Toon posts:

[BC3] fsb 66@100 hoe?????????(bp6)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik mijn fsb van 66 naar 100 brengem en is daar cooling voor nodig welke en is dit zonder enige risico''s?

• Ali G
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08-2024
Busspeed veranderen doe je via je CPU soft menu in je BIOS. ik weet niet of het in dat moederbord precies zit. Anders via jumpers op je moederbord (kijk in je handleiding). maar probeer eerst eens 75 de busspeed of 83 als dat kan. 100 is wel radicaal meteen.<BR>En hou dan ook meteen de busspeed van je agp en pci in de gaten als je begrijpt wat ik bedoel (zal wel toch)Wat voor processor hebbie eigenlijk? is ook wel leuk om te weten he<BR>een temperaatuur sensor is handig om de temp de meten. Over het algemeen is een max van 50 toch wel het streven. liever minder dit geldt volgens mij ongeveer wel voor alle processors. En Alpha Coolers zijn erg goed als Coolers en nog meer maar dat weet ik niet echt ik heb zelf een Alpha3125 voor mijn PIII500

[This message has been edited by Noordpark_Terrorist (edited 13-03-2000).]

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Op de BP6 is het vrij makkelijk om de FSB te veranderen.<P>Even een korte samenvatting:<BR>De multiplier kan je niet verandere (heeft in ieder geval geen zin, deze is gelockt)<BR>Voor de 333 is deze dus 5, voor de 366 5,5, de 400 6, 433 6,5, voor de466 7, en voor de 500 7,5<P>In de bios kan de processor ingesteld worden, dmv softmenu. Dit is het eerste item in de bios tabel (op del drukken bijhet opstarten)<BR>Begin methet instellen van de processor alsvolgt:<BR>zet hemop manual, zodat jezelf decomplete controle hebt.<BR>Zet "haltat speed error" oid op disabled, zodatje geen foutmeldingkrijgt.<BR>Zet de FSB in kleine stapjes omhoog, dus begin met 75, dan 83,enzovoorts. Scroll voor degein isdoor de hele lijst, want de mogelijkheden voor deFSB liggennietop volgorde.<BR>Vergeet niet de pci divider bij 66-91 MHz op 1/1 te zetten, en daarboven op 2/3<BR>Probeer sowieso de 92 MHz te halen, dan is de PCI en AGP bus niet ge-overclockt.<P>Als de computer bij een bepaalde FSB niet wil opstarten, verhoog dan de spanning een beetje (in hetzelfde menu)<BR>Hangthij tijdens het booten van windows,of kort erna, dan moet je de koeling beter voor elkaar krijgen.<BR>Gebruik koelpasta, lap je processoren en eventueel je koelers, of koop andere koelers (waterkoeling :P)<P>Als je een 333 of 366 hebt,dan is 550 meestal wel haalbaar (FSB 100 MHZ) Bij een 400 is 570 het hoogst haalbare, bij een 500 is 600 haalbaar. (Dit zijn richtlijnen, kan per processor verschillen)<P>Succes tot zover!<P>Herman <A HREF="http://www.goudacomposieten.nl/waterkoeling" TARGET=_blank>www.goudacomposieten.nl/waterkoeling</A>

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Oja, op de BP6 zitten de temp sensors onder de cellies. Zorg dat deze lekker strak tegen deprocs aan zitten, installeer Motherboard monitor (te down;loaden via <A HREF="http://www.bp6.com" TARGET=_blank>www.bp6.com</A> ) en stel de drie sensoren in (winbond nogwat, wordt meestal welgedetecteerd.)<P>Op deze manier kan jealtijd je temp in degaten houden. Probeer detemp onder de 50 gradente houden, liever onder de 40.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb een bp6 met 2 celly466@66mhz
Hoe krijg je de fsb op 100?
bij mij loopt ie dan vast
hooguit 85, verder wil ie niet

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• DaManiac
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-08 10:57
dat is nog een oude celly (0,21 micron geloof ik, ppga) Die willen niet zo graag op 100 mhz, dan is 83 toch meestal wel de top

• BC3 Victim
mijn collega heeft 2x366 celly''s wel op 100mhz draaien. Hoe verklaar je dat dan????

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• DaManiac
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-08 10:57
Waterkooling?
Geluk?
Grootspraak? :) (just kidding)

I don''t know?

soms lukt het wel eens he!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 21:27

DarkSide

theres no place like ::1

366''s zijn makkelijk over te klokken zonder dat daar extra koeling voor nodig is.
Daar boven zeker de 400 is een goede koeler zeker nodig.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• BC3 Victim
Het is best mogelijk om een celeron 366 (66 FSB) te overclocken tot 550 (100 FSB). Alleen lukt dit niet bij elke processor, sommige processoren laten zich nu eenmaal makkelijker overclocken als andere.

Een eerste vereiste is in ieder geval een goeie koeler ... ik heb twee celeron''s 366@550 draaien met 2 FEP-32 coolers van globalwin. Deze heb ik indertijd (een goeie anderhalf jaar geleden) speciaal gekocht bij http://www.overclockers.co.uk/

Conclusie: goeie koeling en wat geluk (lees: goeie processoren) en dat is allemaal mogelijk!

Groetjes,
ProStar

• BC3 Victim
Dus maw. de 466 is geen goede processor om te oc''en????

• BC3 Victim
Nog een vraagje:
Als ik de 466 overclock naar 500/550 doet mn netwerkkaart het niet meer!!!!
Enig idee hoe dat kan?

Pagina: 1