[BC3] abit bh6 + cel2 533 en abit slotket

Pagina: 1
Acties:

• obme_ief
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

Topicstarter
ik heb er wel het een en ander over gelezen maar zie even door de bomen het bos niet meer...<P>kan dit nu wel of niet?<P>ik heb em nl. in bestelling maar hij is toch nog niet leverbaar dus ik kan nog veranderen.<BR>een soltek slotket ofzo..help :)

tijd voor verandering.

• obme_ief

obme_ief

Topicstarter
hallo?

tijd voor verandering.

• obme_ief

obme_ief

Topicstarter
volgens dat stuk op firingsquad kan het dus...we zullen zien :)

tijd voor verandering.

Verwijderd

moet je ff onder het onderste isa slot op het stickertje kijken welke versie je hebt. Als er 1.1 staat kan het dmv je bios te flashen en anders niet. Ik had ook zoŽn bordje maar daar kon ie dus niet op.

• obme_ief

obme_ief

Topicstarter
ik vond dit...en daar zeggen ze dat het ook met een oudere rivisie gaat..<BR>ik gok het er maar op :)<BR> <A HREF="http://www.firingsquad.com/hardware/bh6celeron2/page2.asp" TARGET=_blank>http://www.firingsquad.com/hardware/bh6celeron2/page2.asp</A>

tijd voor verandering.

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:40
Gokken is leuk, maar je kunt er wel je CPU meer verkloten he... Stel dat die oude revisie van de Abit BH6 1,65V niet kan geven, en hij geeft die celly keihard 2,0V, dan weet ik niet of ie dat kan zonder 55 graden te worden ofzo... Misschien moet je toch maar effe wachten en dan zo''n convertortje kopen waarop je het voltage aan kan passen... Het is maar een idee... :)

Verwijderd

Kijk bij <A HREF="http://www.regenboog.net/virtual-shop/inhoud.html" TARGET=_blank>www.regenboog.net/virtual-shop/inhoud.html</A> <BR>Daar is een s370->slot1 converter met voltage tweaking voor 40 piek :) :) :)!! <BR>Heb ik ook besteld :) :)!!!

• obme_ief

obme_ief

Topicstarter
ik kan het mis hebben maar dacht dat die abit slotket OOK voltage tweaking had?<P>ze hebben ook die van soltek, zaten meer mogelijkheden op zei de goede man, maar niet welke, dat een betere optie?

tijd voor verandering.

Verwijderd

De slotket van Abit heeft ook voltage tweaking, kijk maar op <A HREF="http://www.abit.nl" TARGET=_blank>www.abit.nl</A> <BR>Hij gaat van 1.3 tot 3.5 volt, in te stellen<BR>d.m.v jumpertjes. Ik heb zelf ook een BH6,<BR>en er is helaas nog steeds geen BIOS update die FC-PGA CPU''s ondersteund, misschien komt dat nog. Ik ben wel benieuwd of ''ie het doet,<BR>want mijn celeron 300a is ook aan vervanging toe.

Verwijderd

Ik heb ook een BH6, van het eerste uur. Dus een 1.0 versie met nieuwste BIOS (NV) en een PIII 550E (fcpga) op 682 MHz lopen (124 bus) en werkt perfect. Ik gebruik een noname slotket convertor zonder voltage of busspeed tweaking. Elke BH6 kan voltages van 1.3-2.1 volt met stappen van 0.05 en daarboven met stappen van 0.1 tot aan 2.3 volt. Neem aan dat een celeron II ook zonder problemen moet werken. Alleen herkent m''n BIOS de PIII alleen als een PIII (dus geen E)

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:40
Waarom zegt Abit dit dan...?<BR>
Q: Do the BH6 Rev. 1.00, 1.01, 1.02, 1.03, etc. and up (BUT NOT 1.1 and above) boards and the BX6 Rev 1.00, 1.01, 1.02, etc. (BUT NOT BX6 Rev 2.0) boards support Coppermine CPUs?<P>A: No, the BH6 Rev. 1.00, 1.01, 1.02, 1.03, etc. and up (BUT NOT 1.1 and above) boards and the BX6 Rev 1.00, 1.01, 1.02, etc. (BUT NOT BX6 Rev 2.0) do not support Coppermine CPUs due to the native design of power for the CPU core voltage probably not being sufficient. So to avoid instability, we advise that the afore mentioned boards do not support Coppermine CPUs.
<BR>

Verwijderd

Dunno, maar Abit zegt dat het niet verstandig is om een coppermine op een BH6 te gebruiken. Maar het werkt wel! En dat blijkt, ik draai nu al 2 maanden zonder problemen op een 124MHz busspeed (divider 1/3) dus ook nog eens een hoge PCI speed. Kan niet anders zeggen dan dat het een lekker moederbordje is. Al meer dan 2 jaar oud en nog steeds up to date !

Verwijderd

Ik heb m''n Pentium III Coppermine 650 Mhz processor op een Abit BH6 (rev. 1.00) zitten, loopt stabiel op 866Mhz !! Het is zo ongeveer het maximum wat je met een BH6 rev. 1.00 kan halen denk ik.

:)

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Als ze bij Abit zouden zeggen dat alle 100Mhz FSB CPU''s perfect op een BH6 zouden draaien....dan zouden ze toch geen nieuwe mobo''s verkopen of wel? :P

Ik heb zelf een BH6 van het 1e uur.. (inderdaad toen gekocht met 300A@450Mhz!) enneuh hij kan 1.65 - 1.70V geven hoor. Ik heb wellicht niet het nieuwste BIOS overigens maar volgens mij zou je alles met een 100Mhz FSB er op moeten kunnen prikken, toch?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik heb op mijn BH6 versie 1 met de SS bios een Celeron 600@900 zitten en hij loopt ook makkelijk op 927 (hoger wil niet omdat ie dan meteen op 1008 mhz moet) en dat alles op 1,8 volt met een MSI converter. No problemo 8-)

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-08 13:51
Op zondag 07 mei 2000 02:53 schreef Jaapaap het volgende:
Ik heb ook een BH6, van het eerste uur. Dus een 1.0 versie met nieuwste BIOS (NV) en een PIII 550E (fcpga) op 682 MHz lopen (124 bus) en werkt perfect.
Hmm, die NV is allang niet meer de nieuwste versie, de laatste is versie SS (voor 1.0) Zie mijn specs, draait al maanden goed met standaard intelkoeler. Een vriend van mij had de 533@850, maar kreeg hem net niet stabiel op max. voltage (maar het kan nog hoger). Iig kan hij wel op je mobo

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Marc H

- - Is wakker - -

Yep, heb hier een BH6 1.03 rev met een C566 (op 850:)) en draait heel stabiel. De converter is de Asus FCPGA converter, SS bios. Voltage tweaking had ik niet eens nodig.

Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.

Verwijderd

hier gaan we weer...in Europa zijn GEEN slotkets te koop met Vcore-regulator...al die kaartjes van MSI en Abit hebben leuke jumpertjes maar werken alleen als het mobo de spanning zelf kan leveren....als een slotket ZELF de spanning voor de processor kan leveren, herken je ''m aan de voedings kabel die er aan zit ...

over oude abit mobo''s: op 2V kun je je celly2 lekker oc-en....wel goed koelen!!... succes...

• obme_ief

obme_ief

Topicstarter
hehe, toch leuk om een post van dik een jaar terug nog even voorbij te zien komen :)

en idd, het werkt hoor :Z

tijd voor verandering.

Verwijderd

:P
Pagina: 1