Ik heb een vraag over de standaard Intel cooler die bij de 1Ghz P3 wordt geleverd. Volgens een leverancier is deze eigenlijk standaard te groot voor bv. de Abit VP6 en breekt hierdoor een stukje van de socket af. Iemand enig idee of dit waar/niet waar is???
Verwijderd
ik weet wel dat die intel koeler van de PIII933EB niet op de abit slotket past! 
en die koeler zit ook bij de 1GHz...
Het ligt er helemaal wie en hoe die gemonteerd word op het board. Als die leverancier dan je socket sloopt, dan weet ie toch niet echt met gevoel die koeler te monteren. Als je hier de tijd voor neemt, en geen geweld gebruikt, lukt dit best. Suc6
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB
Hmmm.... Da''s écht waardeloos, maar geldt dit voor alle Abit moederborden of gewoon voor een hele hoop van die plankies???
Oja, dit probleem is constanteert door de leverancier (meerdere plankies)
Oja, dit probleem is constanteert door de leverancier (meerdere plankies)
In principe geldt dit voor elk moederboard.
Het probleem is dat bij het monteren van de koeler op het board, er heel vaak een print baantje op het board beschadigd word, en het board daarna defect is. De afstand tussen de klem voor de koeler en het board is echt minimaal, en als je het board dan al in je pc-kast hebt gemonteerd, dan proberen veel mensen met een schroevendraaier die koeler erop te zetten en schieten ze uit of de klem raakt het board. Dan is het dus weer defect.
Misschien heb je hiermee genoeg info.
Groeten.
Het probleem is dat bij het monteren van de koeler op het board, er heel vaak een print baantje op het board beschadigd word, en het board daarna defect is. De afstand tussen de klem voor de koeler en het board is echt minimaal, en als je het board dan al in je pc-kast hebt gemonteerd, dan proberen veel mensen met een schroevendraaier die koeler erop te zetten en schieten ze uit of de klem raakt het board. Dan is het dus weer defect.
Misschien heb je hiermee genoeg info.
Groeten.
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB
Nee, de koeler van de 1 GHz versie is nog groter dan die van de 933 (volgens mijn leverancier). Ik heb zelf een P3 1000 en de koeler is door de leverancier gemonteerd. Kan er niets fout gaanOp zaterdag 31 maart 2001 14:53 schreef limp_bizkit het volgende:
Denk dat het op zich allemaal wel mee zal vallen. Ik heb hier 2 PIII 866 met de intel koelers op een VP6 zitten. Past allemaal makkelijk. En die standaard intel koelers die ik er bij geleverd gekregen heb zijn een stuk groter dan dat ze tegenwoordig erbij geleverd worden. Scheelt ook in koelcap. Die van mij worden eik nooit veel warmer dan een graadje of 30-32.
Maar zeker met een VP6....don''t worry. Want als er 1 plank is waar de condensators etc netjes en op ruime afstand geplaatst zijn, dan is het wel de VP6.
Kan me dus niet voorstellen dat het problemen op zou leveren.
Dex
Maar zeker met een VP6....don''t worry. Want als er 1 plank is waar de condensators etc netjes en op ruime afstand geplaatst zijn, dan is het wel de VP6.
Kan me dus niet voorstellen dat het problemen op zou leveren.
Dex
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
Biobak, is die 1GHz cooler van jou, het boxed-type? of een losse?
Daar het me niet zo grappig lijkt, als ik de proc en cooler laat installeren, dat mijn mamaplankie na een bepaalde tijd een stuk van zijn socket kwijt is
Dexter, ik heb recent al gezien dat de 866MHz procs inclusief boxed cooler geen probleem opleveren, maar wel de 1GHz ...
Daar het me niet zo grappig lijkt, als ik de proc en cooler laat installeren, dat mijn mamaplankie na een bepaalde tijd een stuk van zijn socket kwijt is
Dexter, ik heb recent al gezien dat de 866MHz procs inclusief boxed cooler geen probleem opleveren, maar wel de 1GHz ...
UTmachine: let wel, ik heb dus grotere koelers dan er tegenwoordig opzitten. Waarom Intel dat verschil ineens ingebracht heeft weet ik niet, maar die dingen die ik erop heb zitten zijn toch wel een flink stukkie groter dan de huidige blokken die op de 866 zitten. cC0 core stepping, en bij mijn weten is dat de laatste voor de gewone PIII proc. Maar goed..100% zeker weten doe ik het niet. Er is hier iemand op GoT die een VP6 met 2x 1Ghz heeft, ik weet alleen niet meer precies wie.
Dex
Dex
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
Het is de boxed versie. Ongeveer dit maatje (dit is een 933):Op zondag 01 april 2001 16:15 schreef UTMachine het volgende:
Biobak, is die 1GHz cooler van jou, het boxed-type? of een losse?

Hieronder de montage:

Welke leverancier is het? Graficall zeker?
Pagina: 1