www.tradealliance.nl
Verwijderd
Als het om te gamen is , zou ik toch ernstig een Celeron overwegen . Veel sneller dan een K6-2 bij games .
Een celeron is veel beter, de fpu is ten opzichte van de k6-2 soms 50% sneller. Verder is een voodoo 3 2k wel voldoende.<BR>Als je echt veel snelheid wil zou ik een Geforce kopen.
Verwijderd
Ik zou een snel diskje erin doen (7200), dat scheelt echt superveel in load-tijden.... Als je er geld voor hebt natuurlijk. <P>En de standaard shit, 17", 128MB, 110FSB (schiet echt lekker op)....
Cel366 (als je die nog kan krijgen anders 400) die lekker opfokken. 128sdram. Voodoo32k en opfokken of een voodoo banshee als de v3 wat te duur is. En leuk bx mobo''tje van abit, asus of aopen ofzo. En hele snelle schijf is wel grappig maar niet echt nodig. Ik heb ook niet zo''n snelle schijf maar heb er geen last van. Alleen UT duurt lang laden maar ach boeie.
Snelle stille CD-ROM/DVD. En dan vooraal dat stille ...
Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me
Verwijderd
Geen Banshee!!<P>Bij mijn vriend draait UT met 20fps!!(P2 266Mhz,64mb) Maar het ligt ook misschien aan zijn systeem.<P>Een Cellie is best wel goed als je budget klein is. Of de Abit bp6 met 2 goedkoopste cellie''s die je kunt vinden??En natuurlijk o/c''en.<BR> <BR>
Even om te zeiken: als je spelletjes speelt dan heb je toch niks aan 2 CPU''s?????
Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me
Verwijderd
Budget PC:<P>AMD K6-3 400-500 Mhz.. met <BR>Asus P5A Mamaplank<BR>64 MB RAM (100 Mhz)<BR>TNT2 AGP Kaart<BR>17" monitor<P>Ietsie duurder:<BR>Intel Celeron 400-500 Mhz met<BR>Asus P3C 2000 Mamaplank<BR>128 MB RAM (133 Mhz)<BR>GeForce 256 (Asus V6600 of V6800 Pure)<BR>17"monitor<P>Waste of money (no offense
)<BR>Intel P2/P3<P>Top of the line:<BR>Athlon K7 500-550 + GFD om te klokken<BR>K7M Mamaplank<BR>128 MB RAM (of meer)<BR>V6800 Video<BR>19" monitor<P><BR>Laat ik het zo zeggen, als je voor 2000 piek een systeempje kunt bouwen, leuk, maar voor 1000 piek meer, dan heb je ECHT veel meer in huis!!! De belangrijkste dingen zijn de CPU en Moederbord... de FSB''s zijn ook wel belangrijk, maar daar kun je e.v.t. nog om heen, klokken. It''s up to you.<P>Helpt dit ?<P>Suc6...<P>Ga a.u.b. niet het verschil vragen tussen een Celeron en K6-3 en Athlon (no offense)want dieze info/specs kun je gemakkelijk zoeken! Ciao!
[This message has been edited by Cronik (edited 23-02-2000).]
[This message has been edited by Cronik (edited 23-02-2000).]
Ik heb een k6-2 450 op Aopen AX59Pro met een Matrox G400 en ben niet errug tevreden, veel te weinig fpsjes in UT en Q3. En dat stomme ding wil ook al niet oc''en!!! :(<P>Ik zou voor de Celly gaan.
Verwijderd
Ridge:<P>Als je alles nieuw gaat kopen, zou ik inderdaad geen socket-7 maar een goedkope celeron aanschaffen.<P>Een Celeron-mobootje met slot1 en socket370 met VIA chipset heb je al voor rond de 175 piek, en een Celeron 366 of 400 kost ook nog maar rond de 150 a 200 piek. En voor games is dit zeker sneller dan een socket-7 voor ongeveer hetzelfde geld.<P>Absoluut 128MB RAM, anders lopen veel games niet lekker. De snelheid van het RAM (PC100 of PC133) maakt geen hol uit, maar gezien het minieme prijsverschil toch vestandig PC133 te nemen.<P>Al het geld dat je nog over hebt na de aanschaf van alle andere noodzakelijke dingen (hd, fd, monitor, kbd, muis, etc) moet je in een goede videokaart pompen, want dat beinvloedt het game-plezier gewoon het meeste.<P>Als je het ECHT low-budget wilt houden, moet je me maar effe mailen; ik heb nog wel wat socket7-spul liggen.
Verwijderd
Frits:<BR>Met een G400 heb je een betere processor nodig om een fps te halen.<P>Mijn system bv:p3 450@600Mhz, G400@ 160core/213mem Mhz 160Mb 133Mhz en ik krijg maar tegen de 40fps.
Jongens bedankt voor jullie replies<P>maaru ik zoek een echte low budget GAME PC<BR>dus dat is geen G-Force en dat soort toeters en bellen.<P>Gewoon very basic waarop je gewoon leuk kan spelen.<P>Ridge<BR>
www.tradealliance.nl
Euhm ik heb hier een amd 450@500 op een p5a liggen 128 mb ram 17 Gb hd banshee erin<BR>geen enkel spel schokt of hapert bij mij<BR>ik speel vleoiend UT in 1024 * 768 en meest opties vol open<BR>dit is een niet duur systeempje en draait lekker<BR>en ja ik weet dat ie een beetje aan de trage kant is voor tweakers begrippen maar ik blijf altijd bij amd en geen intel<BR>mijn volgende wordt ook een athlon maar wel pas als de 1 Ghz uit is en dan is die voor mij definitly
.
Verwijderd
OK. Very Basic:<BR>Neem een Celeron processor, een Abit of een Eagle bord (goedkoop, maar wel lekker snel) en een Riva TNT2 kaart (mag ook een goedkopie zijn, hij werkt dan ook prima, wel 128bit).<BR>En 64 mb geheugen is voldoende voor spellen, zekers omdat het nog vrij duur is. Ze lopen alleen wel sneller op 128 mb.<BR>Een 7200 rpm schijf is wel lekker.<P>Joey<P>- Elke dag zat is ook een geregeld leven -
1 tip, als je voor amd gaat (wat ik sterk afraad, want fpu van k6/2 en 3 is nog steeds stukken minder..., alhoewel de 3 in de buurt komt, maar toch) neem dan een voodoo kaartje, want die ondersteunen lekker 3dnow, en neem voor een celly systeem een tnt2, want die is daar weer sneller...
\o/
Cyberdude,<BR>Met 40 fps zou ik inderdaad al heel errug blij zijn. Helaas ben ik slechts student die stage loopt (dus geen tijd voor bijbaantje) en is mijn cashflow wat aan de lage kant. Ik wacht dan ook met smart op een k6-2+ 600 of 650, dan zal het ongetwijfeld beter gaan.<P>Waarmee heb jij hem trouwens oc''ed? Met die MGtweak crashed m''n compu nogal vaak. Ben ik geen fan van.<P>En voor Ridge:<BR>Ik zou een Celeron el chaepo nemen (gaaf overklokken) met de goedkoopste TNT2 kaart met 32 MB geheugen. Verder is 128 MB wel gewenst dezerdagen.<P>O ja Ridge, laat dat 7200 rpm schijfje maar zitten. Is duidelijk voor in game performance ondergeschikt aan de rest (als je genoeg intern geheugen hebt....)<BR>
[This message has been edited by Frits Bolkestein (edited 26-02-2000).]
[This message has been edited by Frits Bolkestein (edited 26-02-2000).]
Cronik, op een Asus P3C2000 kun je geen Celly op zetten, want een 400 en 500 laten zich niet makkelijk op 100 Mhz FSB zetten. Voor die Celly zou je dus uit moeten wijken naar een BX of een Via Appollo Pro PC133A mammaplankje.
c466 (of trager)<BR>TNT2 16MB<BR>Abit BM6<BR>64MB<BR>10,2GB 5400RPM<BR>15" monitor<BR>SB 128 PCI (koop sowieso een creative!!)<BR>traagste cdrom van goed merk.<P>zoiets..<P>Zelf zou ik spijt krijgen van dit soort PC''s, maargoed.<P>Kijk anders in De Vondst! (2e hands)<P>
Verwijderd
ok ten eerste celeron<BR>ik zou zeggen 400 (en dan overclocken)<BR>op een Abit BM6 board(voor het ovrclocken)<BR>128mb ram PC100(wordt weer goedkoper en aangezien de 66FSB heb je geen PC133 nodig)<BR>16mb tnt2 (overclocken die hap)<BR>13.6G 7200tpm IBM (zijn goedkoop en stabiel met overclocken)<BR>17" monitor (je hebt 16mb vid ram dus groter moet ie niet zijn, CTX zijn wel ok voor hun prijs)<BR>floppy<BR>cdrom 40 speed(asus of aopen)<BR>elke ATX case.<P>he suc6<P>thavinny
Verwijderd
Geplaatst door Ridge - vrijdag 25 februari 2000 10:40
--------------------------------------------------------------------------------
Jongens bedankt voor jullie replies
maaru ik zoek een echte low budget GAME PC
dus dat is geen G-Force en dat soort toeters en bellen.
Gewoon very basic waarop je gewoon leuk kan spelen.
Ridge
--------------------------------------
kijk ff naar zijn Singnature kan je lagen
inder daad zijn singnature is FLEX
VOODOO5
na geen gamePc hoor of goedkoop maar toch:?
--------------------------------------------------------------------------------
Jongens bedankt voor jullie replies
maaru ik zoek een echte low budget GAME PC
dus dat is geen G-Force en dat soort toeters en bellen.
Gewoon very basic waarop je gewoon leuk kan spelen.
Ridge
--------------------------------------
kijk ff naar zijn Singnature kan je lagen
inder daad zijn singnature is FLEX
VOODOO5
Nogal een nutteloze graaftocht in het arhief
.
Volgende keer kieper ik de laatste reply weg zodat íe alsnog wegzakt, ik kaart ook een behoorlijke waarschuwing aan. Dit was niet nodig.
Volgende keer kieper ik de laatste reply weg zodat íe alsnog wegzakt, ik kaart ook een behoorlijke waarschuwing aan. Dit was niet nodig.
Pagina: 1