Toon posts:

[BC3] fan van chipset asus a7v133?

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoi hoi:):)

de fan van de chipset van mijn asus133 maakt echt een teri** geluid , en nu wou ik jullie vragen kan de chipset zonder een fan goed werken???????

Bijvoorbaat dank allen:):)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Volgens mij wel want de A7V gewoon (heb ik) heeft dezelfde chipset, en die heeft geen fan dus waarom zou die van jou het dan ook niet doen. Alleen ik zou wel uitkijken, want die fan zit er niet voor niets.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
ja maar je zei dat jouw mobo ook zonder fan goed werkt waarom kan de mijne niet zonder denk je?

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 11:47
Hij kan waarschijnlijk wel zonder, maar een fsb van 150 zal je dan niet halen :)

Verwijderd

reden zou kunnen zijn dat jou chippie op 133MHz kan werken maar alleen Asus en Abit hebben die fannetjes en de rest van de borden met KT133A niet. Ik heb hier 2 soltek mobo''s met A chipset en die hebben nergens last van zonder fannetje

• BC3 Victim
Niet zonder fan doen!

Als je tenminste op 133Mhz bus draait!
Op 100 Mhz kan het.

Fan op chipset mag geen lawaai maken,
Ga met complete kast terug naar winkel (niet alleen moederbord, is te lastig!) en
vraag ze netjes om even aan te sluiten en te luisteren. Is het minste wat ze kunnen doen.
Als zij het ook vinden, kan je samen naar een oplossing zoeken!

(ik werk zelf ook in computer-winkel en wij krijgen dit soms ook bij verschillende soorten fans, nog nooit bij een chipsetfan, maar een moet de eerste zijn)

Greetinx, en ik hoop dat ik je zo geholpen heb!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Er is een reden dat Asus bordjes stabieler draaien dan Soltek bordjes:

Het totaal-pakket aan zekerheid dat je van een Asus krijgt, hier hoort een chipset-fan dus ook bij, Rob!

• BC3 Victim
een fsb van 150 is onmogelijk hoor (kan wel natuurlijk als je die wil opblazen)

nee ik bedoel, asus zal die fan wel geplaatst hebben, omdat die zonder fan gewoon niet (goed) werkt. Als dat mobo wel zonder die fan kan werken zou die ook zonder fan geleverd zijn.

• BC3 Victim
Marciepark, lees mijn vorige post!

• BC3 Victim
Ja ik heb het gelezen!

Net toen jij heb zeker postte, was ik bezig met schrijven. Ik had hem net gemist! (het is hiet druk ik weet het)

Ik geef je ook gelijk, asus geeft (en moet) natuurlijk 100% zekerheid geven!

• BC3 Victim
Thanx,

Jij bent computer salesman,
Welk bedrijf, B2C of B2B

En Mustapha?

Al een beetje wijzer geworden?

Verwijderd

Topicstarter
mijn volgende vraag is dan , kan het schadelijk zijn voor die chipset als ik de fan verwijder:?????

• BC3 Victim
Vond ik een mooi woord ipv computer-verkoper ;)
Het is bij optionone (lekker bij mij in de buurt ik ben pas 16 snapje?!) Alleen de zaak is een beetje duur (maakt mij niet uit) ik koop mijn spullen toch ergens anders

• BC3 Victim
Als je het doet Mustapha, verknal je gelijk al je garantie en misschien je moederbord, dus doe het NIET!!!

Ga eerst naar de winkel terug!!!!

Ze zullen je wel helpen, en anders heb je bij de verkeerde winkel gekocht!
Te veel lawaai mag niet van zo''n fan komen, dus je staat in je recht!!!

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Te veel lawaai mag niet van zo''n fan komen, dus je staat in je recht!!!
Dat rotfannetje maakt nou eenmaal een teringherrie .. je hoort het misschien niet als je videokaart of CPU fan nog meer herrie maakt maar stil is anders. Ik heb de fan dan ook gewoon van m''n Asus A7V133 gehaald. Ik had gelukkig nog twee van die pinnetjes liggen om de heatsink weer vast te zetten nadat ik er wat Arctic Silver tussen had gedaan B-) .. die pinnetjes waarmee het bord komt waren bij mij namelijk niet te hergebruiken (moest ze doorknippen zelfs omdat ik ze niet ''terug'' geduwd kreeg). Het bord draait nu al een hele tijd (vele weken) zeer stabiel. Ik gebruik een 133MHz FSB btw ... maar op 150MHz deed ie het ook gewoon stabiel. Er stroomt echter nog wel lucht overeen (van CPU-fan) .. suc6 :) .

Ow ik zou er dus wel pasta tussen doen .. dat heeft Asus namelijk niet voor je gedaan .. de heatsink maakte amper contact zonder pasta |:( . Zou me niets verbazen als ie zonder fan met pasta beter gekoeld wordt dan voorheen ;) ...

PC Specs

• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-07 19:52
Op zaterdag 31 maart 2001 21:16 schreef Mustapha het volgende:
hoi hoi:):)

de fan van de chipset van mijn asus133 maakt echt een teri** geluid , en nu wou ik jullie vragen kan de chipset zonder een fan goed werken???????

---------------------------------------------
Je bent niet de enige ik heb al 3 "nieuwe" moederborden op mn werk moeten verangen waarvan de fan lawaai maakt. (1 week oud) Weer een gigagrote blunder van ASUS.
Dat fannetje draait zo tering hard dat het het vet er uit wordt geblazen.

Ongetwijfeld wordt deze fan spoedig vervangen door een ander model !

Bijvoorbaat dank allen:):)

• Dries Arnolds
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 16:42

Dries Arnolds

*bling bling*

Volgens mij wel want de A7V gewoon (heb ik) heeft dezelfde chipset
Ehh.. Marciepark. Dat is dus niet dezelfde chipset he..

Dat is het verschil tussen de KT133 en de KT133a. De KT133a draait stabieler met chipset koeler.

Verwijderd

Niet zonder fan doen!
Als je tenminste op 133Mhz bus draait!
Op 100 Mhz kan het.
Ik draai hier Abit kt7A zonder fan op 133fsb en dat wordt nog niet eens warm! :)

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Hoe kan het dan dat mijn A7v133 chipset bijna 36 graden wordt :?

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 13:24
Het fannetje van mijn A7V133 heb ik al 2 maanden uitgeschakeld, en ik ondervind totaal geen stabiliteitsproblemen. Ik draai overigens wel op 100 MHz, en niet op 133.

Ik heb alleen het stekkertje van de fan losgetrokken, dan vervalt de garantie tenminste ook niet :)

Mijn Firewizzie

Verwijderd

Je kunt hem er gewoon afschroeven hoor! >:)

En er dan weer op doen ivm garantie....

• Wiggie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-04-2025
Hier hetzelfde probleem gekregen met de A7V133 fan op de chipset :( Vaag! De eerste dagen geen problemen en nu ineens bij het opstarten ''ttttrrrrrraaaaaaaa'' geluid. De eerste keer schrok ik me echt de pleuris :(

Nu tijdens het opstarten ff met m''n vinger het fannetje stoppen (onderbreken) en daarna is de ergste herrie over, en draait ie wel o.k, maar maakt nog steeds meer geluid dan me lief is dus ik wil eigenlijk een andere!

Maar waar haal ik een fannetje dat precies past? MyCom of Computerland?

Tag User In

Verwijderd

Fannetje is gewoon een gadget volgens mij. Ziet er stoer uit maar niet echt nodig als je normale bussnelheden gebruikt.

• Wiggie
De busspeed die ik gebruik is 133, daar heb ik het bord ook voor gekocht, dus dat lijkt me een "normale" snelheid.

Anyway dat soort fannetjes moeten toch ook lost te koop zijn?

Tag User In

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Mijn fannetje op mijn Asus A7V133 is fluisterstil, alhoewel...ik hoor hem niet boven mijn Coolermaster uit.

• BC3 Victim
Als je toch per-se koeling op je chipset wilt hebben (net als ik)
Dan moet je ff de afstand tussen de 2 bevestigingspunten van het koellichaam op je chipset opmeten, dit is als het goed is rond de 5.3 CM.
Dan moet je een Thermaltake Blue Orb chipset cooler bestellen, net als ik en dan heb je een prachtige metallic blauwe, heel stille koeler op je chipset.
En over het verwijderen van je oude koellichaam, deze zit bij de chipset meestal niet verlijmd maar gewoon met pasta.
Probeer gewoon ff om hem eraf te krijgen en lukt het niet, jammer dan........

• Wiggie
Maar dat fannetje is simpel van het heatsinkje af te schroeven! Een nieuw fannetje erop schroeven lijkt me dan makkelijker en goedkoper.

Het probleem is alleen om aan een fannetje te komen met de zelfde "specs" als dat ding wat er op zit (maar dan zonder die herrie :( natuurlijk).

Helaas is de volgende PC dumpdag pas over 3 weken :( Daar heb ik nog de meeste kans denk ik...

Tag User In

Verwijderd

Waarom moet iedereen toch perse een fannetje erop hebben?? |:(

Verwijderd

...gewoon effe negeren, deed ie bij mij ook eerste twee weken en dan vooral tijdens opstarten, ik schrok zelf echt hard toen ik het voor het eerst hoorde.... heb al weken geen vreemd geluid meer gehoord.... soortgelijke ervaring hebben vrienden ook gehad. komt wel goed....

• Wiggie
Zit er toch niet voor de lol zo''n fan op :?

Die paar tientjes voor een fan boeien me niet, wat ik belangrijker vindt is dat het systeem stabiel is 8-)

Maar goed, zonder fan zou dus geen problemen opleveren (als ik het goed begrijp uit o.a. posting van Bomberman), dus ik kijk het wel even aan...

Tag User In

• Wiggie
Dus dat fannetje moet nog een beetje warmdraaien :?

(Ik heb het bord inderdaad net een week.)

Tag User In

Verwijderd

Schroef er desnoods een 486 fan op...
En als het lukt allemaal met die #%&&*@!!! pinnetjes kun je er ook nog een beetje pasta tussen smeren (dan maakt ie in ieder geval kontakt)
En nu werkt het nog wel zonder fan ... maar in de zomer ? Temeratuur 30/35 graden ? kweenie maar dat zou wel eens problemen kunnen geven .

Verwijderd

Ik draai hier nu 133fsb (kt133a) zonder fan op de chipset zonder enige problemen dus dat lijkt me geen probleem! En mocht het toch te warm worden in de zomer:

Deze komt er dus zowieso op!
Afbeeldingslocatie: http://www.imaginegrafx.f2s.com/heatsink.gif

• Wiggie
Vandaag eerst langs Computerland en Mycom geweest, maar die hadden geen los fannetje of chipset cooler en de Blue Orb was ook op :(

Toen kwam ik op de terugweg gelukkig nog langs een vaag PC zaakje en daar een Cyber Cooler chipset koelertje gekocht. Zaten nog 3 losse heatsinkjes bij :) en hij is lekker stil (23 dbA :) terwijl een Blue ORB 26,4 dbA :( meet).

Tag User In

Pagina: 1