[BC3] external cache probleem

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
M''n systeem wilde na het doorlopen van de biosboot niet verder booten nsaa windows. Na veel zoeken bleek dat er iets mis is met de external cache. alleen als de external cache in de bios disabled is kom ik windows in. Is nu gewoon de ex.cache op m''n mobo defect of weet iemand of er iets anders aan de hand is.

K6 III 400 @450, Chaintach 5AGM2, 256Mb, Matrox G400 DH 32Mb

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

proc misschien overleden
heb je hem niet overgeklokt met slechtkoeling

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
M''n proc is niet overleden en wordt goed gekoeld. Voor alle duidelijkheid m''n pc doet het gewoon alleen m''n external cache moet gedisabled worden in de bios.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Als ik jou was zou ik gewoon een andere processor op je moederbord uitproberen, dan kun je het probleem door middel van anhiliatie achterhalen. Natuurlijk wel dezelfde type :P.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• bogaards
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als het externe cache inderdaad kapot is, dan loont het waarschijnlijk niet echt om een nieuw mobo te kopen. Ik heb weleens testen gezien met een 2+ (de versie met 128kb cache) waarbij ze keken in hoeverre het externe cache nog invloed had op de prestaties en die invloed bleek minimaal te zijn (een paar procent). Zeker met de 3+ in je mobo heb je in principe al genoeg cache om alles soepel te draaien.

Verwijderd

btw. external cache op het mainboard draait meestal op de bus speed. daŽs wat langzaam.

Is de pc nog een beetje ok onder windows ?

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:49
Met een K6-III heb je internal L1 en L2 cache, en externe L3 cache. als die kaputt is is het niet eens zo erg voor je performance waarschijnlijk, mits je geen serverstuff draait. ik denk niet dat er verder iets aan te doen is, als het echt kapot is, de enige mogelijkheid is disablen.

/addon
het is dus je cache op je mobo wat stuk is, dat dat ff duidelijk is, de CPU voelt zich nog ok, dit ivm de 1ste (best wel domme) reactie.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Pagina: 1