De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
de AMD. zeker... maar energieverbruik hangt niet alleen van de processor af. EN de p4 is natuurlijk veel duurder. van het verschil in de prijs van de cpu kan je makkelijk een jaar het stroomverschil betalen [geen zin om uit te rekenen maar het zal snel iets van 5 jaar worden]
Verwijderd
nu nog amd maar als strax de palomino komt denk ik intel.
Ik denk dat het per jaar maar zon 50 gulen scheelt btw.
Ik denk dat het per jaar maar zon 50 gulen scheelt btw.
dacht dat het niet zoveel scheeld tussen P4 en Tb
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
Vroeger Athlon, nu Athlon en als straks P4 op 0.13 gaat (Q3, Northwood), is Athlon helemaal de grootste (en heetste) energieslurpende cpu van de 2. Alleen als AMD die PowerNow! feature zou gaan implementeren (is alleen nog voor server- en mobile-cpu''s bedoeld) en volgend jaar ook naar 0.13 micron overstapt, dan is het een vraagteken.
Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]
De P IV prijs is meestal incl. 128 MB RamBuds RAM !!!
F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.
Verwijderd
Heb wel gehoort dat bij de P 4 een 400watt voeding wordt aanbevolen. Ik denk dus dat een P4 meer stroom slurpt dan een AMD TB.
Greetz
Greetz
Het stroomverbruik van de processoren is wel een van de onbelangrijkste factoren in het keuzeproces.
Het is pas belangrijk als er zoveel processoren draaien (cluster) dat er koelingsproblemen optreden.
Het is pas belangrijk als er zoveel processoren draaien (cluster) dat er koelingsproblemen optreden.
u can fool all people some time and fool some people alltime
Hmm balen, ik heb vorige week een Athlon 1,2 ghz aangeschaft. Konden jullie dit niet eerder zeggen. M''n ouders zijn al pissig op me omdat de stroomrekening met de maand duurder wordt door mij. En ik heb nog een 2e PC in het huis staan. Dat wordt dus aansluiten op zonnepanelen.
dikzak
Je kunt zelf toch ook lezen? Tssk...Konden jullie dit niet eerder zeggen.
Ik ben geheel voldaan, dank u wel!
Pagina: 1