Toon posts:

[BC3] Ten einde raad...!! ?? !!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vrijdag heb ik wat onderdelen gekocht voor een nieuwe pc. Duron 700, Abit KT7A, 128mb pc133, TNT2 Vanta, SB PCI128 en een kast (hadden al een harddisk)

Dus ik zet alles in de kast en heb meteen al een probleem met de koeler (cmaster tot 1.5ghz, 5000rpm). Moest hem met een tang erop zetten...

Toen alles er eenmaal inzat, heb ik een lege harddisk van 4gb en een harddisk waar al win98/win2k opzat.
Toen ben ik wni2k op die lege harddisk gaan installeren, verliep vlekkeloos, en ik heb mijn harddisk (met win98/win2k) eruit gehaald. Geboot, en hij werktte niet.... Vermoedelijk omdat er geen opstart bestanden opstaan.

Toen maar een FDD erbji gezet, en geprobeerd met een bootup diskette in de DOS te komen, maar wat blijkt... de bios ziet de FDD niet eens, heb 2 verschillende geprobeerd... Geen van beide werkten...

Ook zit er een 32x cd-rom drive in, die wederom niet door de bios gelezen wordt... En nu, heb ik er weer 2 schijven aanhangen, en wordt mijn harddisk door de bios wel gezien, maar de harddisk van 4gb niet (jumper settings staan op cable select), terwijl in win2k beide harddisken wel worden gelezen.

Ik kan dus ook geen bios update doen, want ik heb geen FDD........

Ik vermoed dat het moederbord brak is? Iemand een ideetje, of beter nog: weet iemand hoe ik win2k/win98 op de 4gb schijf kan installeren?????

Dank

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:37

FFF

Pruts eens wat met de kabeltjes, of poorten op je mobo, ik heb ook wleeens rare problemen gehad maar dan niet met hd.
anders zou hij het toch gewoon moeten doen

• FFF

FFF

Pruts eens wat met de kabeltjes, of poorten op je mobo, ik heb ook wleeens rare problemen gehad maar dan niet met hd.
anders zou hij het toch gewoon moeten doen of probeer die lege als primairy en installen

Verwijderd

word toch moeilijk als je geen floppy drive hebt of als deze niet werkt , mischien als je de 4 gb schijf in een andere pc zet en met ghost een clone maakt naar de 4 gb schijf , als je deze dan in de nieuwe pc zet zal hij in elk geval opstarten alleen krijg je dan wel een gedoe met je hardware , anders zou ik het niet weten, suc6

• barrel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-03 21:10
Mischien even je fdd controller in je bios aanzetten ??

Verwijderd

check kabels fdd, ik heb ook es iets in die trant gehad

Verwijderd

Topicstarter
Heb probleem al opgelost :):)
Heb 4gb harddisk in mn eigen pc (zie sig) gedaan, bootdisk op 3e pc gemaakt, en de 13,5gb schijf (zie sig), eruit gehaald. Toen via bootdiskette opgestart en win98 op de 4gb schijf geinstalleerd. Doet het nu gelukkig :)

(helaas is wel mijn koelblok van mijn gf2mx gevallen omdat ik er tegen aan schoot toen ik mijn 13.5gb hd uit mijn kast haalde :(:(:(:( en heb geen seconde lijm :(:(, dus kan nu niet op mijne computeren :(:()

• FFF

FFF

lol, das k*t, maar ik weet niet of secondenlijm zel zo geschikt is, zorg wel dat het goed geleid, anders koelt de helezaak dus niet meer, dus heel dun er op doen. anders wordt het helemaal niet meer puteren. Hoewel de mx toch al verouderd is lol. :D
Pagina: 1