Toon posts:

[BC3] Is amd echt net zo goed als intel op het moment??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil geloof ik aan de amd......

Ik heb nu een p3 700e@600 :(

Goed verrot dus... dus ik vraag....is het waar dat amd op het moment net zo snel en compatibel is als intel ?????

Zo ja denk ik toch dat ik die (pak weg) 500 piek maar lekker in m''n zak steek :+

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-08 21:31
Ja.

Steek dat geld dus maar in je zak, gelijk heb je.

Mijn fotografie en videografie

Verwijderd

p3 700@600, dan doe je iets echt verkeerd:?.

mijn p3 700 loopt nu 916, moet nog een andere cooler hebben en gaan dan nog wat hoger>:).

Verwijderd

Tenzij je veel aan beeldbewerking doet.. Intel schijnt hierin beter te zijn

http://gathering.tweakers.net/forum/find is ook wel een leuke link btw.

Verwijderd

ik denk als je eens zoekt op AMS vs. Intel, je een hele berg topics krijgt.

Voor de 1 is intel een goede keus, voor de ander AMD. Is maar net wat je gaat doen.

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

amd is voor het geld echt wel een betere cpu!

Pas alleen wel op dat je geen bagger koeler koopt (de core van AMD cpu''s is best wel zwakjes). Neem gewoon even de moeite om op http://www.ned-cool.nl
of
http://www.oc-shop.nl

een goede koeler met een geschikt clip mechanisme te kopen. Ze zijn wel wat duurder maar zeker de moeite waard. (Advies van iemand die al een 1200 mhz cpou verloren heeft aan cheapo koelers)

A.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 27 maart 2001 18:59 schreef MREn het volgende:
ik denk als je eens zoekt op AMS vs. Intel, je een hele berg topics krijgt.

Voor de 1 is intel een goede keus, voor de ander AMD. Is maar net wat je gaat doen.
99,9% games :9

Verwijderd

-> AMD

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-08 08:24

EaS

Beter
Search
Slotje

Verwijderd

Topicstarter
Oefff genoeg voer voor het brein bij intel vs amd Thanx!!!!

Topic closed

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wat je ook doet op een pc, als een nog geen maand oude 1Ghz@1Ghz in rook uitbarst vind ik intel toch een betere oplossing. En als het nou een keer gebeurd, maar je hoord het overal dat mensen AMD''s naar de klote hebben. Die rotte core''s, hoge temperaturen, En wil je een beetje op een normale temperatuur blijven moet je een koeler ter grote van een flat gebouw hebben die een lawaai maakt van een drilhamer.

I, for one, like Roman numerals

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-08 08:24

EaS

Op dinsdag 27 maart 2001 19:39 schreef Def_P het volgende:
als een nog geen maand oude 1Ghz@1Ghz in rook uitbarst vind ik intel toch een betere oplossing.
Amateur bouwers, noem ik mensen die zoiets zeggen. Heeft toch geen reet te maken met prijs/prestatie verhouding etc.
Laat je niet beinvloeden door zulke lamme opmerkingen. Raakt kant noch wal.

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Op dinsdag 27 maart 2001 19:45 schreef EaS het volgende:

[..]

Amateur bouwers, noem ik mensen die zoiets zeggen. Heeft toch geen reet te maken met prijs/prestatie verhouding etc.
Laat je niet beinvloeden door zulke lamme opmerkingen. Raakt kant noch wal.
Amd''s die zijn opgeblazen zie je toch veel hier in het forum.
Lees dit topic maar eens na [topic=145541] .

Het zal je geld maar zijn dat in rook opgaat.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Verwijderd

NEE

beter zelfs :9

*in afwachting van m''n T''Bird AXIA*

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:04

hilgo

Clear your mind of can't.

Om de vraag te beantwoorden: Ja, AMD is op dit moment net zo snel, stabiel & compatible als Intel.

Discogs

Verwijderd

Aaahh,.. Mijn favorite onderwerp.>:)

Gulden voor Dollar is AMD natuurlijk sneller dan een Intel. Maar je mag je verheugen op via borden.. of misschien dit jaar nog een amd of zelfs ali.. arggh ;)

Opzich niet zo erg als ze ook nog drivers konden maken. Met name via is lost met z''n 4in1. AMD is in princiepe alleen aan te raden als je een ECHTE tweaker bent.

Je kan een driver instaleren en durft te expirementeren. je bios te flashen. Je weet hoe ghost werkt.

Als Intel een bord maakt voor een Athlon koop ik er ook 1 :Y)

Verwijderd

Nog even wat nuttige info over je 700. Bijna elke 700 loopt op 133. Word het dus een 933.

Je kan het best je geld stoppen in een goed mobo een cusl-2. Geen andere keus :) Zorg dat je een goed stukje geheugen hebt en een aardige cooler. en je hebt beste upgrade van je leven..

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 27 maart 2001 23:32 schreef changethislater het volgende:
Nog even wat nuttige info over je 700. Bijna elke 700 loopt op 133. Word het dus een 933.

Je kan het best je geld stoppen in een goed mobo een cusl-2. Geen andere keus :) Zorg dat je een goed stukje geheugen hebt en een aardige cooler. en je hebt beste upgrade van je leven..
Tsja dat is het probleem nu juist... :'(

Hij heeft 6 maanden probleemloos gedraaid op 7x133,op een bx 133 raid maar nu kom ik er achter dat hij zelfs op 700mhz vastloopt met sommige spellen.

Zucht.... ik voel me net een hoer ik ik weet begod niet meer wat ik er in moet stoppen, amd of toch gewoon intel... het snelst wat mijn bx133 kan hebben is p3 1ghz 133fsb... maar als ik die proc er in zet moet ik zeker ook m''n pc100 geheugen vervangen voor pc133???

Verwijderd

Al gedacht aan gewoon PC133 geheugen kopen?
zo duur is dat toch niet ?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 28 maart 2001 00:09 schreef TheTrueAprazeth het volgende:
Al gedacht aan gewoon PC133 geheugen kopen?
zo duur is dat toch niet ?
Je bedoelt dat dat het probleem zou kunnen zijn dat hij plotseling niet meer op 7x133 kan?

• LiGHtNiNG!
  • Laatst online: 18-08 18:09

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Op dinsdag 27 maart 2001 20:07 schreef outlaw het volgende:

[..]

Amd''s die zijn opgeblazen zie je toch veel hier in het forum.
Lees dit topic maar eens na [topic=145541] .

Het zal je geld maar zijn dat in rook opgaat.
AMD''s zijn ook veruit de meest populaire CPU''s in de losse retail verkoop EN bij de tweaker. De mijne wordt niet mega heet en maakt geen tering herrie en toch loopt die 250MHz boven spec (boven stempel kun je beter zeggen maar ja ;) )

- I rest my case

Laat maar.. .

Verwijderd

Hij heeft 6 maanden probleemloos gedraaid op 7x133,op een bx 133 raid maar nu kom ik er achter dat hij zelfs op 700mhz vastloopt met sommige spellen.

Zucht.... ik voel me net een hoer ik ik weet begod niet meer wat ik er in moet stoppen, amd of toch gewoon intel... het snelst wat mijn bx133 kan hebben is p3 1ghz 133fsb... maar als ik die proc er in zet moet ik zeker ook m''n pc100 geheugen vervangen voor pc133???
Je bent er toch niet zo één die denkt dat ie een athlon in een bx kan stoppen.;) Dan ben je bijvoorbaat al ongeschikt voor athlon. :) Dat vast lopen kan heel goed aan je geheugen liggen.. More likely aan je Vcore je moet niet bang om het rond de 1.8 zoniet 1.9 te draaien.. op cusl2 van ASUS kan je geheugen op 100 draaien en je Proc op 133 het grote voordeel van dat bord.

Hou er wel rekening mee dat je geen normaal socket7 coolertje gebruikt op je BX en ook op die CUSL-2.. Overclocken betekent hitte .. en dat weer cooling..

Hou ook in de gaten dat agp bus op BX op fsb 133 kan gaan flippen bij een wat mindere videokaart..

Verwijderd

Op woensdag 28 maart 2001 00:27 schreef LiGHtNiNG! het volgende:

[..]

AMD''s zijn ook veruit de meest populaire CPU''s in de losse retail verkoop EN bij de tweaker. De mijne wordt niet mega heet en maakt geen tering herrie en toch loopt die 250MHz boven spec (boven stempel kun je beter zeggen maar ja ;) )

- I rest my case
Die tijden zijn nu al voorbij sinds intel ze prijsen, heeft aangepast verkoop ik veel meer intel als amd "gelukkig" :) dus amd moet gaan oppassen..

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 28 maart 2001 00:51 schreef changethislater het volgende:

[..]

Je bent er toch niet zo één die denkt dat ie een athlon in een bx kan stoppen.;) Dan ben je bijvoorbaat al ongeschikt voor athlon. :) Dat vast lopen kan heel goed aan je geheugen liggen.. More likely aan je Vcore je moet niet bang om het rond de 1.8 zoniet 1.9 te draaien.. op cusl2 van ASUS kan je geheugen op 100 draaien en je Proc op 133 het grote voordeel van dat bord.

Hou er wel rekening mee dat je geen normaal socket7 coolertje gebruikt op je BX en ook op die CUSL-2.. Overclocken betekent hitte .. en dat weer cooling..

Hou ook in de gaten dat agp bus op BX op fsb 133 kan gaan flippen bij een wat mindere videokaart..
Heheheh ja daar was ik al achter (nog maar net hoor maar toch) :) en m''n vcore stond inderdaad altijd op 1.9 het hoogst wat er op zit, ik denk niet dat het m''n agp bus is die ligt te flipperen want er zit een hercules geforce2 64 mb gts in, ik weet wel dat ik een melding windows protection error krijg en dat ik eff moet rebooten, en dat hij zo vast als een huis staat,dus of m''n 700 is verbrand of m''n gehuegen is naar jeezus, maar ik denk ook niet dat dat het is want ik heb er 2x 64 in zitten en ik heb al geprobeerd er een tegelijk er in te stoppen,en van slotjes te switchen hielp ook niet.

Verwijderd

processoren zijn zelden half stuk, als er Intel op staat dan :) Dus ik zou een format c:/u/q/autotest adviseren. En nieuwe windows install dus..

Verwijderd

arggh pc100 op 133 .. Dat is natuurlijk wel een prob.. Good night

Verwijderd

Op woensdag 28 maart 2001 01:32 schreef changethislater het volgende:
arggh pc100 op 133 .. Dat is natuurlijk wel een prob.. Good night
pc100 op 133 is geen enkel probleem als je een beetje kwaliteitsreepjes hebt. Ik heb 1x64MB van 124MHz, 1x64MB van 100MHz en 1x128MB van 133MHz, en dat draai allemaal heerlijk op 133MHz, 140 willen ze niet...

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 28 maart 2001 01:27 schreef changethislater het volgende:
processoren zijn zelden half stuk, als er Intel op staat dan :) Dus ik zou een format c:/u/q/autotest adviseren. En nieuwe windows install dus..
Ik heb 5 verschillende ghosten (alerlij driver kombi''s) die hebben altijd prima gewerkt, ik begin nu m''n bx 133 te verdenken.....hmmm een nieuwe blik op de zaak, bedankt voor je hulp tot zover ik ben toch al wat wijzer naar m''n idee, vooral dat zelden half stuk verhaal bevalt me wel :)

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Op dinsdag 27 maart 2001 18:49 schreef loekos het volgende:
Ik wil geloof ik aan de amd......

Ik heb nu een p3 700e@600 :(

Goed verrot dus... dus ik vraag....is het waar dat amd op het moment net zo snel en compatibel is als intel ?????

Zo ja denk ik toch dat ik die (pak weg) 500 piek maar lekker in m''n zak steek :+
Hmm net zo compatible, dat wil ik niet zeggen... als er mensen zijn die brakke software programmeren zoals Westwood :r, dan kan AMD in het nadeel zijn...

Verwijderd

Op donderdag 29 maart 2001 01:22 schreef Mastermind het volgende:

[..]

Hmm net zo compatible, dat wil ik niet zeggen... als er mensen zijn die brakke software programmeren zoals Westwood :r, dan kan AMD in het nadeel zijn...
Met het risico dat ik hiermee mogelijk een flamewar ontketen: onzin.

Ik heb zelf een AMD (nog niet eens een Athlon) en Westwood games (Tiberian Sun, Dune 2000, Red Alert 1, LOL2) doen het er als een trein op. Eerlijk gezegd ben ik ZELF nog geen enkel spel of programma tegengekomen dat wel goed draaide op Intel en niet op AMD (met uitzondering van Windows 95, maar dat bleek aan Microsoft te liggen en wie draait dat tegenwoordig nog op een hedendaagse CPU?).

• Mastermind
Op donderdag 29 maart 2001 01:34 schreef motown het volgende:

[..]

Met het risico dat ik hiermee mogelijk een flamewar ontketen: puur gelul.

Ik heb zelf een AMD (nog niet eens een Athlon) en Westwood games (Tiberian Sun, Dune 2000, Red Alert 1, LOL2) doen het er als een trein op. Eerlijk gezegd ben ik ZELF nog geen enkel spel of programma tegengekomen dat wel goed draaide op Intel en niet op AMD (met uitzondering van Windows 95, maar dat bleek aan Microsoft te liggen en wie draait dat tegenwoordig nog op een hedendaagse CPU?).
Dat dacht ik eerst ook, maar Westwood kon wel eens gelijk hebben dat het een bug is in de Athlon processor dat Red Alert 2 zomaar naar Windows springt in internet/netwerk spellen want de andere mensen in mijn flat die hebben intel cpu''s die hebben daar nooit last van...
Ik baal hier van!

• Mastermind
Maar wat ik dus wil zeggen is dat AMD in principe geen bug heeft maar de software van Red Alert 2 wel (vooral de VERPLICHTE update naar 1.004 als je op internet wil spelen. Daarvoor had ik geen last er van)

Verwijderd

Topicstarter
En ja hoor!! bx133 raid naar de goolera!! dit is toch wel het top punt van rotzooi zeg!, ik kwam er achter toen ik mijn ouwe bx6 maar eff tevoorschijn toverde want ik wilde toch wel eff zeker weten of die proc naar god was, niet dus ik zet hem op die bx6 op 7x112= 784 nix geen vastpiepers meer, hij draait zo solide als een hius!!! op die bx 133 presteerde hij het zelfs nog om vast te lopen op om en nabij de 600 mhz. Hell!! overclock board mijn aars :(

Ik heb em een maand of 4, nou dat dingetje gaat morgen eff terug als de bliksem >:)

Verwijderd

Topicstarter
En ja hoor!! bx133 raid naar de gallemiezen!! dit is toch wel het top punt van rotzooi zeg!, ik kwam er achter toen ik mijn ouwe bx6 maar eff tevoorschijn toverde want ik wilde toch wel eff zeker weten of die proc naar god was, niet dus ik zet hem op die bx6 op 7x112= 784 nix geen vastpiepers meer, hij draait zo solide als een hius!!! op die bx 133 presteerde hij het zelfs nog om vast te lopen op om en nabij de 600 mhz. Hell!! overclock board mijn aars :(

Ik heb em een maand of 4, nou dat dingetje gaat morgen eff terug als de bliksem >:)

• Beaves
  • Laatst online: 17:22

Beaves

Usque ad Finem

Het is bekend dat de BX 133 niet stabiel is te krijgen, daarom verkoopt geen bedrijf die dingen meer. Was een tijdje terug een posting over geloof ik.
Ja, AMD is op dit moment net zo snel, stabiel & compatible als Intel.
Compatible? Niet dus, ik heb een P3B-F en een 800E@992 en daar heb ik geen rare AGP patches, k*t 4-in-1 drivers en BIOS update''s voor nodig om het hele zaakje een beetje stabiel te laten draaien. Nu weet ik ook wel dat het aan VIA ligt en niet aan AMD, maar aangezien je geen Intel, Micron of Serverworks chipsets hebt voor AMD''s komt er bij mij geen AMD in. En dat ligt NIET aan AMD. (of tochwel, moeten ze zelf maar met een goede chipset komen).

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:55
Op donderdag 29 maart 2001 21:40 schreef Beaves het volgende:
Het is bekend dat de BX 133 niet stabiel is te krijgen, daarom verkoopt geen bedrijf die dingen meer. Was een tijdje terug een posting over geloof ik.
[..]

Compatible? Niet dus, ik heb een P3B-F en een 800E@992 en daar heb ik geen rare AGP patches, k*t 4-in-1 drivers en BIOS update''s voor nodig om het hele zaakje een beetje stabiel te laten draaien. Nu weet ik ook wel dat het aan VIA ligt en niet aan AMD, maar aangezien je geen Intel, Micron of Serverworks chipsets hebt voor AMD''s komt er bij mij geen AMD in. En dat ligt NIET aan AMD. (of tochwel, moeten ze zelf maar met een goede chipset komen).
De drivers voor intel zitten in Windows ingebakken, daarom hoef jij niets te installeren. Verder vind ik het belachelijk dat iedereen zit te zeiken over incompatibiliteit want dat zit gewoon goed bij AMD. En als ik het me goed herinner heeft AMD ook een vrij stabiele chipset voor de Tbird/Spitfire gemaakt.

Laten we het er maar op houden dat als je een intel hebt dat je dan geen echte (of een luie) tweaker bent.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Laten we het er maar op houden dat als je een intel hebt dat je dan geen echte (of een luie) tweaker bent.
Geen of luie tweaker? Flikker op man, dus elke tweaker is niet stoer bezig als hij geen zin heeft in VIA chipsets met de daarbij behorende vage driver shit? En ff over die chipset ondersteuning, waarvoor draait een 815E(P) onder Win98 en Win2K dan wel stabiel, terwijl er ook geen standaard ondersteuning voor is binnen de OS''en?
En als ik het me goed herinner heeft AMD ook een vrij stabiele chipset voor de Tbird/Spitfire gemaakt.
De 760(MP)? Waar dan? Die oude chipset voor de eerste Athlon, waar je alleen maar AGP 1x kon gebruiken?, ja stabiel man.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:55
Op donderdag 29 maart 2001 22:25 schreef Beaves het volgende:

[..]

Geen of luie tweaker? Flikker op man, dus elke tweaker is niet stoer bezig als hij geen zin heeft in VIA chipsets met de daarbij behorende vage driver shit? En ff over die chipset ondersteuning, waarvoor draait een 815E(P) onder Win98 en Win2K dan wel stabiel, terwijl er ook geen standaard ondersteuning voor is binnen de OS''en?
[..]

De 760(MP)? Waar dan? Die oude chipset voor de eerste Athlon, waar je alleen maar AGP 1x kon gebruiken?, ja stabiel man.
Als alles meteen stabiel is valt er toch niet zoveel meer te tweaken of wat?
Maar verder ga ik er nu niet meer op in want ik ben van mening dat ieder het voor zichzelf moet weten. Ik heb altijd AMD gehad (sinds de K6-2 333) en mijn systeempjes zijn altijd stabiel geweest dus ik blijf bij AMD. Als jij meer geld wilt uitgeven voor een systeem wat (heden ten dagen) even snel en even stabiel is moet je dat natuurlijk helemaal zelf weten.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Wekkel
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb al een eeuwenoude win98se installatie, want ik ben lui.

Asus P5a (Ali Aladin v) met verse W98se installatie. Ali AGP driver installeren en AGP utility (toen al 300 Watt voeding, heerlijk!).

Asus P3B-F (BX) inpluggen, starten, effe Plug and pray en lopen maar.

Asus A7V133 (KT133A) inpluggen, starten, effe Plug and pray, VIA drivers installeren en lopen maar.(TB 1,2 Ghz 266 fsb).

No problemo met Ali en/of VIA whatsoever. Als het installeren van een drivertje al teveel moeite is.....(zouden Intellers met VIA drivers fobie dan ook geen geluidskaart en videokaart drivers installeren?). Ondanks de moraal dat er problemen kunnen komen zonder clean installs heb ik er dus al twee zonder clean install achter de rug met nog steeds die oude vertrouwde W98se installatie zonder centje pijn....

BX heeft nog steeds de beste cijfers bij mij, maar de KT133A zit er pas 5 dagen in. Die kroon kan dus bij het uitblijven van problemen met de KT133A nog overgenomen worden.

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

.....(zouden Intellers met VIA drivers fobie dan ook geen geluidskaart en videokaart drivers installeren?)
Natuurlijk heb ik daar geen moeite mee, maar dat is dan ook niet zo belangrijk als stabiele mobo drivers. Want zeg nu zelf, is het normaal dat VIA bijna net zoveel nieuwe drivers uitbrengt als nVidia en ATI?

Verder stop ik nu ook, je moet zelf weten wat je koopt (of krijgt :)).

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Wel een duur moederbordje, maar zeker de moeite

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1