Toon posts:

[BC3] CPU temp. Meter????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn mobo een Abit Bx6. Ondersteunt geen temp meting voor mijn proc. Nou de vraag hoe maak ik zelf een meter. Of waar kan ik deze tegen een niet al te hoge prijs kopen?<P>Sniper logged out......

Verwijderd

Bij de Halfords of de Blokker: Je moet gewoon zo`n temperatuurmetertje voor in de auto gebruiken. Heb ik zelf ook en het werkt prima.<BR>Frits

Verwijderd

Topicstarter
HI Nooit gedacht dat die Winkels nog eens van pas zouden komen.<BR>Verder nog een speciaal type ofzo nodig?<P>Sniper logged out.......

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-08 18:37

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

een abit bx6 geen temp meting?<BR>je heb dus niet de versie rev2.0 ?<P>maar inderdaad gewoon een temperatuur metertje halen bij elke bouwmarkt te koop, en de halffords enz....<P>maar waar te bevestigen, dat vraag ik me nou af?

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Verwijderd

Topicstarter
Uh zijn er ook nog bepaalde types ofzo?<BR>Nog een bepaald merk als voorkeur?<P>En hoe groot is zo''n metertje?<P>Mzzls Sniper

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

het maakt allemaal niet zoveel uit, maar ik zou er eentje nemen die wel aardig ''hoog'' kan meten. <BR>Je koopt gewoon zo''n ding voor ongeveer 25 piek, dan haal je het sensortje uit het plastic hoesje (even wat gedoe, maar het lukt wel) en dan druk je die sensor tussen je koelribben. Kan je heel goed zien of je processor warmer wordt of kouder. Het is vast niet helemaal goed de cpu temperatuur, maar een goede sensor voor beveiliging.

Verwijderd

dus nooit tussen je koelribben, dan meet je alleen maar koud heatsink ijzer.<P>Ik heb een metertje van blokker: zwart/grijs a 14,95. Aangezien ik een converter heb met daar achterop 4 gaatjes op de hoogte van de socket, heb ik gewoon de hele sensor door die gaatjes gepropt. De sensor meet nu dus de core zelf.<P>wat je ook doet met meten, <bold>Zorg altijd dat je de core van de CPU meet, die wordt namelijk het heetst!!!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 14:37
<A HREF="http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID]=0202097490952122034&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=19648&TK_PAR[MEDIUM%20" TARGET=_blank>http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID]=0202097490952122034&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=19648&TK_PAR[MEDIUM%20</A> ]= 89<P>Tis ff een moeilijke URL :( maar zeker de moeite waard. Ik ga ''m zelf ook bestellen en heb geen idee wat ''ie allemaal kan meten en hoe, maar voor 60 piek kun je niet gaan zitten tobben toch?? ;)<BR>

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Verwijderd

inderdaad frits<P>een thermo-tech dingetje<BR>14,95 en werkt prima !!!<BR>

Verwijderd

Topicstarter
Ah dat die sensor bij de Core komt word geloof ik geen probleem. Ik zal vandaag eens even bij de blokker enz. kijken. Als er niet wat indrukwekkends ligt ga ik denk ik dat ding van de Conrad bestellen.<P>GreetZzz. Sniper

Verwijderd

BlindDent, ik heb dezelfde als jij (THERMO-tech) en het voordeel hiervan is dat je ondanks de lage prijs een dubbele temperatuurweergave hebt op 1 display. Ik meet nu zowel de temperatuur in mijn kamer als die van mijn koelwater omdat de sensor waterdicht is. Ik kan nu in een opslag zien hoe het met de koeling gaat aangezien ik in mijn systemtray ook nog de temperatuur van de CPU en het mobo in beeld heb.<BR>De groeten, Frits

Verwijderd

Topicstarter
Dat Thermo-Tech metertje klinkt intressant. Zal daar vanmidag eens goed naar kijken. Mzzls Sniper

• The Slicer
  • Laatst online: 01-08 11:59
RDB: Moet je dan eerst het plastic omhulsel eraf slopen? Hoe doe ik dit zonder schade?

Verwijderd

Topicstarter
Euh ik heb die metertjes gezien bij de Halfords. Maar koop denk ik toch maar zo''n ding van de Conrad.

Verwijderd

Heeft iemand al zo''n ding van de Conrad thuis staan ? Want ik wil wel eens weten wat de reacties hierop zijn. Of het een beetje goed meet, en hoe groot die sensor is.<P>Die sensor moet natuurlijk wel zo dicht mogelijk bij de processor core komen ..

• A3-D
Daar ben ik dus ook zeer benieuwd naar...<BR>Die CONRAD temp. sensor ziet er strak uit, maar ik zou graag de achterkant en de sensoren willen zien. Als er iemand is die ''m heeft "hangen" (de sensor wel te verstaan ;)) dan hoor ik dat graag!<P>Mazzel!

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, als iemand dat ding toevallig al heeft. Plaats dan AUB even een Pic op dit forum.<P>GreetZzzz Sniper

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

/me vraagt zig af, wat dat conrad ding nu allemaal echt kan en doet?<BR>kan je ook je fans tijdelijk uitschakkelen? ermme? :) <BR>Ik hoop dat iemand voor mij een antw heb, dan kan ik die ook kopen! :) <P>En wat sit er allemaal onder de Mode knop? <BR>ik heb het ze gevraagd, maar geen antw!

[This message has been edited by jpm.lensen (edited 08-03-2000).]

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

• A3-D
Er moet toch iemand zijn die dit ding heeft besteld??? Laat even wat weten pleezzz (zo blijft ook de topic hoog genoteerd.. ;))

Verwijderd

Topicstarter
Heeft dan niemand dat ding van de Conrad?

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Inbouw thermometer met display (lengte 60 cm) voor de standaard 51/4 drive. Automatische ventilator en signalering.
<P>Gewoon bestellen en als ie niet goed is terugsturen met als klacht dat de display maar 6 cm is >:).

• php
  • Niet online

php

Inderdaad ja, als je in Rotterdam even bij de balie ging staan om te luistervinken waarom mense spullen terugbrachten, hoorde je ook zulk soort verhalen.<P>Ze nemen in pricipe alles terug (behalve batterijen enzo) alleen ze moeten een reden weten. Dus neem je dikke duim, en verzin wat.<P>(past bij nader inzien niet in 3,5" bay of zo, of "niet compatible met processor" of andere lulkoek.)

• A3-D
Het is echt jammer dat CONRAD uit R''dam vertrokken is. Je kon d''r tenminste nog eens terecht voor dingetjes die je ergens anders bijna niet kon krijgen (en bijna altijd alles op voorrad!!).<P>Ga ''m denk ik maar bestellen, ben bijna jarig ;)

Verwijderd

Gisteren dat ding van de Blokker gehaald. Doet het prima. Wel een kolerewerkje om die sensor in één deel uit het omhulsel te krijgen.<P><BR>

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Als je ''m hebt wel even wat info posten hè? Als het meer is dan een Blokker thermometer in een 5 1/4 bracket ga ik hem denk ik ook bestellen.

Verwijderd

heeft iemand ook een idee of dit zal werken met een ss7 proc ? een amd k6-2 450 @ 550<BR>en een MSI-5169 mobo<P>thnx

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

/me heb er ook gister een besteld, maar waarschijnlijk kan je instellen, dat als de temp. bijv. 30 graden is, dat dan die fans aan gaan.<P>zoiets lijkt me tenminste wel logisch, maar ik ga mijn kassie denk ook maar op mijn buro zetten, ipv eronder, is ook al een betere ventilatie denk

Verwijderd

Topicstarter
Jensen als je die meter van de conrad binnen hebt zeg dan even op dit forum wat ie allemaal kan.<P>BTW :) er zit meer koelere lucht onder je tafel denk ik.<BR>Aangezien warme lucht stijgt. Tenzij je natuurlijk een verwarming of iets dergelijks onder je tafel hebt.<P><BR>Sniper logged out....<P>

Verwijderd

Nou... na veel kloten is het gelukt:<P>-een termometertje van halfords<BR>-een mes<BR>-een vaste hand<P>het metertje heb ik in een leeg 5 1/4" rack gestopt en er zon plastic plaatje voorgedraan met een gat erdoor (ik laat anders nog wel foto''s zien; ze moeten alleen nog ontwikkeld worden)<P>ik schrok alleen wel toen m''n amdk6-2 450 onder halflife meer dan 70 (!) graden werd<P>naja.. de foto''s komen nog<P>mzzls Broodrooster

Verwijderd

Topicstarter
Foto''s willen we inderdaad wel graag even zien.<P>Sniper logged out....

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
mooi ding die temp meter van conrad, alleen jammer dat ie in een MAC zit :p<BR>ik heb gewoon een temp metertje van de kijkshop gekocht,... coolplate van de athlon af, sensor ff goed op de core aftapen.. en hij meet best goed, kan ook de buiten en binnen temp meten, heel handig, en dat voor 12,95 ! nu weet ik tenminste dat mijn alpha cooler goed cooled.. 40c gemmideld :)<BR>als ik mijn ramen open zet, zie ik opeens dat hij 5 graden kouder wordt :)<BR>moet eigenlijk mijn pc toch eens bij het open raam zetten, dan blijft ie pas koel :)<BR>

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

gewoon een 10 Ohm thermistor kopen bij een electronicazaak, kost +/- ?3.- en mmv. draadjes aansluiten op je Mobo.<BR>even op je proc. zetten en je bent klaar

Niet?
[Specs]

• A3-D
Shit, vandaag is dus de postbode langs geweest met de sensor van Conrad, ik was er helaas niet dus ga ''m morgen op het postkantoor scoren...<P>Ik kan helaas tijdelijk geen foto''s plaatsen, maar zal wel even aangeven wat er allemaal wel en niet mogelijk is met dit stukje speelgoed.

Verwijderd

Topicstarter
Graag ja ben er namelijk wel benieuwd naar wat ie allemaal kan / of misschien ook wel niet kan.<P>Sniper logged out....

• A3-D
K dan, heb ''m binnen.<BR>Ziet er grappig uit (helaas handleiding in de taal van "unsere Heimatt" :( )<BR>Je kunt dus een min. en max. temp instellen waarbij de sensor een signaal afgeeft. Tevens kan je instellen dat als je er 1 koeler aanhangt (of misschien meerdere koelers aan elkaar??) die automatisch gaat draaien bij een door jou ingestelde temp.<P>Het enige nadeel vind ik de korte kabel die aan de tempsensor vastzit. Ik heb zelf een SuperMicro SC 760-A bigtower en de kabel haalt het niet tot aan mijn mobo (misschien dat ''ie te verlengen is, maar ik heb geen idee of dat de meting verstoord).<P>Geen buitentemp meting, maar dit vind ik zelf ook niet zo belangrijk. Al met al best wel grappig en het ziet er gewoon strak uit in je tower ;) <P>Genoeg info zo???

[This message has been edited by A3-D (edited 21-03-2000).]

Verwijderd

Topicstarter
Ah ok wel wat jammer dat die kabel inderdaad niet al te lang is.<P>Maar verder wel zo''n beertje wat ik had verwacht.

• A3-D
En ga je ''m kopen??? ;)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op vrijdag 10 maart 2000 12:09 schreef =Alpha=Sniper het volgende:
Heeft dan niemand dat ding van de Conrad?
Oke, ik heb er een gekocht. Als je er een koopt, koop dan meteen een "naloopschakeling" bij. De sensor stuurt een uitgang aan en als de temperatuur dan ietsje daalt, gaat direct de ventilator weer uit. Via de naloopschakeling zorg je ervoor dat de ventilator nog enige tijd (bij mij 15 minuten) doordraait.

Het apparaat doet het netjes. Jammer dat er een batterij in moet. Maar dat heeft weer het voordeel dat je ook de temperatuur kan zien als je PC uitstaat. Overigens kun je voor alle informatie gewoon bij Conrad terecht. Selecteer het product en ga dan naar "Tips". Je kunt dan een PDF-file lezen met alle gegevens.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1