Toon posts:

[BC3] 80486 mobo tje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een werkend 80486 sx 25 mhz mobo, en een dx 2 66 cpu. Als ik de dx 2 cpu erop gooi dan krijg ik wel het opstart beeld van de bios te zien, maar als ik dan op del duw om naar de bios te gaan, loopt alles vast. Iemand enig idee?

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

* Rotte mobo
* Rotte CPU
* Jumper settings

Probeer bovenstaande zaken uit te sluiten (als je dus een extra mobo of CPU hebt...

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• Koelkasten
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:05

Koelkasten

har har koelkast op je knar

had ik een keer door een

brakke :r video kaart :r

andere er in en werkte meteen wel

Sommige mensen....

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Jumper settings. Voor die SX stond de bus op 25 mhz.. die DX2 heeft een 33mhz busklok nodig.

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:29
Ja en er zijn meestal nog een hele zooi jumpers die je om moet zetten om het juiste type aan te geven.
Het zou ook nog met voltages te maken kunnen hebben, maar ik weet niet uit mijn hoofd op welke deze CPU''s lopen, maar ik kan me nog vaag herinneren dat je 5 en 3.3 volt CPU''s had.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De AMD''s liepen op 3.3V (DX4-100 enzo), de Intels gewoon op 5v. En inderdaad moet je meestal nog een zooi jumpers omzetten, vaak uitgevoerd in de vorm van een soort weerstandnetwerkjes oid.

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:29
Die goeie ouwe tijd, met die vage tabelletjes op die moederborden, ik heb nog ergens een oud (Chinees?) moederbord liggen waarin een deel van het grote ingewikkelde tabel de letters in spiegelbeeld zijn afgedruk, hoezo vaag? :)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Pagina: 1