Toon posts:

[BC3] wel of geen RDRAM.........

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik kan van iemand dit overkopen:
ASUS P3C-E
PIII733EB
128MB PC800 RDRAM

om de prijs gaat het ff niet.. het gaat ff om de performance... hoe is deze in vergelijk met SDRAM??

wanneer zou je wel RIMM kiezen en wanneer niet?? (en dan niet zeggen als het even duur is maar gewoon ff serieus..)

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:20
Ik zou single-channel-RDRAM, helemaal in combinatie met een PentiumIII, zeker afraden! Door de hoge latency is RDRAM langzamer dan SDRAM. Tevens kan de totale bandbreedte van het RDRAM niet worden gebruikt, omdat de FSB van de CPU 133MHz (1066MB/s is) en die van het RDRAM (1600MB/s).

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:10
Performancewise schiet je er inderdaad niks mee op. Wat betreft je 2e vraag, ik zou pas voor RDRAM kiezen als ik een P4 had.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
bestaat er ook dual-channel-rd mobo''s voor PIII??

i840 chipset.. welke moederborden hebben die chipset???? ik zag dat die sneller was dan de i820... want dan kan ik dat asus bordje verpatsen en dan zo''n 840 kopen... :)

de genoemde onderdelen kosten mij 500,- :)
en het is voor 2e pc...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:38
Laat dat RDRAM er mooi bijzitten, i820 + SRAM = k*t

Is er dan niemand hier die weet dat de i820 een grote flop was door die vaute MTH die RDRAM cycles moest vertalen naar SDRAM cycles?

BTW: Die vertaling kost nog eens extra tijd bovenop die hoge RDRAM latency... enne: Die RIMM heb je maar weer, kan je later altijd samen met nog een in een P4 steken :)

Verwijderd

Topicstarter
bewaren voor p4 was ook mijn idee :)

ik neem het denk ik gewoon als 2e systeempie... lekker test systeempie >:)
ik denk eigenlijk niet dat ik ooit een P4 met RIMM ga kopen... misschien als de prijs omlaag gaat... of als de nieuwe P4 beter is met RIMM dan DDR! :)

waarom komt er geen QDR geheugen voor P4??
ik bedoel DDR (AMD) + DDR (geheugen) = :9:9:9:9
dus is QDR (Intel) + QDR (geheugen = :9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9

hehe
Pagina: 1