Toon posts:

[BC3] Max CPU snelheid met BX440 MOBO?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik heb een Gigabyte GA-6BXS (BX440 100Mhz) met een PIII 500 CPU. Welke CPU snelheid (met 100MHZ bus dan wel) ondersteunt dit MOBO? Alvast bedankt voor jullie tips ;)!

Verwijderd

op mijn bx heb ik ooit een PIII933EB gehad... moet je bus wel manual op 133 zetten.. maar het werkt wel :)

Verwijderd

veel BX boarden kun je wel op 133 fsb zetten , maar de dividers kloppen dan niet meer...p3''s zijn allemaal nog met 100fsb te koop...

btw...je moet wel ff checken of je MB coppermines aan kan...

• Unknown
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
wordt vaak door de bios bepaalt mn bh6 kon eert maar tot 300mhz, met de nieuwste bios draai ik een P3 850

Verwijderd

Topicstarter
Toevoeging: mijn huidige dividers/multiplyers gaan volgens de originele handleiding tot 5.5 (x 100 MHz = 550MHz). Dus is dit dan de max CPU speed of kan een BIOS upgrade dit aanpassen? :?

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

Op donderdag 29 maart 2001 14:10 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
veel BX boarden kun je wel op 133 fsb zetten , maar de dividers kloppen dan niet meer...
Hoezo "deviders"? Alleen AGP loopt boven specificatie, namelijk 89Mhz. De meeste videokaarten kunnen dat aan...

• Jake Blues

Jake Blues

AKA Jake

Op donderdag 29 maart 2001 15:40 schreef eempelen het volgende:
Toevoeging: mijn huidige dividers/multiplyers gaan volgens de originele handleiding tot 5.5 (x 100 MHz = 550MHz). Dus is dit dan de max CPU speed of kan een BIOS upgrade dit aanpassen? :?
Een bios-update zou inderdaad een aantal multipliers kunnen tonen, maar volgens mij is dat niet zo belangrijk omdat dit in de CPU gelocked is. Veel belangrijker is dat het Mobo de processor ondersteund (Coppermine).

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als je PCB Revision boven de 1.6 is kan je er een coppermine in persen. Je moet dan ook ff je bios updaten naar f2c(hierdoor ondersteunt ie trouwens ook de Celeron fcpga t/m 700 Mhz). Ik zou niet een 133 Mhz model nemen met fcpga. Dan moet je namelijk weer een convertor kopen, en het is niet zeker of die het wel doet. Een slot 1 100Mz versie(E-versie) doet et wel gewoon goed. Deze E-versie gaat tot 850 Mhz(er zijn ook een paar 1000 Mhz versies, maar daar is moeilijk aan te komen). De meeste Gigabite mobo''s ondersteunen tot 800Mhz(net als die van mij geloof ik).

Veel succes met upgraden.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Verwijderd

als je een fsb gebruikt die niet door je MB wordt ondersteund, lopen je PCI-sloten ook niet op de normale snelheid...

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:10
Op donderdag 29 maart 2001 21:43 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
als je een fsb gebruikt die niet door je MB wordt ondersteund, lopen je PCI-sloten ook niet op de normale snelheid...
Hoe kan ik nou een FSB draaien welke niet door m''n mobo ondersteund wordt:? Anyway, mijn BX draait met een FSB van 133MHz, en m''n PCI bus draait écht op 33MHz (m''n AGP daarentegen loopt met 89MHz)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

ff bij gigabyte je niewe BIOS halen en kijken wat voor''n commands er bij staan, staat vast iets over coppermines

• Jake Blues

Jake Blues

AKA Jake

Op donderdag 29 maart 2001 21:43 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
Als een mobo(-bios) FSB 66, 100 en 133 ondersteunt loopt de PCI-bus wel degelijk binnen specificatie. Hier http://www.tomshardware.com/mainboard/00q3/000714/440bx-02.html staat een korte beschrijving.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:59
Op donderdag 29 maart 2001 12:54 schreef eempelen het volgende:
Hoi,
Ik heb een Gigabyte GA-6BXS (BX440 100Mhz) met een PIII 500 CPU. Welke CPU snelheid (met 100MHZ bus dan wel) ondersteunt dit MOBO? Alvast bedankt voor jullie tips ;)!
1 GHz? Er is gewoon een P3 1000E. Die moet erop werken.
Pagina: 1