[BC3] Mobo na 3 weken nog niet terug :(

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:35
Hoi

Op een gegeven moment was ik alle zooi en problemen met m''n nieuwe computer zat, en ben heel lang gaan uitzoeken waar het probleem nou zat.

Ik heb hier toen al gepost dat het neerkwam op de Onboard Promise ATA-100 controller.

Mobo = ASUS CUBX-E

Het probleem nu:

Zo''n week of 3 geleden heb ik dat mobo naar mijn "leverancier" teruggestuurd:
RG-Computers Volendam

Ik heb op een gegeven moment een mail gestuurd dat ik nog niks terughad, daarop werd eerst gezegt dat de CUBX-E bijna niet leverbaar is, en in datzelfde mailtje meteen daarna dat er Niks ( :? ) met mijn mobo aan de hand was en daarom 50 piek voor onterechte claim in rekening zouden brengen, waarvoor hun dank :?:?:?

Ik heb toen een ASUS CUV4X-E teruggehad (?????????????????) :?:?

Ik heb daar meteen over gemailt, en na NOG een mailtje te moeten hebben gestuurd kreeg ik reactie dat dat hun fout was, nahja zal wel, maar ik heb nog steeds GEEN CUBX-E!!

Ik heb vorige week maandag nog daarover gemailt, donderdag nog niks en ik heb dat mailtje van nog eens gestuurd, nu na een HELE WEEK later NOG STEEDS GVD NIKS teruggehoord, geen mail, geen Mobo.. niks :(:(
Stel eikels daar.

Ik zit er over te denken om mijn aankoopbedrag terug te eisen en dat hun dat K*t-mobo daar maar lekker houden, zoek ik wel wat anders :(

Iemand nog suggesties en/of ideeen ?
Want ik zit hier nou al ruim 3 weken weer op m''n ouwe puter te werken terwijl m''n nieuw spul staat te verstoffen...

Alvast bedankt,

Knightwolf

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:21

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Waarom koop je dan ook niet bij een normale zaak je onderdelen.
Schande dat een zaak zo met jou omgaat! :(

Whatever.

Verwijderd

Had ik precies hetzelfde met Informatique en m''n Terratec Xlerate Pro. Ze konden die niet meer leveren. Alleen bij mij heb ik bijna een half jáár (!!:() op een vervanger moeten wachten. Pas toen ik hier het hele verhaal verteld heb, kreeg ik vanzelf een mailtje van een medewerker die mij de SB Live als vervanger regelde (toch maar beter dan niets, al heb ik liever een Terratec met A3D:'().
Dus bel die zaak eens waar je het mobo gekocht heb en maak duidelijk dat ze niet heel simpel de verantwoordelijkheid op de leverancier kunnen afschuiven, maar dat ze jou gewoon een alternatief moeten bezorgen als ze geen nieuwe CUBX-E kunnne leveren ;)

• Knightwolf
Mja... bellen kan wel zijn, maar ze nemen niet op :( Ik heb natuurlijk al vaker geprobeerd te bellen he, maar nog nooit iemand aan de lijn gekregen :(
Stel eikels daar heeft alleen een 06-nummer :+ en dat schiet niet op :(|:(

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

T''is vast een beunhaas met een zaak aan huis... :r

Whatever.

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 10:50
waarom zet je dit niet (ook) in de shop survey?

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Wat je ook nog kan doen, is er langs gaan en je geld eisen! >:)

Whatever.

• Knightwolf
Op donderdag 29 maart 2001 10:41 schreef meendering het volgende:
Wat je ook nog kan doen, is er langs gaan en je geld eisen! >:)
Weet ik, maar ik woon in DenBosch en dan is Volendam nogal ver weg, zeker als ik ook nog met openbaar vervoer moet :r

• Knightwolf
Op donderdag 29 maart 2001 10:33 schreef Jaspov het volgende:
waarom zet je dit niet (ook) in de shop survey?
Ehh... wat is dat? :?

• jaspov
www.tweakers.net

klik dan op etc

daar kan je winkels beoordelen

Tip:Lees daar ook eens voor je naar een winkel gaat om te horen hoe de ervaringen daar zijn.......

best goede reacties op RG in het algemeen.

• jaspov

• Knightwolf
Op donderdag 29 maart 2001 13:08 schreef Jaspov het volgende:
url is:

http://www.tweakers.net/shopsurvey.dsp
Ah, dank u wel :)

Maar, valt jou niks op als je naar RG-Computers Volendam kijkt in die tabel?

Wat mij opvalt, en dat is PRECIES wat ik meemaak nu:
Levering: hoogste punt, Service: Laagste punt :(

Toen ik m''n mobo ging bestellen had ik hem zo in huis, nu er iets mee is hoor ik er nauwelijks meer iets van :(:(:( Stel onbenullige boeren daar, van mij krijgen ze nog geen 3 (DRIE!!) voor Service :(:r:r

• Knightwolf
Verdomme, nog steeds niks van die randdebielen bij RG-computers gehoord.. nog geen email teruggehad..... weer bijna een week later :(
Erg klant vriendelijk zijn ze daar zeg :r:

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16:07
Aangetekende brief sturen dat je dreigt met consumentenbond/advocaat/breekijzer/kassa etc.

Verwijderd

Wat een vuile hoerenzaak zeg, weet ik dat ik daar ook niet meer hoeft te kopen. :(
Op woensdag 04 april 2001 00:20 schreef biobak het volgende:
Aangetekende brief sturen dat je dreigt met consumentenbond/advocaat/breekijzer/kassa etc.
Idd beetje dreigen kan nooit kwijt.

Anders geld terugeisen of een vervangend mobo wat minstens net zo goed is.

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Damn, wat een klotuh zaak jah, uhm.... tjah, het beste wat je kan doen is een aangetekende brief sturen.

Whatever.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:12
Op donderdag 29 maart 2001 09:50 schreef Locutus-of-Borg het volgende:
Dus bel die zaak eens waar je het mobo gekocht heb en maak duidelijk dat ze niet heel simpel de verantwoordelijkheid op de leverancier kunnen afschuiven, maar dat ze jou gewoon een alternatief moeten bezorgen als ze geen nieuwe CUBX-E kunnne leveren ;)
Ehhhhmmm, hebben ze al niet een alternatief aangeboden door die CUV4X te leveren?????

• 0943
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-08 14:12
Hrstikke leuk allemaal wat jullie zeggen maar als ik (bij ons in de zaak een mobo (Abit) op moet sturen ben ik hem al 4 weken kwijt en eer dat hij op gestuurt is en eer dat jij weer gebelt ben dan ben je 5 weken veder.
Dat had ik ook. Ik had zelf mijn bord op gestuurd en had het na 4,5 week pas terug.

Wat nou afschuiven op de leverancier

btw ik werk niet bij RG computers voor de gene die dat misschien mochten denken.

• Hagar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-10-2025

Hagar

Diabootic

Als er niks is met dat oude mobo waarom krijg je dan uberhaupt een andere:?

Nu ook zonder stropdas

• Knightwolf
Op woensdag 04 april 2001 20:52 schreef Hagar het volgende:
Als er niks is met dat oude mobo waarom krijg je dan uberhaupt een andere:?
Die CUV4X-E was een foutje, die ook door hun is toegegeven.
En die heb ik nog steeds in de kast staan op m''n werk, die mag ik pas (advies van collega''s) terugsturen als ik m''n geld of die CUBX-E terug heb, anders zit ik dalijk met NIKS meer, da''s ook niet alles.

Maar het idiote is dus:

Er is NIKS met mijn CUBX-E aan de hand, WAAROM sturen ze hem dan niet gelijk terug ???????? :?:?:? WAAROM werd er in die mail gezegt dat de CUBX-E nu momenteel niet of nauwelijks leverbaar is als er toch niks mee aan de hand was ???????

DAMN, stel dwaze sukkels daar, daar kom ik dus NOOIT meer....... Tenzei FF om hun neusjes te komen vertimmeren >:)>:)

• T-h-i-j-s
  • Laatst online: 27-08 10:53

T-h-i-j-s

koffie? ja lekker :)

3 weken nog maar? maak je bost maar nat!

Mijn ASUS P2B-DS is 16 weken weggeweest voor RMA (ACPI en USB fout)!

Uiteindelijk was het zelfs nieteens opgelost en kreeg ik van de winkel (NoRRoD) maar een nieuwe (:P met cu-mine support B-))

• Knightwolf
Op vrijdag 06 april 2001 02:16 schreef Thijs_w het volgende:
3 weken nog maar? maak je bost maar nat!

Mijn ASUS P2B-DS is 16 weken weggeweest voor RMA (ACPI en USB fout)!

Uiteindelijk was het zelfs nieteens opgelost en kreeg ik van de winkel (NoRRoD) maar een nieuwe (:P met cu-mine support B-))
Ja ok, maar bij mij zeiden ze dus dat er NIKS mee mis was!! Hoezo vaag?

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16:07
Op vrijdag 06 april 2001 09:18 schreef Knightwolf het volgende:

[..]

Ja ok, maar bij mij zeiden ze dus dat er NIKS mee mis was!! Hoezo vaag?
Ze hebben dat ding al lang weer aan een ander doorverkocht ne ze wachten nu op een nieuwe lading CUBX-en :P

Verwijderd

AAN ASUS LIGT HET IN IEDER GEVAL NIET WANT EEN MOBO LIGT NIET LANGER DAN EEN WEEK BIJ ASUS REPAIRING...

Verwijderd

Ik heb op het moment hetzelfde met een ASUS Cur-DLS.

Na een week viel de video weg, teruggebracht naar SWW waar ik hem vandaan had, die hebben hem opgestuurd naar ASUS, en we zijn nu 8 weken verder. ASUS heeft teruggemeld dat het bord wordt vervangen, maar de CUR-DLS is ''even'' niet leverbaar in _europa_ zegt men. (aldus SWW).

Ze zouden in week 13 al een nieuw bord terug hebben gestuurd, maar we zijn nu bijna week 15 en nog steeds niks.

Aangezien SWW nauwelijks klachten oproept, lijkt het me dat ASUS de boosdoener is hier. Ik wacht nog een paar dagen (tot woensdag) en dan eis ik een vervangend GELIJK bord, want die server moet weer draaien, punt.

• Knightwolf
Op vrijdag 06 april 2001 16:04 schreef Otis het volgende:
Ik heb op het moment hetzelfde met een ASUS Cur-DLS.

Na een week viel de video weg, teruggebracht naar SWW waar ik hem vandaan had, die hebben hem opgestuurd naar ASUS, en we zijn nu 8 weken verder. ASUS heeft teruggemeld dat het bord wordt vervangen, maar de CUR-DLS is ''even'' niet leverbaar in _europa_ zegt men. (aldus SWW).

Ze zouden in week 13 al een nieuw bord terug hebben gestuurd, maar we zijn nu bijna week 15 en nog steeds niks.

Aangezien SWW nauwelijks klachten oproept, lijkt het me dat ASUS de boosdoener is hier. Ik wacht nog een paar dagen (tot woensdag) en dan eis ik een vervangend GELIJK bord, want die server moet weer draaien, punt.
Ja precies, ik wil dan ook m''n poen (aankoopbedrag, Fl 361,- incl BTW) terug!

En verder zoek ik wel een ANDER maar SOORTGELIJK mobo... ik wil juist de Intel 440BX chipset, daar ging het mij juist zo sterk om.
En de P3B-F is nauwelijks meer te krijg :(

Verder hebben bijna alle mobo''s een Intel 810 Chipset (of aanverwant) of een VIA (KT133 of 694).

VIA SUCKS big time :( en Intel-810 is buggy

Verwijderd

Intel 815 rules:)

• Knightwolf
Op zaterdag 07 april 2001 23:54 schreef oppertweaker het volgende:
Intel 815 rules:)
Sorry, no offense, maar hier hebbik ook nog niet veel positiefs over gehoord.

In m''n systeem moeten:

Intel PIII 850
ATI Radeon 64 MB DDR VIVO AGP
3Com 3C905B Combo NIC
SoundBlaster Live! 5.1
Adaptec SCSI-2
Dynalink ISDN
ATA-100 controller (bv OnBoard)

Heeft iemand vast SUGGESTIES voor ANDER mobo dan CUBX-E met deze mogelijkheden en GEEN VIA-chipset, en liefst ook geen Intel-810/815 ??

Edit:
Ohja, m''n PIII 850 is een 100MHz versie, dus met Multiplier 8,5. Dat is maybe nog belangrijk om te weten bij type mobo da''k moet hebben?

• Knightwolf
Geen Suggesties? of moet ik een nieuwe Topic hierover starten?

Verwijderd

P3B-F is dan de enige optie voor je. Dat bord roelt!

Nightwolf check je icq btw :)

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
koop je rommel altijd bij een grote winkel zoals mycom ofzo...die doen absoluut niet moeilijk omdat die direct bij de importeur inkopen en als er iets kapot is ruilen ze het zonder probs om binnen de garantie periode. mijn asus v6800 bijna een jaar oud gaf flitsen op het beeld zonder twijfel pakte die gozer bij mycom hem van me af en frotte me zo een spiksplinternieuwe in mijn handen aub zij die en veel plezier. Kijk dat is nou service en dat kan zó''n zaak doen omdat die er duizenden per jaar afnemen bij bv. ASUS en zo''n klein kut zaakje wat service niet boeit is misschien wel een tientje of 2 goedkoper (vaak ook nog niet eens) maar die doen dus wel moeilijk.

Maar goed je hebt nu een probleem dus hier komt de oplossing. Neem contact op met ASUS nederland en laat hun die winkel bellen dat ze als de wiedeweerga dat mobo zonder probs omruilen en daar jouw over terugbellen. ASUS staat garant voor hun producten en laat zich geen slechte naam aanpraten door zo''n klein kut zaakje er staat te veel op het spel voor hun. Het zal echt niet de eerste keer zijn dat een winkel geen producten meer krijgt van de leverancier omdat ze de juiste service niet verlenen.

Suc6 en gewoon ASUS bellen
don''t worry, be 8:)

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-08 20:19
Zwaar gekloot zo ja... ik heb dus nog niet zo lang m''n eigen bedrijf, en zo zal ik ''t dus niet aan gaan pakken...

Wat je moederbord betreft: Gigabyte (bc2000 plus ofzo) is ook wel een goeie. Anders Abit, maar die zijn ook slecht leverbaar

- hardware always changes.. -

Verwijderd

Goed, gezien het feit dat mn schoonvader kantonrechter is en dagelijks zaken zoals dit onder de hamer heeft, ff wat nagevraagd:

Een koop is een contract: de koper moet zijn deel inwilligen (betalen) de verkoper ook zijn deel (het goed wat gekocht is leveren).

Aangezien het te leveren goed niet is geleverd, kun je legitiem je geld terugeisen, door het koopcontract ''op te zeggen'': zij zijn ''nalatig'' geweest zoals dat heet.

Schrijf een aangetekende brief (brief aangetekend versturen, kost 10 piek) waarin je officieel je geld terug claimt. Voldoen ze daarin niet, dan kun je overwegen je geld terug te eisen voor een rechter. Het is DAN (let op, in DAT geval dus!) verstandig eerst naar een rechtswinkel te gaan. Dit zijn instanties die gratis advies geven of een zaak te winnen valt en indien je geen geld hebt een advocaat voor je regelen.

Succes.

• Knightwolf
Op zondag 08 april 2001 21:11 schreef Otis het volgende:
Goed, gezien het feit dat mn schoonvader kantonrechter is en dagelijks zaken zoals dit onder de hamer heeft, ff wat nagevraagd:

Een koop is een contract: de koper moet zijn deel inwilligen (betalen) de verkoper ook zijn deel (het goed wat gekocht is leveren).

Aangezien het te leveren goed niet is geleverd, kun je legitiem je geld terugeisen, door het koopcontract ''op te zeggen'': zij zijn ''nalatig'' geweest zoals dat heet.

Schrijf een aangetekende brief (brief aangetekend versturen, kost 10 piek) waarin je officieel je geld terug claimt. Voldoen ze daarin niet, dan kun je overwegen je geld terug te eisen voor een rechter. Het is DAN (let op, in DAT geval dus!) verstandig eerst naar een rechtswinkel te gaan. Dit zijn instanties die gratis advies geven of een zaak te winnen valt en indien je geen geld hebt een advocaat voor je regelen.

Succes.
Heej heel erg bedankt he ! :D

• Knightwolf
Op zondag 08 april 2001 18:10 schreef mikevanrooijen het volgende:
koop je rommel altijd bij een grote winkel zoals mycom ofzo...die doen absoluut niet moeilijk omdat die direct bij de importeur inkopen en als er iets kapot is ruilen ze het zonder probs om binnen de garantie periode. mijn asus v6800 bijna een jaar oud gaf flitsen op het beeld zonder twijfel pakte die gozer bij mycom hem van me af en frotte me zo een spiksplinternieuwe in mijn handen aub zij die en veel plezier. Kijk dat is nou service en dat kan zó''n zaak doen omdat die er duizenden per jaar afnemen bij bv. ASUS en zo''n klein kut zaakje wat service niet boeit is misschien wel een tientje of 2 goedkoper (vaak ook nog niet eens) maar die doen dus wel moeilijk.

Maar goed je hebt nu een probleem dus hier komt de oplossing. Neem contact op met ASUS nederland en laat hun die winkel bellen dat ze als de wiedeweerga dat mobo zonder probs omruilen en daar jouw over terugbellen. ASUS staat garant voor hun producten en laat zich geen slechte naam aanpraten door zo''n klein kut zaakje er staat te veel op het spel voor hun. Het zal echt niet de eerste keer zijn dat een winkel geen producten meer krijgt van de leverancier omdat ze de juiste service niet verlenen.

don''t worry, be 8:)
En jij ook heel erg bedankt !! :D

Ik ga hier morgen en anders dinsdag gelijk achteraan :)

• Knightwolf
Op maandag 09 april 2001 14:28 schreef Vo0 het volgende:
P3B-F is dan de enige optie voor je. Dat bord roelt!

Nightwolf check je icq btw :)
Ja ik weet het, P3B-F roelt big time :)
Maar die zijn nog maar moeilijk aan te komen.

Vanavond als ik thuis ben check ik ICQ natuurlijk :P

• Knightwolf
Op zondag 08 april 2001 21:11 schreef Otis het volgende:
[..]

Succes.
He Otis, Kheb FF met m''n collega overlegd en dit is wat ik ga doen, ik laat het "resultaat" nog wel weten :)

Verwijderd

Op maandag 09 april 2001 14:36 schreef Knightwolf het volgende:

[..]

Ja ik weet het, P3B-F roelt big time :)
Maar die zijn nog maar moeilijk aan te komen.

Vanavond als ik thuis ben check ik ICQ natuurlijk :P
Interesse in mijne? Bespreken we evt over ICQ dan wel.

• Knightwolf
Op maandag 09 april 2001 16:05 schreef Vo0 het volgende:

[..]

Interesse in mijne? Bespreken we evt over ICQ dan wel.
De jouwe? is dus gebruikt?
Nee sorry doe ik niet aan, uitsluitend splinternieuw spul.

Edit: toch thanx voor aanbod ;)

Verwijderd

Je wordt gewoon genaaid met een grote G :)

• Knightwolf
Op dinsdag 10 april 2001 01:49 schreef HlpDsK het volgende:
Je wordt gewoon genaaid met een grote G :)
:r dus :(

Kheb een brief gemaakt, door m''n collega goedgekeurd, met gerechtelijk dreigement.
Kheb ze 1 week gegeven na ontvangst van die brief >:)
Die gaat vandaag aangetekend weg, dus nou maar afwachten hoe gauw ze reageren ...

• Crazyhorse
  • Laatst online: 28-08 11:52
Op vrijdag 06 april 2001 12:10 schreef cirrus het volgende:
AAN ASUS LIGT HET IN IEDER GEVAL NIET WANT EEN MOBO LIGT NIET LANGER DAN EEN WEEK BIJ ASUS REPAIRING...
Asus repairing?

Je denkt toch niet dat de meeste winkels zo''n ding opsturen naar asus? Die sturen ze gewoon terug aan hun leverancier en die moet het verder regelen.

En RMA afhandeling kost nou eenmaal tijd. MObo moet van winkel naar td/RMa afdeling dan moet er een nummer worden aangevraagd en daarna moet het worden opgestuurd en dan ben je meestal al een week verder en is het product alleen nog maar op weg naar de leverancier.

• Xandrios
  • Laatst online: 16:17
stuur ze ff de url van deze post, en zet erbij dat hun populariteit nu heeeeeel erg aan''t zakken is...

• Knightwolf
Op dinsdag 10 april 2001 13:00 schreef Knightwolf het volgende:

[..]

:r dus :(

Kheb een brief gemaakt, door m''n collega goedgekeurd, met gerechtelijk dreigement.
Kheb ze 1 week gegeven na ontvangst van die brief >:)
Die gaat vandaag aangetekend weg, dus nou maar afwachten hoe gauw ze reageren ...
Opmerking: deze IS gisteren de deur uit gegaan >:)

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Idd BRAKKE zaak!! Ik had daar me AMD 1200 besteld, krijg ik een kapotte core geleverd!! :(
Die kut proc terug gestuurd, maar al een paar mails gestuurd, en nogsteeds geen proc!!

zie ook deze mail! ik had dus nu gevraagt of ze er niet een 1333 van konde make net wat bij betaling en dus deze mail terug!
Geachte heer Pieter

Ik wil voor u kijken of dit mogelijk is echter ik ben er bang voor dat hij
al weg is gestuurd maar ik kijk dit nog even na mocht blijken dat hij er
nog ligt dan zal ik met de afdeling verkoop praten of dit mogelijk is .Al
lijkt mij dat dit moet kunen mits hij natuurlijk nog niet is weg gegaan want
ik ben heden middag wat eerder weggegaan maar had wel uw nieuwe cve klaar
liggen maar ik kijk even voor u
Vriendelijke groet
Td rgcomputers

Jeah right!! verstuurt??!! ik heb nog nix binne (na een week) :(

egt zwaar brakke zaak!!!

ze zulle het ook leuk vinde dat ik een mail van hun erin heb gezet! >:) lekkere publisiteit!! >:)

• Knightwolf
Op woensdag 11 april 2001 22:15 schreef Plague het volgende:
egt zwaar brakke zaak!!!

ze zulle het ook leuk vinde dat ik een mail van hun erin heb gezet! >:) lekkere publisiteit!! >:)
Indeed :(

Leuk idee trouwens, IK zal HUN mail er OOK eens in zetten vanavond >:)

Edit:

Nee, hier issie trouwens al >:)

rgcomputers wrote:

ASUS CUBX-E is tijdelijk niet leverbaar en staat in back-order,zodra hij beschikbaar is wordt hij meteen verstuurd.CUV4X-E is inderdaad een foutje van een medewerker geweest,waarvoor onze excuses.Omdat wij ervan uit waren gegaan dat u enige kennis van zaken heeft,hebben we CUBX-E direct via een RMA-procedure retour gezonden naar onze leverancier.De technische dienst heeft het bord onderzocht en heeft geen???? gebreken kunnen constateren. Kosten fl.50,- wegens een onterechte claim,waarvoor onze dank ! RGComputersVolendam

Kan het nog idioter? :(

• Da_BoR
  • Laatst online: 29-08 14:24
50 piek betalen omdat je een bord inlevert waar geen fout aan geconstateert word? (binnen de garantie neem ik aan:)
volgeds mij mag dat niet (vind het ook totaal niet netjes)
als je nu nog borden met een BX chipset kan kopen zijn dit Factory refurbished borden (fabrieksgerepareert)
over het algemeen wel ok, maar je krijgt er meestal half jaar garantie op maar en je heb geen nieuw bord.
ik zou zelf toch voor een 815 bord gaan, dingen zijn hardstikke stabiel, een asus CUSL-2C bijvoorbeeld :)
zo zie je maar weer dat je beter 20 piek meer ken betalen voor je bordje en wat service krijgen dan altijd maar de goedkoopste te pakken :P

• Knightwolf
Op donderdag 12 april 2001 13:22 schreef Da_BoR het volgende:
50 piek betalen omdat je een bord inlevert waar geen fout aan geconstateert word? (binnen de garantie neem ik aan:)
volgeds mij mag dat niet (vind het ook totaal niet netjes)
als je nu nog borden met een BX chipset kan kopen zijn dit Factory refurbished borden (fabrieksgerepareert)
over het algemeen wel ok, maar je krijgt er meestal half jaar garantie op maar en je heb geen nieuw bord.
ik zou zelf toch voor een 815 bord gaan, dingen zijn hardstikke stabiel, een asus CUSL-2C bijvoorbeeld :)
zo zie je maar weer dat je beter 20 piek meer ken betalen voor je bordje en wat service krijgen dan altijd maar de goedkoopste te pakken :P
Binnen de garantie??? Binnen de garantie ?????? :?

Dit was dus al BINNEN 2 maanden na aankoop !!! :(

• 0943
  • Laatst online: 29-08 14:12

don''t worry, be 8
Ik heb ook een probleem met zon soort zaak maar dan met mijn Asus videokaart.
Maar ik heb toen ook wel eens gezocht naar een telefoon nummer van Asus Nederland maar niemand kan je dan veder helpen (bestaat ASUS Nederland wel ?).

• Knightwolf
Op maandag 16 april 2001 15:12 schreef 0943 het volgende:

[..]

Ik heb ook een probleem met zon soort zaak maar dan met mijn Asus videokaart.
Maar ik heb toen ook wel eens gezocht naar een telefoon nummer van Asus Nederland maar niemand kan je dan veder helpen (bestaat ASUS Nederland wel ?).
Tis alleen maar wachten op antwoord op die brief... ben benieuwd...

Verwijderd

Aangetekende brief sturen waarin jij hen sommeerd binnen uiterlijk 5 werkdagen na dagtekening met een bevredigende oplossing te komen en stelt in je brief indien zij niet schriftelijk en wel aangetekend reageren zij zich accoord verklaren met het door jouw gestelde. Je stelt ze ook verantwoordelijk voor de tot nu toe gemaakte kosten (incl. aangetekende brief, ? 50,- reparatiekosten ed) en stelt hen verantwoordelijk voor alle nog te maken kosten in deze. Als de 5 dagen om zijn, direct nog een aangetekende brief eroverheen waarin je ze 48 uur geeft. Reageren ze nog niet, gelijk een deurwaarder sturen. Je hebt dan alle recht daartoe en alleen al voor het feit dat zij niet reageren, zul je van iedere rechter gelijk krijgen. Maar zover laten zij het echt niet komen als ze de ernst van de zaak inzien.

• Glottis
  • Laatst online: 25-11-2024
Kunnen dus ook je HD''s zijn, die problemen veroorzaken als ze op een ATA-100 zijn aangesloten... IBM''s hebben wel vaker zullke problemen schijnt, vooral als ze in Hongarijen zijn ge-produceerd.

Het kan dus dat er niks mis is met je mobo...

• stylezzz
  • Laatst online: 17:12
Op donderdag 12 april 2001 13:22 schreef Da_BoR het volgende:
50 piek betalen omdat je een bord inlevert waar geen fout aan geconstateert word?
Is niet meer als redelijk denk ik. Je zadelt hiermee immers iemand met werk op terwijl er feitelijk niks aan de hand is..... (dit geval even buiten beschouwing gelaten, gewoon in het algemeen genomen dus)

• Knightwolf
Op woensdag 18 april 2001 19:43 schreef dominator het volgende:

[..]

Is niet meer als redelijk denk ik. Je zadelt hiermee immers iemand met werk op terwijl er feitelijk niks aan de hand is..... (dit geval even buiten beschouwing gelaten, gewoon in het algemeen genomen dus)
Jazeg, da''s allemaal wel leuk en aardig, maar ik geloof er geen HOL van dat ze um echt goed nagekeken hebben, ze nemen niet eens meer de f*cking moeite om m''n Emails te beantwoorden! :(

Ik heb er wel degelijk problemen mee gehad, en om precies te zijn (FF herhalen) met de Onboard Promise ATA-100 controller.
M''n BEIDE HDD''s op de ATA-100 gingen langzaamaan allemaal schijffouten, lost clusters, noem maar op vertonene, en zogauw ik ze op de standaard ATA-33 controller heb gezet zijn ineens al die problemen weg.

Nou ga je mij niet wijs maken dat het daar niet aan ligt, want BEIDE HDD''s krijgen spontaan die fouten, en kheb 2 80-p bandkabels geprobeerd, daar kan het dus eigenlijk ook niet aan liggen.

Verwijderd

Als je na kunt laten zien dat er wel degelijk wat mis is met dat ata100 controllertje, krijg je die 50piek terug, omdat je 1) binnen de garantie zit (toch?) en 2) hen dus niet voor niets hebt laten werken. Kortom, gewoon die brieven gaan sturen, alleen dan wel met de kanttekening dat als ze je niet binnen 5 werkdagen laten weten dat je dan OF een beter alternatief wenst, OF je centen terug + alle kosten die je door hen extra hebt gemaakt en gaat maken. Simple toch?

• Knightwolf
Op vrijdag 20 april 2001 12:30 schreef Atmosferic het volgende:
Als je na kunt laten zien dat er wel degelijk wat mis is met dat ata100 controllertje, krijg je die 50piek terug, omdat je 1) binnen de garantie zit (toch?) en 2) hen dus niet voor niets hebt laten werken. Kortom, gewoon die brieven gaan sturen, alleen dan wel met de kanttekening dat als ze je niet binnen 5 werkdagen laten weten dat je dan OF een beter alternatief wenst, OF je centen terug + alle kosten die je door hen extra hebt gemaakt en gaat maken. Simple toch?
Hier wordt werk van gemaakt :)

• Knightwolf
Op vrijdag 20 april 2001 13:11 schreef Glottis of Xanadu het volgende:
Kunnen dus ook je HD''s zijn, die problemen veroorzaken als ze op een ATA-100 zijn aangesloten... IBM''s hebben wel vaker zullke problemen schijnt, vooral als ze in Hongarijen zijn ge-produceerd.

Het kan dus dat er niks mis is met je mobo...
Als ik er nog niet genoeg over verteld heb: die HDD''s zijn nog best nieuw (zeker 1 van die 2 is pas een paar maanden oud).

HDD''s zijn:
2x Maxtor 40 Gb 7200 RPM
Op de standaard controller en in een andere puter doen ze het RONDUIT PERFECT, en alleen op DIE ENE ATA-100 controller zijn ze ineens "KAPOT" ??:? No way man.

Maar..... dat heb ik dus allemaal al uitgezocht :)

• Knightwolf
Op zaterdag 21 april 2001 14:07 schreef Knightwolf het volgende:

[..]

Als ik er nog niet genoeg over verteld heb: die HDD''s zijn nog best nieuw (zeker 1 van die 2 is pas een paar maanden oud).

HDD''s zijn:
2x Maxtor 40 Gb 7200 RPM
Op de standaard controller en in een andere puter doen ze het RONDUIT PERFECT, en alleen op DIE ENE ATA-100 controller zijn ze ineens "KAPOT" ??:? No way man.

Nog iemand andere suggesties over mogelijke oorzaak van dit probleem?

• Viper®
  • Niet online
Niet echt een oplossing sorry

Maar wel benieuwd hoe het nou staat met je mobo. Al terug gehad ? Nog iets gehoord van die winkel...
Houw iedereen ff op de hoogte, daar leert men ook van.
Suc6 nog

• Knightwolf
Op zaterdag 21 april 2001 14:07 schreef Knightwolf het volgende:

[..]

HDD''s zijn:
2x Maxtor 40 Gb 7200 RPM

Er wordt helaas niet hard gereageert :( ...
Iemand nog suggesties please?

• Knightwolf
Op woensdag 25 april 2001 14:29 schreef Viper_74 het volgende:
Niet echt een oplossing sorry

Maar wel benieuwd hoe het nou staat met je mobo. Al terug gehad ? Nog iets gehoord van die winkel...
Houw iedereen ff op de hoogte, daar leert men ook van.
Suc6 nog
Nou, ik ga dus morgen waarschijnlijk een nieuwe brief schrijven, naar aanleiding van een post ergens hierboven met vermelding van een uur or 48 reageertijd en alle verdere kosten voor hun rekening, ben ook benieuwd...

• Knightwolf
Hier weer FF reactie van mij.

Status: na 2e brief nog geen reactie, m''n collega is gaan bellen, en die persoon die er over ging zou mij terugbellen. Dat is gebeurd, kheb met die vent nog een tijd aan de lijn gehangen van hoe en wat, maar bleek aardige man te zijn en hulpvaardig. Die figuur die mijn zut af had moeten werken werkt nu ook ergens anders, want hij had daar nog meer laten slonzen :r

Maargoed, hoe nu.
Die verkeerd gestuurde mobo hebbik opgestuurd en ik zou m''n aankoopbedrag terugkrijgen, dat gaat dus gebeuren. :)

Nu moet ik nog een nieuwe mobo vinden, en heb na veel zoeken toch m''n oog laten vallen op de Abit BX133-RAID, maar kben er nog niet definitief uit welke mobo ik het beste kan nemen.

Somebody nog suggesties??

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op maandag 28 mei 2001 04:49 schreef Knightwolf het volgende:
Hier weer FF reactie van mij.

Status: na 2e brief nog geen reactie, m''n collega is gaan bellen, en die persoon die er over ging zou mij terugbellen. Dat is gebeurd, kheb met die vent nog een tijd aan de lijn gehangen van hoe en wat, maar bleek aardige man te zijn en hulpvaardig. Die figuur die mijn zut af had moeten werken werkt nu ook ergens anders, want hij had daar nog meer laten slonzen :r

Maargoed, hoe nu.
Die verkeerd gestuurde mobo hebbik opgestuurd en ik zou m''n aankoopbedrag terugkrijgen, dat gaat dus gebeuren. :)

Nu moet ik nog een nieuwe mobo vinden, en heb na veel zoeken toch m''n oog laten vallen op de Abit BX133-RAID, maar kben er nog niet definitief uit welke mobo ik het beste kan nemen.

Somebody nog suggesties??
Erg goed bordje, maar ik vindt het jammer dat ze die ene ISA slot NIET hebben geshared met een PCI slot.
En er zitten maar 3 DIMM slots op, waarbij je max. Geheugen een stuk wordt verminderd.

Maar voor rest zou ik zegge: Nemen dat bordje!

C:\>_

Pagina: 1