op zondag 01 april 2001 14:46 schreef SONiCB00M het volgende:
En probeer bij een Compaq maar es achter je mobo type te komen
bij veel compaqs is idd geen aansluiting voor een cpufan. meestal is de cpu uitgerust met een passief koelblok en is de fan in de kast zo geplaatst dat ie precies over dat koelblok blaast.Op zondag 01 april 2001 14:10 schreef Brilson666 het volgende:
Ik heb gekeken op zijn plank maar er is ook geen aansluiting voor een cpufan?
bij de meeste deskpro''s kan je een fan inbouwen die je gewoon op je molex(hdd voedings connector) kan zetten
zit aan de achterkant een zwart stuk plastic
waarop staat "FAN"
zo niet wat voor deskpto is het (model nummer)
zit aan de achterkant een zwart stuk plastic
waarop staat "FAN"
zo niet wat voor deskpto is het (model nummer)
gratis af te halen SUN ultra1 compleet
nee dit is niet zo !Op zondag 01 april 2001 14:46 schreef SONiCB00M het volgende:
Ik heb van iemand gehoord dat Compaq een zelfgeschreven code in je bios heeft geflashed zodat er geen andere CPU in past (een soort SIM-lock voor CPU''s). Of dit waar is weet ik niet, maar je zult dénk ik wel je BIOS moeten flashen. En probeer bij een Compaq maar es achter je mobo type te komen
gratis af te halen SUN ultra1 compleet
Er zit nu een grote koelrib op en geen fan.Dus er zit wel een aansluiting voor een fan bij de voedingaansluiting?
Maar ik moet toch nog een bios hebben dus moet ik nog steeds weten waar ik die haal.
En er zit wle een aansluiting voor een chassisfan! maar de stekker van de cpu die rin moet past daar niet in
Maar ik moet toch nog een bios hebben dus moet ik nog steeds weten waar ik die haal.
En er zit wle een aansluiting voor een chassisfan! maar de stekker van de cpu die rin moet past daar niet in
Life goes as it goes.
Eerst moet je exact weten welk type Deskpro dit is (waarschijnlijk een Deskpro EP of SB series). Dan moet je in de setup (met F10 tijdens opstarten) kijken welke ROM versie gebruikt wordt.
Surf dan naar: www.compaq.com
Kies voor software & drivers in de support groep. Selecteer ''Deskpro''
Kies de juiste ''family'', ''model'' en ''operating system''
Ga dan naar Rompaqs en system software en klik op het juiste Rom image file. Download dan de ROMpaq en laat die op de Deskpro lopen. Aanwijzingen worden dan wel gegeven.
Succes
Surf dan naar: www.compaq.com
Kies voor software & drivers in de support groep. Selecteer ''Deskpro''
Kies de juiste ''family'', ''model'' en ''operating system''
Ga dan naar Rompaqs en system software en klik op het juiste Rom image file. Download dan de ROMpaq en laat die op de Deskpro lopen. Aanwijzingen worden dan wel gegeven.
Succes
Maak iets te groot en sla er dan net zo lang op totdat het wel past...
ik zag ergens wel ep staan of iets war er op leek!
Life goes as it goes.
Pagina: 1