[BC3] geschikte mamaplankjes voor MicroATX

Pagina: 1
Acties:

• Rickbv
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-08 16:58
Ik wil een servertje gaan bouwen, die toch nog redelijk snel is (500-700Mhz). Ik heb hier al een computer staan, echt veel ruimte heb ik niet meer.

Dus ik ff''n kijken op inet, en toen zag ik microATX. Dat leek mij wel geschikt dus ben ik mobo''s gaan zoeken. En de Intel 815E leek mij wel een mooie chipset, zo zitten de geluidskaart/videokaart/netwerkkaart al op het mamaplankje, dat scheelt weer een hoop $$$:9
Ik kwam op het volgende mobo:

http://www.msicomputer.com/products/detail.asp?ProductID=154

Nu de vraag:
-Is dit een goed moederbord, en wie verkoopt hem?
-Is de 815E een goede chipset voor een servertje van 2 computers (geen rare kuren ofzo, als ze beneden willen internetten, moet hij het gewoon doen)
-Dat wake-on LAN, werkt dat zo dat als ze beneden willen internetten, hij een seintje krijgt en dan opstart?
-Is dat microATX wat, of kan ik beter een gewoon kastje nemen, misschien wel desktop?
-Kan ik een VIA Cyrix:r of celeron zonder koeler laten draaien?

Wij danken u;)

ps. Het is dus de bedoeling een zo goedkoop & eenvoudig mogelijk servertje te bouwen, die ook te gebruiken is als een normale computer, bijv. om ff''n een gamepje te spelen(wel brak met de 815E videokaart, maar daar gaat het nu ff''n niet over...:))

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 15:52
je moet opletten dat een bepaalde revisie van die chipsets niet met 1,7v proc''s over weg kunnen. Kijk zeker eerst even op http://support.intel.com

Je kunt er geen cyrix op draaien volgens mij want het zijn socket 370 of fcpga plankjes en geen socket 7 bordjes. En je kunt ook een clereon niet zonder koeler laten draaien.

Maar let vooral op dat er een bepaalde stepping próc''s is die niet werken!

ik heb op mijn werk wel een lijstje welke steppings goed werken maar helaas nu niet bij de hand.

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• Rickbv
die dingen konden toch ook op Socket370, die VIA CyrixIII dingen?

• Rickbv
nog iemand anders een id...?

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:59
je mag die van mij wel overkopen

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• MGSNK
een gigabyte ga-6wmm7c revised by Packard-Hell zonder isa slot, hij heeft onboard sound + video

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• Rickbv
[te laat:(]

• MGSNK
???????????????????

• MGSNK

• dion_b
  • Laatst online: 20:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

WOL is een leuke feature die idd ervoor zorgt dat de sys boot of (handiger) wakker wordt uit een diepe standby als iemand het over het net aanroept. Wel een probleempje: je NIC moet het ondersteunen. Er zijn bovendien nog een aantal verschillende WOL-connector standaarden. Idealerwijs kun je een NIC en mobo van dezelfde fabrikant nemen, dan ben je zo goed als zeker dat het gaat lukken. ASUS is hier redelijk goed in:)

Over een CIII/Celly zonder koeler draaien: kan, als je maar een monster van een heatsink hebt. Underclocken doet het meestal goed om je temp te verlagen, maar bij een celly (66 MHz FSB althans) verlaagt dat je PCI, wat niet bepaald handig is. Een 100/133MHz FSB Cyrix tot 66/100 terugschroeven is waarschijnlijk qua temperatuur het gunstigst. Die heatsinks zijn naar verluid in Compaq en HP desktops verwerkt. Mocht je er toevallig eentje teveel vinden, kan ik er om dezelfde reden ook best eentje gebruiken>:)

Oslik, blyat! Oslik!

Verwijderd

heb P2s en P3s zonder koeler zien werken met een gigantische heatsink.

• Rickbv
Oke dan:).

Maar nog ff''n over dat gigabyte mobo, is dat wat? En wat moet je ervoor hebben?

Is de intel 810 chipset uberhaubt wel wat, als er ook een 815 & 820 zijn?
Pagina: 1