[BC3] AMD Cooler ( SPIRE ) op Pentium 3 kan dat?

Pagina: 1
Acties:

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
ik gebruik ook al tijden amd en fcpga coolers op verschillende cpu''s heeft bij mij nooit problemen gegeven

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Ik heb een SPIRE MA324-20B3 op een Pentium 3 1GHZ zitten. Er staat op de site www.spire.nl en op de verpakking dat deze voor een AMD bedoeld is. Maar kan ik hem wel gebruiken voor een pentium 3 1GHZ hij past erop, maar heeft het nadeel voor de cooling, ik dacht zelf dat het beter is want AMD heeft zwaardere cooling nodig. Of moet ik een andere cooler kopen?

Afbeeldingslocatie: http://www.spire.nl/images/products/coolers/ma324-20b3.gif

Verwijderd

Hoe bedoel je dit eigenlijk,

ben je bang dat jouw P3 te veel gekoeld wordt of zo..?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op zaterdag 31 maart 2001 17:43 schreef Hooi het volgende:
ben je bang dat jouw P3 te veel gekoeld wordt of zo..?
teveel koelen kan natuurlijk niet hè ;)

Maar bij een cooler moet je ervoor zorgen dat hij goed contact maakt met de core, eventueel met heel dun laagje warmtegeleidende pasta. Als dat zo is past ie :)
maar als er een laagje lucht tussen zit is dat funest, omdat lucht een goede isolator is en de processor zijn warmte dan niet kwijt kan.

Verwijderd

Ik heb ook dezelfde koeler op mijn celly 2 600@900 zitten en draait stabiel op 1,8 volt bij 30 graden! Perfect dat spire en kost geen drol!

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-06 20:00
met die standaard pad er tussen koelde die bij mij voor geen meter (slechter als mijn ipi cooler) nadat ik er een klein drupje tandpasta tussen heb gedaan werkt ie perfect mijn p3 650@866 blijft nu bij full load zo''n 37 graden !
Pagina: 1