[BC3] verschil via apollo 133 pro en 133a pro?

Pagina: 1
Acties:

• obme_ief
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

Topicstarter
kan iemand me vertellen wat nou precies het verschil is tussen die 2?
ook zou ik graag willen weten of er verschil in incompatibiliteit bestaat tussen die 2.

ik heb nl de "oudere" versie en het lijkt alsof dat ding vrij buggy is maar dat kan ook aan mij liggen.
en als er iemand nog wat tweaks weet om de geheugen performance op te krikken zou dat helemaal tof zijn. (linkje ofzo :))

tnx: ief

tijd voor verandering.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Tralala.. een Apollo* != KT* }:O Tis al laat

• obme_ief

obme_ief

Topicstarter
ja, sterker, volgens mij is dan het enige verschil dat de 133a wel een divider van 4 kent en de 133 niet want die kan ook tot 150 mhz fsb.
dan moet dat ding toch beter kunnen werken als ie nu doet, tnx iig :)
als er mensen nog wat meer weten >graag.

tijd voor verandering.

Verwijderd

De 133a is een verbetering van de 133. Geheugenperfomance van de 133 was zwaar bagger, en wordt daardoor ook al lang niet meer geleverd.
Moederborden met de 133a zijn al iets van een jaar op de markt.

BTW.
Dit is geen Athlon chipset maar een P3/Cel chipset

• Davidoff402
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-03-2022

Davidoff402

The more you tweak....

De 133a heeft ook nog ondersteuning voor ATA-100. Om je geheugen op te krikken, gebruik dan WPCREDIT van www.h-oda.com
Om een artikel hierover te lezen, ga dan naar www.viatech.com of zoek hier op tweakers naar dit proggie...

Sempron 3800+ 8k9a7i

• obme_ief

obme_ief

Topicstarter
dank jongens,
snelle service vandaag :)
dat het een p2/3 bordje is weet ik want ik heb em hier liggen, kwam alleen zulke vage dingen tegen dat ik een beetje benieuwd was geworden...bedoeling is dat ie naar me broertje gaat maar ik weet niet of dat ik em dat wel aan kan doen :)
zal is kijken op die url''s, progje zegt me nix, dacht dat je in het bios aan de gang moest, zal is kijken dus...

tijd voor verandering.

Verwijderd

Op zondag 04 maart 2001 01:50 schreef Davidoff het volgende:
De 133a heeft ook nog ondersteuning voor ATA-100. Om je geheugen op te krikken, gebruik dan WPCREDIT van www.h-oda.com
Om een artikel hierover te lezen, ga dan naar www.viatech.com of zoek hier op tweakers naar dit proggie...
Een northbridge beheert alleen je cpu/geheugenbus. ATA33/66/100 wordt beheerd door de southbridge, de 2 bekendste van VIA is de 686A en de 686B, de 1e heeft ATA66 support, de 2e ATA100.
Deze 2 southbridges kunnen beide worden gecombineerd met de VIA 133 en VIA 133A

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 19:49
en ik heb dus die 686a ATA66 met brakke geheugen bus, maar wpcredit maakt een hoop goed :) en met de laaste bios update heeft via besloten om de 4-way interleave als bios optie te doen! (en 2-way)

het is een Abit VA6 die ik heb, en er kan al een 1ghz P3 in :)
Pagina: 1