Toon posts:

[BC3] MVP3+4in1 4.28=vastlopen bij boot --------?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de 4in1 drivers op mijn mobo installeer loopt ie bij het booten al vast, windows 98 scherm komt te voorschijn en dan slaat ie helemaal vast.
Alleen als ik safe mode opstart en alles weer unistall dan boot ie weer normaal op.
Toch zou ik graag die drivers er op willen hebben omdat de performance gewoon beter is met die drivers, met name de grafische kant van het systeem heb ik begrepen.
Mobo = chaintech CT5AGM2 met VIA MVP3 CHIPSET
OS -WIN98
AMD K6-2 400
Iemand een iedeetje.............?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Dat probleem had ik ook, maar je moet de irq routing drivers niet instaleren. Win98 heeft daar zelf iets voor.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

iemand hier die toevallig weet hoe je die vieze 4in1 drivers DEinstalld ( ja goed gehoord deinstallen :) )

• UnderFlow
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01-2024
Op zaterdag 31 maart 2001 02:07 schreef shithead het volgende:
iemand hier die toevallig weet hoe je die vieze 4in1 drivers DEinstalld ( ja goed gehoord deinstallen :) )
format c: vrees ik...

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op zaterdag 31 maart 2001 02:07 schreef shithead het volgende:
Nogmaals de setup draaien en dan voor Uninstall kiezen.

Je kan ook de 4.29v-versie proberen, die is perfect!

Virussen? Scan ze hier!

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 00:18
ik heb precies dezelfde mobo. 1.28 had ik inderdaad zo nu en dan vast loopers, bij het opstarten van win98. ik draai nu 1.29 en nergens meer last van.

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Verwijderd

We praten hier over een VIA MVP3 chipset, dat is een van de gaarste chipsets ooit. Ik zou zelf voor 4.25 gaan, ik denk niet dat er nog nieuwe drivers gemaakt worden voor die MVP3, de driverupdates zijn puur voor KT133A, KT133, KX133 en de intelvarianten ervan.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op zaterdag 31 maart 2001 12:52 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
We praten hier over een VIA MVP3 chipset, dat is een van de gaarste chipsets ooit. Ik zou zelf voor 4.25 gaan, ik denk niet dat er nog nieuwe drivers gemaakt worden voor die MVP3, de driverupdates zijn puur voor KT133A, KT133, KX133 en de intelvarianten ervan.
Euh... goedheiligman, de drivers zijn voor álle VIA-chipsets hoor...

Virussen? Scan ze hier!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:38
Hmm, chaintech zei je? heb ik ook gedonder mee gehad na een BIOS upgrade om over de 8,4GB heen te komen. Bleek ineens dat ze die IRQ routing bug al in de bios gefixt hadden, direct alle IRQ''s in de war...
Kan je gewoon uninstallen bij een herinstallatie van 4in1

Oh ja: Sommige videokaartdrivers hebben een hekel aan de 4.* versies van de AGP VxD op MVP3 bordjes. Ik heb eens een test gedaan tussen allemaal 3.* en 4.02 en 4.03, en daarvan was 3.56 uit 4in1 4.17 de beste

http://www.jgc.f2s.com/download/4in1417.exe
was het geloof ik (niet de IDE BM driver installeren graag)

Verwijderd

Op zaterdag 31 maart 2001 12:52 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Daar ben ik het aardig mee eens, goedheilig man :)

Als je op een MVP3 bordje Via drivers installeert, moet je de IDE Busmasters niet installeren. Of op z''n mist geen UDMA/DMA aanzetten in de BIOS of aanvinken, want dat werkt 99 van de 100 gevallen niet goed.
;(

Het beste kun je gewoon de Microsft IDE drivers gebruiken, de PCI bus in Win98 op NO IRQ steering zetten, alle Powermanagement dingen uitzetten... (en een beetje bidden..)

:)

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-08 10:36
waarschuwing: als je een (m)vp3 bord heb, met windhoos nt4, dan zeker niet de via 4in1 drivers installen! ik kwam niet eens de vga-modus meer in. was m''n pa zeer blij mee :(
Pagina: 1