[BC3] Geen stroom?!??!

Pagina: 1
Acties:

• gavro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:00
Ik heb op mijn A7V op alle fan-connectors (f_fan/cpu-fan/pwr_fan/cha_fan)geen stroom meer!!! :(
Nu draait mijn coolermaster (jaja, ik weet het) niet meer; ik heb mijn case-fan (uit oude voeding gesloopt en op ide-connector aangesloten) er maar ff bijgezet. Heb namelijk geen zin in een dode TB.

Weet iemand wat hier aan de hand is??? En kan ik hier wat aan doen? :'(

Whoo-ah.

Verwijderd

IDE zou ik geen fan op aansluiten, dat is voor je Hd''s.
IDE betekent niet Ik Draai Elke keer rond

• gavro
Ik bedoelde niet die IDE-connector, maar die voeding-pluggen waar je je HD e.d. op aansluit! Ik dacht dat dat wel duidelijk was, en trouwns waarom zou dat niet verstandig zijn? Geel is + (12V) en eenn van de zwarte als - nemen; geen probleem.

Heeft niemand bruikbare, relevante suggesties?

Whoo-ah.

Verwijderd

Die voedingsstekkers (die je dus blijbaar bedoelt :) ) kun je gewoon een fan op aansluiten, ik heb het hier ook, het moet niets uitmaken.

Spinnen je hd''s ook nu up als je je pc aanzet, of gaan er lampjes branden?

• gavro
Nog een keer voor de duidelijkheid:

Op je Mainboard heb je van die kleine aansluitingen met drie pinnen (een voor 12V, een voor, dacht ik 5V, voor de gegevens of zo en een voor de - kant).

Al die aansluitingen hebben geen stroom meer (ook niet eens die 5V). Dus heb ik die fan uit die oude voeding ''gesloopt'': ik heb de +draad op de gele uitgang van de IDE-Stroom-connector-plug (ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen) en de -draad op de zwarte uitgang vlak ernaast. Op de IDE-plug blijven er nu nog twee uitgangen over: nog een zwarte en een rode (5V).

Whoo-ah.

• gavro
Heeft werkelijk niemand hier een antwoord/oplossing voor???

Please...? ;(

Whoo-ah.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:55
eerst ff testen door je mobo uit je kast te halen, en ergens neer te leggen en zo nog eens te proberen, anders terugbrengen dat ding!

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• gavro
Ik heb al verscheidene keren alles losgehaald, alle jumpers er opnieuw in gezet, etc maar het heeft niet geholpen. Het vreemde is dat ik hem 5 maanden zonder problemen had draaien en nu opeens gebeurt dit....

Ik weet echt niet waaraan het ligt; mischien is er een condensator doorgebrand of zo?

edit:
altijd weer die typo''s

Whoo-ah.

• gavro
Niemand meer?

Kom op, kijk eens diep in jullie ''ziel'' tweaker(tje)s....
Degene die dit voor me op kan lossen zal voor altijd een held voor me blijven!!!

Dat zinnetje zal waarschijnlijk niet echt veel invloed hebben maar toch....

Whoo-ah.

• NuKeFaCe
  • Laatst online: 08-09-2025
Op vrijdag 30 maart 2001 16:22 schreef gavro_g het volgende:
Ik bedoelde niet die IDE-connector, maar die voeding-pluggen waar je je HD e.d. op aansluit! Ik dacht dat dat wel duidelijk was, en trouwns waarom zou dat niet verstandig zijn? Geel is + (12V) en eenn van de zwarte als - nemen; geen probleem.

Heeft niemand bruikbare, relevante suggesties?
Dat was dus niet duidelijk, want je zij namelijk dat je je fan op je IDE had aangesloten .... is FOUT ..
En B.T.W., wat die fan aansluitingen op je Bord betreft... ik denk dat er ergens iets "dood" is :(
Dus als je nog garantie hebt terug brengen .. zo niet dan zoeken naar een zekeringetjuh (dat is dus niet zo''n glazen ding als in je voeding maar meer een soort weerstand :)
En dan een nieuwe erop solderen :9~

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Op je Mainboard heb je van die kleine aansluitingen met drie pinnen (een voor 12V, een voor, dacht ik 5V, voor de gegevens of zo en een voor de - kant).
FOUT!!!
Dat is 12Volt + Aarde + RPM METER en GEEN 5volt! vandaar die ie het niet meer doet *D

By the way? gegevens door 1 kabeltje :? daar is die brede kabel voor hoor :) don''t forget to RTFM!

• gavro
Wat nou "vandaar dat ie het niet doet"?????

Ik zei toch dat ik DACHT dat het 5V was. Ik heb daar helemaal niet aangezeten dus dit heeft helemaal niks met het probleem te maken!
Enuhh, wat bedoel je met je ''by the way''-opmerking?

edit:

Nog een vraag over de garantie:
Kan ik ook terecht bij ASUS zelf voor mijn moederbord, of alleen bij de winkel waar ik em heb gekocht?

Whoo-ah.

Pagina: 1