Toon posts:

[BC3] K6-2 500@523 wie heeft hem hoger gekregen ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil graag weten of iemand zijn K6-2 500 hoger heeft geregen en zo ja hoe ? want het wil me maar niet lukken hem stabiel op 550 te krijgen :(

Verwijderd

ik heb hem een tijdje stabiel op 550 gehad met 2,5v en 5,5x100 maar toen ik windows opnieuw installeerde begon hij steeds vast te lopen.

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

IK B-)
Mijn K6-2/500 liep vanaf het begin op 550mhz:) 5x110mhz en later zelf nog op 5,5x 105 577.5mhz Hij bootte zelf op 600(6x100)maar dan liep windows vast, het hoogste wat ik bereikt heb is 660mhz in veilige modus:)5.5x120mhz
Maar laat ik er wel bij zeggen dat dit een uncapped cputje is en gekoeld met een Global win:)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 00:18
ik heb mijn k6-2 500 een tijdje "stabiel" op 550 gedraaid, maar dat was met mijn kast open, en een 120 mm fan er recht voor gezet. het liep alleen stabiel bij een voltage van 2,8....daarom heb ik em terug gezet na een week...
523 heb ik ook geprobeerd, maar daar moest ik een lagere fsb voor instellen, en dat is niet sneller (l2 cache loopt dan op 95 mhz ipv 100 mhz)...alleen oc''en met gebruik van 100 mhz fsb dus.... :-)

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik heb mijn k6/2 500 ook een tijdje terug geprobeerd wat te overklokken.. alleen 550 lijkt me nuttig (mobo gaat tot 100MHz, en terug naar 95 ofzo wordt ie denk ik alleen maar trager. Met 100MHz fsb is de volgende stap 550).
Maar op 550 liep zowel op 2.2, 2.3 als op 2.4V windows vast bij het booten. En een nog hoger voltage leek me niet echt goed.. wordt ie alleen maar loeiheet/instabiel en het snelheidsverschil merk je (denk ik) toch niet..
Heb hem dus maar gewoon op 500MHz lopen..

Verwijderd

Ik heb mun K6-2 500 al weken op 550MHz lopen op een AX59Pro AOpen mobo. Voltage moet wel naar 2,4v i.p.v. 2,2v. Al met al goed te doen dus. :)

570MHz (6*95) haalt ''ie ook makkelijk, maar dan moet het voltage net iets hoger op 2,5v.

Elke bus boven de 100MHz wil niet lukken. Zal wel aan het onboard cache liggen dat niet mee wil werken :(

Als koeler heb ik een normale socket7 koeler van Adda (aluminium heatsink).

Proc temp wordt stressed zo''n 32C.
(en idle ook => }:O )

Ik denk dat de slagingskans bij het overklokken van een K6-2 afhangt van zowel de kwaliteit van de proc als van het mobo. Bekend is natuurlijk dat de K6-2 een lamme overclocker is :'(

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Had een AMD K6-2 450Mhz vroeger en die had ik op 550Mhz gezet en toen plofde die na een potje UT.
Dus toen kon ik me varken plunderen |:(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op dinsdag 13 maart 2001 19:13 schreef gellie het volgende:
Maar laat ik er wel bij zeggen dat dit een uncapped cputje is en gekoeld met een Global win:)
Wat is uncapped :? Kan ik dat ook doen met mijn k6-2 450 2,4 volt (ja, 2,4 volt standaard=eigenlijk gewoon een vanuit de fabriek overgeklokte 400 Mhz).

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:06
uncappen = lijmpuntjes in de hoekjes onder het kapje wegsnijden en dan voorzichtig je kapje eraf halen. Dan core ff schoonmaken en cooler erop. Net een Duron :) Helaas wel met ook net zo''n slappe core.

BTW: Mijn K6/3+ doet 600 op 2.4V

Verwijderd

Op zaterdag 28 april 2001 20:16 schreef _JGC_ het volgende:
uncappen = lijmpuntjes in de hoekjes onder het kapje wegsnijden en dan voorzichtig je kapje eraf halen. Dan core ff schoonmaken en cooler erop. Net een Duron :) Helaas wel met ook net zo''n slappe core.

BTW: Mijn K6/3+ doet 600 op 2.4V
cool! dat ga ik ook maar es doen :)
En kun je dan nog artic silver op die core doen? (kheb geen flauw idee hoe zo''n core van een k6-2 in elkaar zit)...

• _JGC_
Oh ja: als je em breekt, versplintert ie en moet je oppassen voor je vingers (het is geen pretje om dagenlang met een ontstoken vinger rond te lopen)

Die K6/3+ van mij haalt de 600MHz, omdat het een speciale notebookproc is op 0,18 micron en ECC in het cachegeheugen. Dit maakt het mogelijk om verder over te klokken.

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-08 12:19
Ik weet nog van toen ik een amd k6-2 266 had en ook uncapped en liep altijd op 300 en na een paar maanden oger geprobeerd hij starte toen ooit op, op 450 mhz en dat was ook de laatste keer want daarna ging die geen mhz meer hoger als 266

Verwijderd

Op zaterdag 28 april 2001 20:34 schreef _JGC_ het volgende:
Oh ja: als je em breekt, versplintert ie en moet je oppassen voor je vingers (het is geen pretje om dagenlang met een ontstoken vinger rond te lopen)
:)

Maarre, dat breken gaat dat erg makkelijk? Kan het ook al gebeuren als je gewoon een koeler hebt die nogal strak zit, of komt het alleen maar van wrikken enzo?

Ben op ''t moment ff helemaal blut, dus het zou niet echt handig zijn alsie der nou net mee kapte...

• _JGC_
Als je teveel kracht zet bij het verwijderen van het kapje (of als je de lijm in de 4 hoeken niet weghaalt), zal de hele CPU gewoon breken.

Ook moet je voorzichtig te werk gaan bij het doorsnijden van de lijmpuntjes. Je kunt nml te ver met het mes eronder gaan, waardoor je de SMD componentjes of de core beschadigt (je zult niet de eerste zijn)

Verwijderd

Op zaterdag 28 april 2001 21:25 schreef _JGC_ het volgende:
Als je teveel kracht zet bij het verwijderen van het kapje (of als je de lijm in de 4 hoeken niet weghaalt), zal de hele CPU gewoon breken.

Ook moet je voorzichtig te werk gaan bij het doorsnijden van de lijmpuntjes. Je kunt nml te ver met het mes eronder gaan, waardoor je de SMD componentjes of de core beschadigt (je zult niet de eerste zijn)
Hmmm, tsja ik zit eigenlijk nu wel te twijfelen :)

Ik heb hier een k6-2 450 Mhz die standaard al op 2,4 volt draait. Door ''m op 2,7 volt te zetten heb ik de 500 stabiel gehaald...

Maar volges mij is dit gewoon een 2,2 volt 400 Mhz processor geweest, waarop AMD een ander stickertje heeft geplakt omdat hij de 450 Mhz ook wel aankan op 2,4 volt. Maar dan issie dus eigenlijk al overgeklokt. En een 400 Mhz processor op 500 kan nog wel, maar op 550 is toch wel erg veel...

Denk dus niet dat hij na het uncappen de 550 wel haalt, want hij zit gewoon al op z''n max door dat geintje van AMD... En de FSB krijg ik ook al geen Mhz hoger dan 100 :(

En dan nog: ik heb al gemerkt dat bij veel games mijn voodoo3 2000 de bottleneck is (vooral directx games draaien zo verrot op die kaart), dus veel zal het niet helpen.

Misschien toch maar es gaan sparen voor nieuwe spullen (ben maar studentje)... want ik heb dit systeempje al tot het maximale gerekt: 160 MB geheugen, IBM DTLA307045 schijf, ASUS 40x cdrom, SB live!... maar die processor & videokaart houden ''m tegen...

• _JGC_
Ik had hiervoor een AMD K6/3-400 2.4V. Ging zonder problemen naar 450 2.4V. Na een poging van 4 dagen op 475 2.7V (31 graden met luchtkoeling, ik maar bibberen), was dat ding ietsjes ingebrand, waardoor ie zelfs de 450 nog deed op 2.0V :)

Verwijderd

ik heb er een niet uncapte 500 opzitten die nu op 550 loopt stabiel en 2,4v, al een aantal maanden ,en ik heb geen problemen met vstlopers

• Freecelladdict
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-04-2025

Freecelladdict

Langste serie? 67!

Nu heb ik nog een oud mobo''tje liggen, waarvan de Vcore niet lager kan dan 2,8 V. Als ik daar een K6-300 (officieel 2,2 V) op steek, is er dan ook een kans dat ik géén rookpluimpje krijg? Als hij dan nog wil opstarten, tenminste... ;)

Gigabyte GA-MA785G-UD3H - Athlon II 7850 BE - 2048 MB - 750+640 GB - Radeon HD 4650

Verwijderd

Op zondag 29 april 2001 23:04 schreef Freecelladdict het volgende:
Nu heb ik nog een oud mobo''tje liggen, waarvan de Vcore niet lager kan dan 2,8 V. Als ik daar een K6-300 (officieel 2,2 V) op steek, is er dan ook een kans dat ik géén rookpluimpje krijg? Als hij dan nog wil opstarten, tenminste... ;)
GOED koelen, en hij overleeft het nog wel denk ik... Er loopt hier iemand rond die zijn k6-2 vet heeft over zitten klokken en ''m daarvoor op 2,8 volt had gezet. Daar heeft hij toen een weekje op gelopen, waarna diegene ''m toch maar wat terug geklokt heeft omdat ie et niet helemaal aandurfde.
Ik zou als ik jou was dus gewoon proberen... die processor is toch nix meer waard, en misschien kun je er nu nog iets waardevols mee doen. Denk dat je ''m met 2,8 volt zelfs nog wel tot 400 Mhz krijgt :) maar misschien is het wel beter als je ''m niet overklokt, want daar word hij ook weer iets warmer van. De grootste factor die bepaalt hoe warm hij word is weliswaar het voltage, maar toch...

Wat voor wazig mobo is dat trouwes? Want er is dan wel een grote kans dat de bios de processor niet goed herkent.. dan kannie alsnog wel goed werken, maar da''s een beetje geluk hebben.

• Freecelladdict
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-04-2025

Freecelladdict

Langste serie? 67!

Op zondag 29 april 2001 23:49 schreef PsyFlux het volgende:

(...)

Wat voor wazig mobo is dat trouwes? Want er is dan wel een grote kans dat de bios de processor niet goed herkent.. dan kannie alsnog wel goed werken, maar da''s een beetje geluk hebben.
Het is een FIC PA 2010+, rev. A0; die ondersteunt volgens de manual maximaal 233 MHz.
Er is ook een rev. B0, en die heeft 1 extra jumpertje voor de Vcore, waarmee je dan 2,2V kunt instellen. Die revisie ondersteunt (volgens specs) tot 300 MHz. De multiplier kan bij beide bordjes op maximaal 4,5 gezet worden, dus het enige struikelblok lijkt de Vcore te zijn. Alles wordt met jumpers ingesteld, dus het BIOS zou IMHO geen problemen mogen geven...

iig bedankt voor je antwoord tot zover!

Gigabyte GA-MA785G-UD3H - Athlon II 7850 BE - 2048 MB - 750+640 GB - Radeon HD 4650

• _JGC_
AMD K6/2-400 en hoger: 2x -> 6x.
Dus mooi 6x66=396MHz, of 450 met 75MHz :)
Pagina: 1