Toon posts:

[BC3] Lage scores in 3D Mark 2001 & Sandra met dual bord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht laat ik eens een grappig systeempje in elkaar knutselen.

MSI 6321 (694D Pro) oranje bord
Dual PIII 866
laatste bios update
512 mb cas 2

Prophet II GTS Pro 64 mb (7.58 driver)
SB Live! 5.1
Maxtor 15 Gig 7200 rpm
Seagate Baracuda 30 Gig 7200 rpm
Adaptec AIC-7850 SCSI controler
Flextor 12x scsi writer
Ultra Flex 40x scsi cd-rom.
W2K
DirectX 8.0a

Ik wou even kijken wat t systeem doet met standaard instellingen (dus nix occ-ed enzo)
maar in 3d 2001 en sandra presteert t dus voor geen meter.
Andere video drivers geprobeerd maar bij 10.40 en up loopt de hele handel al vast :(.
Moet t dus doen voor me video kaart met 7.58 (7.59 ff proberen nog).
D3D appz lopen ook al vast zodra ik de laatste via drivers installeer (4.29) dus moet t doen met de oudere 4.25 :(.
Me sb stotterd ook bij de vleet in EAX games maar dat ligt aan Creative zelf door hun sucky support voor w2k en via chipset conflicten (3de :( al).

Is me mobo nou gewoon slecht en dus raadzaam een ander aan te schaffen?¿? want opzicht loopt alles met de normale instellingen best redelijk en stabiel en occ-en gaat tot 956MHz (niet echt super maarya).

3D Mark 2001 score 2713
mem scores in sandra 327/339

Verwijderd

Beken verhaal hoor, slechts weinig mensen hebben een fatsoenlijke 3d performance op een 694D. Heb er onderhand al zo''n stuk of 15 in handen gehad, allemaal hetzelfde probleem.

Verwijderd

En jij vind een fsb/mem van 147 Mhz. "niet echt super" :?

Verwijderd

Topicstarter
Niet echt super is inderdaad iets te overdreven maar had gehoopt de 1GHz te kunnen halen :)

Verwijderd

Kaine : hier hetzelfde.

ik heb een msi kt7 turbo , amd 1ghz processor en een asus v7700 geforce deluxe videocard. Mijn geluidskaart is een sblive 1024.

De door jou genoemde resultaten in 3d mark en sandra liggen ongeveer in de buurt van de mijne.

bij memorytest gaf sandra in het begin minder aan toen de sdram cas in de bios nog op 3 of auto stond. Toen ik die setting veranderde in 2 werd de snelheid van mijn geheugen iets beter. Ik weet niet of dit trouwens nadelige neveneffekten heeft.

Ook ik heb stotterende geluiden bij sommige spellen. Creative doet ook iets vervelend op mijn pc: het start bij het aanzetten van de pc een 16-bit utility (devldr16) op waarvan ik niet weet waar het precies betrekking op heeft. Waar heb ik nou in godsnaam nog een 16-bit progje voor nodig. Als ik het uitschakel lijk ik niets te missen, vooralsnog.

Het vervelende van dit progje is dat het de pc gigantisch traag kan maken naar bijv lang downloaden van internet. Ik zie het verband niet maar het gebeurt gewoon. Als ik die devldr16 utischakel in mijn taskmanager dan loopt mijn pc weer als een trein.

Komt je dit bekend voor ? Laadt jouw pc ook dit progje bij opstarten automatisch in ?

T

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

huh, bench is toch afhankelijk van de grafische kaart? hoe meer CPU-power er aan te pas komt hoe minder dat effect wordt? Ik denk dat de grafische kaart alleen al 2500 voor z''n rekening neemt en de restjes aan de CPU''s overlaat.

Grappig dat mijn Radeon in een pIII-800 onder win2k 2750 haalt :).

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Ik neem wel aan dat je VIA 4in1 erop hebt staan 8-)

Geef mij maar een Warsteiner.

Pagina: 1