Toon posts:

[BC3] Upgrade nieuwe pc, need help

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb op het moment een ASUS P3V4X met een 667 Celeron II

Ik ben van plan een processor upgrade te doen maar heb hulp nodig met kiezen.

Wat is het beste te doen.
Nieuw mobo + PIII 850 (vet oc''en natuurlijk)
of
Nieuw mobo + AMD Athlon t-bird 850 (deze natuurlijk ook vet oc''en)

Welke is dan het snelst en welk mobo moet ik hebben (moet in combinatie met GeForce2GTS) :?

Ik ben wel uitgekeken op die P3V4X (nogal wat shared irq''s, 1 pci-slot vrij van sharing is mij te weinig)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Om maar gelijk op die IRQ sharing in te gaan- daar ontkom je nauwelijks aan. Zelfs een splinternieuwe mobo met 6 PCI slots heeft er nooit meer dan 2 unshared, meestal maar 1.

Als je aan de hand daarvan toch besluit je mobo te houden, ga voor een PIII 750/800/850E, al dan niet via een convertor (je hebt ze ook in Slot1 versie) en gooi de FSB richting 133. Een 2e hands 750 hoeft niet meer dan 400,- te kosten.

Als je voor een nieuwe mobo gaat- SoA! ABIT KT7A of MSI K7T-Turbo zijn altijd goed, icm een Tbird 800 ben je 625 ofzo kwijt.

edit:

Qua snelheid ontlopen ze elkaar echt niet veel. Allicht wilt, clock-per-clock de Tbird omdat de Pentium VIA chipset een stuk ouder is dan de splinternieuwe KT133A. Maar het scheelt denk ik niet meer dan 1%. Wat betreft bang-for-your-buck is het nog moeilijker te zeggen- AMD is meestal goedkoper, maar AMD+mobo vs. Intel zonder mobo wint Intel. Intel + mobo is sowieso erg duur.

Oslik, blyat! Oslik!

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:12
offtopic:
Nee Jeb, dit is eerst niet het belangrijkste... Het is nu droog dus je moet confiren uit de tuin verwijderen >:)

Jonguh, zaterdag rijd ik wel effe met je naar Leeuwarden en dan kijk je maar even rustig in het rond....

* Eindbaas denkt dat Jebedia het beste af is met een 8086 op 12MHz...:P

• Eindbaas
Heee, probeer anders ook even de search optie van dit forum te gebruiken. Volgens mij is deze vraag al veel vaker gesteld:)

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-08 12:37
Ik zou geen nieuw mobo +cpu kopen als je er maar 200Mhz meer voor krijgt. Je zult niet veel verschil merken. Koop beter wat anders leuks of upgrade over een half jaar naar een 1.5 Ghz ofzo. Heb je tenminste wat aan.

• Eindbaas
Jeb: waarom kon je bussnelheid eigenlijk niet hoger dan 75MHz?
Pagina: 1