[BC3] MSI K7T Turbo R + Win2k hangt bij reboot !!

Pagina: 1
Acties:

• emzed
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-08 21:21
MSI K7T Turbo Raid met standaard bios, 2.4 (het flashen zoals MSI zegt dat het moet lukt bij mij niet)
Via 4in1 4.29 geinstalleerd
Windows 2000 met SP1
Asus6800 GeForce met 7.58 drivers

Het probleem is dus dat het systeem blijft hangen bij restart/shutdown. Ik krijg nog wel het spashscreen aan het eind (windows is saving bla bla..) Maar als dat weg is blijft hij genadeloos hangen, muis doet ook nix.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:49
Ligt denk ik aan je videokaart. Ik heb een v3800 en heb het probleem ook onder Windows 98 maar dat komt door mijn vervuilde systeem denk ik. Mijn ATX gaat dus heel vaak niet automatisch uit :(

Mijn oom heeft ook de v3800, Windows 2000 en ook een Athlon en bij een restart dan blijft de windows zichtbaar en moet je dus reset knop hebben.

• emzed
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-08 21:21
heeft iemand het geprobeerd met een andere vga driver en is deze wel stabiel? Ik draai nu de 7.58
Of helpt het om het MSI bios te flashen??? zo ja, hoe flash dat ding zonder die foutmelding te krijgen?

Verwijderd

Probeer die 4in1 4.29 eruit te halen en er de oude 4.25 in te zetten.
Ik heb ook een hoop gezeik gehad met die nieuwe driver (lock-ups bij booten en in games) en met die oude drivers had ik nergens last meer van.

Verwijderd

Herinstalleer die klote windoos met de nieuwste drivers. En zeker als je iets aan het hardware verandert(bij u een BIOS update).

MICROSH*T LOVES REBOOTS & REINSTALLATIONS

Verwijderd

Na een biosupdate naar 2.5 krijg je (mits je vanaf de raid boot) sowieso een blue screen.
Inaccessable bootdevice dus. Herinstallatie en het loopt weer. Met bios 2.5 wordt nl. de promise bios ook meegenomen, en win2k heeft daar zo andere ideen over...

Verwijderd

O ja, die bios krijg je er in met de amiflasher. Die waarschuwt een paar keer dat die bios niet de goede is (duh) en flasht hem tenslotte netjes voor je. Zorg wel dat je de goede flasher hebt, ik kwam laatst ook diverse ami*.com flashers tegen, die doen het dus niet, je moet de amifl827.exe hebben.
Pagina: 1