Toon posts:

[BC3] Abit BE6-2 v.1.0 en Celeron 2 700 (66 Mhz)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
probleem: ondanks een bios upgrade, BEH_SH.BIN, detecteert ie ''m nog steeds niet. Eerder had ik hetzelfde probleem met een PIII 800 en een andere bios upgrade, BEHUH.???. Het systeem gaat wel aan, maar daar houdt het dan ook bij op. Ik kan niet eens naar de bios; het geheugen wordt niet eens geteld. Hij wil alleen de oude Celeron 466 erin hebben, verder niets, en die laat zich niet eens overclocken. Waar kan dat aan liggen? Kan het aan de converter liggen? Is er ergens een geheime jumper die ik moet instellen

Verwijderd

Kan je coverter wel 700mhz aan ? (ik zal wel iets heel dom zeggen hoor ;))

Verwijderd

Ik denk dat je de nieuwste bios behxu moet proberen.

Verwijderd

en ff de instellingen van je converter checken, zitten ook wat jumpers op voor vanalles

Verwijderd

is je slotket wel voor fc-pga, en niet alleen voor ppga?....

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:00
Heeft hij je voltage wel goed gezet? Ik zou ook gaan schreeuwen als ik 1.5/1.6 volt nodig had en iemand me 2.0v gaf!

Verwijderd

Topicstarter
Het lag dus inderdaad aan de slotket. Nieuwe gekocht dus, nu pakt ie wel de Celeron, maar dan gaat er opeens een of andere alarm af?! En die blijft maar door gaan. Mijn manual van de BE6-2 staat op mijn harde schijf, maar ik heb geen zin om uitgebreid dat te gaan lezen terwijl er zo''n paniekerige alarm aan het afgaan is. Is er iemand die weet wat dat zou kunnen betekenen? Of zal ik gewoon de pc speaker uitschakelen ;)!!!

ie-oe-ie-oe-ie-oe :?

Verwijderd

Topicstarter
kmop mensen, heeft niemand zo''n pcspeaker sirene meegemaakt? Als ik m''n oude Celeron 466 er weer in doe komy er geen sirene, dus ligt het aan de nieuwe Cel 700, of aan de nieuwe converter, toch? Valt daar in de bios wat aan te doen?

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet de voltage. Ik heb trouwens ondekt dat die sirene alleen afgaat als de HD aan het laden is, vandaar dat het gebeurt bij het opstarten. Ik weet alleen niet welke HD, een oude, wat mij logisch lijkt, of de (redelijk) nieuwe. Als het de nieuwe is ben ik niks wijzer. Het gebeurt ook niet meteen, maar als hij al een seconde of dertig bezig is, en als ie niet aan het laden is, bijvoorbeeld als ik alleen de desktop in beeld heb, dan gaat de sirene ook niet af! Ik flikker die oude HD eruit en installeer Windows op de nieuwere, misschien dat dat helpt.

Verwijderd

Topicstarter
Hmpf! Dat hielp dus niet. :( Nog suggesties iemand?

Verwijderd

kijk ff in je bios of alles goed staat(al heb je dat waarschijnlijk al lang gedaan)...

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil best wel in mijn bios kijken, voor de duizendste keer, maar ik weet niet waar ik naar op zoek ben. Het lijkt alsof alles wel in orde is.(Ik denk dat ik maar een nieuwe topic begin om verse aandacht hierop te vestigen, in ieder geval bedankt iedereen)

Verwijderd

volgens mij gaat het CPU overheat alarm af, dat krijg je als je CPU op een te hoog voltage loopt en/of OC''ed loopt. Die grens staat ergens in de bios bij PC health ofzo ingesteld op bijvoorbeeld 70 graden (lager kan ook). Het kan ook zijn dat je koeler niet goed sluit op je CPU en dat je dus feitelijk geen CPU koeling hebt. HOudt je slotket met koeler eens voor je ogen en kijk dan naar een gloeilamp.. kan je onder je heatsink doorkijken waar je cpu zit dan is dit duidelijk het probleem.

Ik zou een keer doorbooten naar windows en dan de Health monitor starten om je temp te controleren. Ik gebruik zelf rain (software cpu koeling en dan stopt ie bij mij met loeien (mja, had een keer 566 @ 930 met 2.0V gezet, was te veel :( maar 566 @ 901 (107 FSB) met 1.8 volt is 25 graden bij mij)

suc6

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:56
dat alarm ken ik...helaas helaas ken ik dat..

lijkt een beetje op een brandweerauto of iets dergelijks?

ik kende het ook niet aangezien het niet bestaat uit lang kort kort ofzo.

nou, toen ik dat alarm kreeg, was mijn BE6-2 V1.0 met SH bios naar de klote.

ik heb een nieuwe gekocht toen...

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:56
en wanneer krijg je dat alarm? nadat ie je videokaart detecteerd en dan slaat scherm af en gaat die sirene loeien?

probeer er es een ander mobo in te stoppen, als ie het dan wel goed doet, dan is het je mobo.

is dat het het niet dan zal het je CPU dus wel zijn aangezien die andere CPU het wel doet.

hoop dat je eruit komt...

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

Op vrijdag 30 maart 2001 14:15 schreef Stern het volgende:
kmop mensen, heeft niemand zo''n pcspeaker sirene meegemaakt?
Vreselijk tergend geluid zo''n ''sirene''. Echt door merg en been gaat dat... Met een 6BTM heb ik dat in twee situaties gekregen :

1. de converter maakt geen goed contact (b.v. vuil)
2. de FSB staat te hoog (te ver overgeklokt)
Pagina: 1