Toon posts:

[BC3] Hoe warm is jullie athlon?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een athlon 650@730 en die wordt 47 graden, is dat normaal? Hoe warm wordt hij bij jullie en wat voor koelers hebben jullie?<BR>Ik heb een FAK7X2B van Computernerd. Athlon is .18 micron uit week 9 (weet iemand wat voor core dat is?)

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels loopt hij op 741 mhz, al een kwartier DPC aan het doen en geen gezeik.

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:53

admiral866

The King Personality Disorder

is DPC dan de nieuwe benchmark >?

Verwijderd

Topicstarter
Met de distributed.net client wordt je cpu 100% belast, lijkt me wel een goede manier om te testen toch?

• -=Indigo=-
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
<BR>Ik heb een 600@678(113*6)en die wordt zo rond de 26 graden, de sensor zit echter wel tussen de koelribben dus ik denk dat de core wel wat heter is.<BR>De corespeed weet ik zo niet maar het is een week 6 .18 en komt uit dresden.<BR>Ik had een standaard koeler met 2 5*5 fannetjes, die heb ik eraf gehaald en er een grote 8*8 fan opgezet.<BR>Als ie niet geoced is dan wordt ie net zo heet, dus ik denk dat ie nog wel wat hoger moet kunnen komen met een GFD

Verwijderd

Topicstarter
Koelribben heeft geen kont zin. Slechte koelribben worden warmer dan goede. Ik had het eerst ook, maar dat geeft geen enkele indicatie. Ik heb een Abit KA7 en die sensor daar kun je gewoon via de onderkant op je core leggen.

Verwijderd

Topicstarter
Dresden? Volgens mijn kan dat helemaal niet, daar worden thunderbirds en spitfires gemaakt. Lijkt me sterk dat hij uit Dresden komt hoor.

Verwijderd

heb een Athlon 0.18 week 6 uit Dresden....daar worden ook Athlons gemaakt

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

uuuh Het water in de bak (±40Ltr) word 30.4°C in kamertemp is 21,3°C.<P>Kweet bij god niet hoe warm de CPU wordt, kan me ook niet eel schelen eigenlijk, als ie stabiel loopt dan wordt ie blijkbaar niet te warm. (of zeg ik nu iets geks?)<P>F.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Athlon 550@950 cpu nu 20 graden watertemp bij de inlaat van het koelblok 8 graden.

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij worden er echt geen athlons in Dresden gemaakt. Dresden is voor Thunderbirds en Spitfires heb ik me altijd laten vertellen. Inmiddels draait mijn cpu op 748 mhz en is na ongeveer 30 uur draaien nog steeds 44 a 45 graden. Op 650 mhz wordt hij 42 a 43 graden, dus dat overklokken maakt geen kont uit, ik denk dat ik een snellere core heb.

• Crazyhorse
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 11:52
geen flauw idee!<P>Moet nog een tempsensor van asus weten te bemachtigen! Wel raar dat ze dat niet standaard bij zo''n bord voegen.<P>

• Jeromes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-08 19:32
Mijn athlon 550@700 op 1,8 volt wordt onder windows 37 graden en onder spellen 40 a 41 graden. Ik heb gewoon een temp metertje van de kijkshop tussen de core chip van de open athlon geduwt.<P>Jeroen

Verwijderd

Stomme vraag misschien maar is de core dat plaatje dat aan de onderkant van de cpu zit???

Verwijderd

Topicstarter
Core IS je CPU :)<BR>Het is dat kleine dingetje in het midden wat bijna tegen die ijzeren plaat waar je koelvinnen opgeplakt zitten zit.

Verwijderd

HUh Dresden is nog niet online<BR>en inderdaad er worden alleen maar Thunderbirds en spitfires gemaakt. Zelfs dat spitfires zou ik vaag vinden(zalan op een eigen lijn gebeuren want spitfire is niet copper interconnects). Dus rob lult een beetje.<P>thavinny

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Ik dacht dat Dresden al "on-line" was, want volgens mij zijn daar wel athlons gemaakt.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• -=Indigo=-
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
<P>Op <A HREF="http://anthouse.co.uk/k7core/Sn.html" TARGET=_blank>http://anthouse.co.uk/k7core/Sn.html</A> <BR>staat het volgende:<P>The first two digits ''21'' indicate where the chip was made. UPDATE<BR>21 = Austin, Texas. 23 = Dresden Germany<P>Ik heb daar dus een 23 staan

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan gewoon niet. Dresden is voor SF''s en TB''s. Athlons worden op een hele andere manier gemaakt en ze gaan heus niet voor een paar maanden athlons maken. Die nummers kloppen niet volgens mij. 25 lijkt me voor Austin (fab25) en 30 voor Dresden (fab30).

Verwijderd

Mijn ervaring is dat de proc temp erg beinvloed wordt door de koeling en de gebruikte videokaart.<P>Na een wisseling van een G400 naar TNT2U werd de temperatuur ineens 5-8 graden hoger<P>Nu met hele goed koeling en een TNT2U of GeForce DDR komt m''n Athlon 600@700 nooit boven de 40 graden uit.<P>Gebruik ik alleen de koeling van de standaard proc fan en ATX voeding dan maximaal 48 graden. Met een G400 kwam de temp ook met standaard koeling nooit boven de 40 graden.<P>PS temp gemeten na meerdere uren flinke belasting. En ik vind de standaard koeling van een HX08 niet echt geweldig.

• budi
  • Laatst online: 22:32
Ik heb een Athlon 500@700 op een temperatuur van 41 graden en een corevolt van 1.9 met zo''n superzware luchtkoeling. Echter ik heb álle koelers op een externe regelbare voeding gezet, zodat ze niet op 12 maar op 9 of 7.5 volt draaien. Hierdoor hoor ik mijn PC bijna niet en kan ik hem dag en nacht aanlaten, zodat mijn distributed.net score lekker hoog wordt. :)<BR>(alterego: Fanatiekeling!!)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook een hx08 en ben er wel tevreden mee, er is veel ruimte voor extra fans. Ik heb er nu 3 case fans inhangen. 650 loopt nu op 748 en wordt 44 graden. Ben vanmiddag bij Comptechworld geweest en die zeiden dat ik makkelijk verder kon gaan, bij 70 graden moest ik gaan oppassen.

Verwijderd

Ik heb net een nieuwe Athlon 700 gekocht.<BR>En als ik die guide mag geloven dan komt die van mij ook uit Dresden :<BR>dit is het serienummer :<P>230010562211<P>23 = dresden<BR>00 = 2000<BR>10 = week 10<BR>en de rest... ???

• Crazyhorse
Ik heb mijn sensor binnen!!!<P>38 graden Athlon 600@630

Verwijderd

Topicstarter
Daar heb ik wat aan! Mijne wordt 39 graden als hij niets doet. Heb je hem al een half uurtje dnet.c laten doen? Dan komt hij pas goed op temperatuur.

• Crazyhorse
dpc staat altijd aan bij mij!

Verwijderd

23 Is dus echt wel Dresden!!!!<P>Btw Gdew hoe is het in godsnaam mogelijk dat jij je 550 op 950 hebt lopen, dan staat je cache zeker uit????<BR>En die core hoort dat helemaal niet te trekken btw.

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
de cache staat niet uit er zijn er ook wat op 1 gig, dat wil mij nog niet lukken als je het niet gelooft kom je maar kijken in Kampen. (iedereen is welkom) de cache staat op 2/5 hij ging met 1/2 cache tot 820 mhz. <BR>Die core behoort dat niet te trekken, je verwacht toch niet dat ik hem nu terugzet ofzo?

[This message has been edited by gdew (edited 25-04-2000).]

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Verwijderd

ikke heb mn sensor lekker op mn proc geplakt naast de core... veel nauwkeurige meting kan niet met de Athlon...

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
650 @ 748 mhz
met bijgeleverde temp sensor van abit ka7 (wel op heatsink) wordt ie stressed max 31°
Brol coolertje met 2 fans op de proc zelf
en eentje in zijkant case die op de proc blaast

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 10:05

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Op dinsdag 25 april 2000 10:56 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Dresden is voor SF''s en TB''s. Athlons worden op een hele andere manier gemaakt
|:(
Een TB = Een soort Athlon

• BC3 Victim
Ik heb een Athlon 750, en bij 100% belasting zit ik rond de 48 graden. (kheb de sensor ongeveer op de core zitten..)
en ik had hem stabiel draaien op 833 Mhz met een temp van 62 (dat was wel in de tijd dat het bloedheet was.. zonder o/c draaide die toen op 58 graden.. toen maar ff kast opengezet.. scheelde toch aanzienlijk.. )

en zo te horen, moet ik echt ff gaan uitzoeken hoe ik mijn proc wat koeler laat draaien..

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Mijn Athlon 1000 @ 1350 op 1.72 v wordt stressed 35`c

Net was hij ff 29`c

En dat met luchtkoeling >:)

Turn it off and on again.

Verwijderd

euhhh 29graden..
moet je PC wel iets doen
en niet je IDLE cpu temp op geven..
RC5draaien en dan oordelen..

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
ik heb 2 machientjes draaien.

550@800 (.18u) 1.85 volt... 54 graden stressed met alpha p7125 (ys-techs)

800@1020 (.18u duh!), 1.90 volt, 40-43 graden ofzo stressed met alpha p7125 met turbines (delta''s).

mocht je er wat aan hebben.

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Verwijderd

Mijn 600@700 staat al een dagje full-load aan, is nu 31C. Kan alleen maar o/c-en met FSB, vandaar. Oja, hij draait nog gewoon op 1,6v.

Die van mijn vader op de andere hand, 600@600 wordt vrolijk 47C. Idem full-load, alleen staat die al een paar maanden aan.

Het verschil:
ikke: Global WIN VOS32 :9~
pa: Global WIN FLK32 geloof ik

• BC3 Victim
49 graden ofzo is een Slot A800Mhz op een coolermaster koelertje

Verwijderd

Op zondag 23 april 2000 11:43 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Koelribben heeft geen kont zin. Slechte koelribben worden warmer dan goede. Ik had het eerst ook, maar dat geeft geen enkele indicatie. Ik heb een Abit KA7 en die sensor daar kun je gewoon via de onderkant op je core leggen.
Kan je eens een foto''tje o.i.d daarvan maken. Ik probeer het mij in te beelden hoe jij dat hebt. Maar het wil niet helemaal lukken.

Heb zelf ook een KA 7-100 van Abit. Mijn temp zitten tussen de 26-50 afhankelijk van wel of geen luchtkoeling en wat voor weer het is.

• BC3 Victim
Normaal 52 C en bij 3d games 56 C

Alleen jammer van die super ORB

• Tachyon
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Zucht. Een topic van meer dan een JAAR oud omhoog schoppen.... daar zou de doodstraf op moeten staan... |:(

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

900@900 Athlon Thunderbird op 42 GRaden Celcius.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Bulldog
  • Niet online
Op zaterdag 19 mei 2001 01:22 schreef Tachyon het volgende:
Zucht. Een topic van meer dan een JAAR oud omhoog schoppen.... daar zou de doodstraf op moeten staan... |:(
ja >:)
Pagina: 1