[BC3] Wat is er stuk?

Pagina: 1
Acties:

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Toen ik mijn kast en moederbord had heb ik ong. 10 dagen later mijn processor binnen gekregen. Nu heb ik alles aangesloten, maar werkt waarschijnlijk het moederbord niet, omdat de voeding zeer waarschijnlijk kortsluiting heeft gemaakt om onbekende redenen. :( Toen ik dus voor het eerst computer aanzette gaf hij het opstart scherm weer en toen ik eigenlijk het multieboot scherm had moeten krijgen viel alles uit. :'( Nu de dag erna heb ik het nog eens geprobeert, maar werkt helemaal niks meer (ik krijg geen beeld, maar koelers enzo werken wel). :'( :'( hoogts waarschijnlijk heeft de voeding dus kortsluiting gemaakt, waarna niks meer werkte. Zijn er nu meerdere onderdelen kapot? :(

bedankt!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:38
Ook piepjes?

Verwijderd

pffff. da''s lastig te zeggen van hier af.

klinkt nogal ingrijpend ! Daar zal waarschijnlijk een techneut aan te pas moeten komen die het e.e.a. kan nameten,
tenzij je dat zelf natuurlijk kan ;)

succes

Verwijderd

krijgen je fans voeding via het MB?...je voedings is in ieder geval niet stuk...anders zouden je fans het niet doen...kortsluiting in je voeding?...dat zal niet snel gebeuren...meer info plz...

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:20

E-Vix

Nu met sneeuw!

Zit niet heel toevallig de connector van je HD of CD-Rom/DVD verkeerd om? Dat veroorzaakt namelijk exact zulke problemen (wel draaien van fans, maar geen post)...

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• elgringo
  • Laatst online: 28-08 07:22
Misschien wat simpeler: geen ram, geen cpu

dat ''geen'' moet je een beetje ruim nemen, niet werkend is ook geen

if broken it is, fix it you should

Verwijderd

hhmm....voedings pluggen HD/CDrom verkeert om?...dan moet je ze er wel heel hard in rammen om dat voor elkaar te krijgen....

• maikel
  • Laatst online: 09:23
voedings pluggen HD/CDrom verkeert om?...dan moet je ze er wel heel hard in rammen om dat voor elkaar te krijgen....
Hij bedoelt waarschijnlijk de IDE-connector.

Verwijderd

Luister idd ff naar die piepjes...zeggen een hele hoop.
Met search kun je ongetwijfeld de betekenis ervan vinden...;)

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-08 00:07
haal je mobo uit je kast, en stop er een processor &geheugen + voeding op. reset daarna ff de bios (staat in handleiding) en probeer het nog een keer. mischien sluiting met de kast, of staat de processor verkeerd ingesteld.

Verwijderd

ik heb ongeveer hetzelfde hier gehad
ik moest elke keer me esc toets indrukken nadat ik de powerknop had ingedrukt om te starten zonder die esc draaide alles me cpu cooler me coolvinnen alles zelfs de led,s maar geen beeld ,dit is dus echt een gissing het kan van alles zijn maar probeer het eens :?
idergeval suc6 ermee

• Plague
  • Niet online
no beeps.... nix.... dood? :(

Verwijderd

haal alle suit je kast, en sluit alleen mobo
proc en geheugen aan, dan kan je in ieder geval in de bios.

gaat dit niet goed, kijk dan of je wel het goede geheugen hebt ( pc 100 / pc 133 ) en of je moederbord wel op de juiste proc snelheid is ingesteld.

als dit goed gaat, dan kan je een vor een andere apparaten erbij hangen totdat het fout gaat.

Verwijderd

Alle connectors gechecked?
Zit je cooler goed op je proc?
ATX hoeveel Watt voeding?
Juiste BIOS instellingen?

Alle kaarten eruit halen en opstarten met enkel je videokaart.
En eventueel ff je CMOS chip resetten (jumpertje ff omzetten en weer terugzetten).
Pagina: 1