Toon posts:

[BC3] Wat moet ik kiezen ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een nieuw systeem gaan bouwen maar ik weet niet wat ik moet kiezen. Ik wil een goed stabiel moederbord en een athlon thunderbird 1 ghz maar het moet natuurlijk niet te duur worden wie kan me helpen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Grrr, gewoon niets zeggen en alle posts lezen en je hebt hier antwoord op. Maar goed, ik ben in een behulzame bui.

Allereerst: waar koop je je troep? Mijn advies: ga naar een beurs. Volgende week vr/za/zo in Eindhoven is een vrij goede.

Dan: core type is belangrijker dan officiele snelheid bij Athlon CPU''s. Probeer dus AXIA cores te vinden, liefst zo langzaam mogelijk (=goedkoop, maar kan net zo hoog als een 1333MHz)

Vervolgens een MSI K7T-Turbo mobo (zelf vind ik ABIT leuker, maar die zijn wat gevoeliger qua instellingen. En duurder, dus speel in jouw geval maar op veilig met MSI)

Video? Wat ga je doen? Geen spellen, alleen 2d kwaliteit en prijs van belang? Matrox Millennium G200 8MB voor 75,-. Serieus, voldoet prima. Wel spellen en +-300,- ga dan voor een goedkope Radeon of GF2MX. Meer dan dat en je moet niet zeiken over geld tekort!

RAM: op een KT133a mobo PC-133 SDRAM zetten. RAM prijzen gaan waarschijnlijk niet verder zakken. Koop nu minstens 128MB, maar als 256 maar 209,- kost, doe dat.

Hard disk: wat heb je nodig? Ik gebruik 2 PCs erg intensief, veel downloaden, CDs branden (en rippen), spellen erop, allerlei troep, en ik heb nooit de 13 GB harddisks volgekregen. Koop niet meer dan 15GB tenzij je echt reden hebt. Meer ruimte is altijd later goedkoper als je het nodig hebt. Snelle (7200RPM) harddisks zijn echter wel het geld waard.

DVD en/of CDRW al naar gelang wat je gaat doen met je PC (zeg dat er voortaan ff bij!)

Geluidskaart: SBlive 5.1 player op de beurs voor 160,- te vinden.

Kast: neem een lekker simplele ATX midi tower met 300W PSU, en modden als je iets bijzonders wil.

FDD en je bent er...

Maar niet bezuinigen op de monitor- zorg voor .25dp en minstens 85Hz refresh op de resolutie die je wilt draaien.

Samenvatten:

AMD TB850 330,-
MSI-K7T-Turbo 330,-
256MB PC-133 210,-
Radeon 32 SDR 325,-
Seagate 15GB 7200 300,-
SB Live Player 5.1 160,-
8x8x32x Samsung CDRW 300,-
FDD 30,-
Kast- no name 300W ATX80,-
----------------------------
totaal 2065,-