Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Verwijderd
Ik krijg dus telkens een "Bios rom checksum error" zie mijn vorige topics... en daar is dus echt nix aan te doen
Kdenk zelf dat dit aan het mobo licht...
Ik weet het ook niet, Floris_Diemel van tweakers had daar iets over gepost... Ik hoor verder eigenlijk geen klachten over verbrande T-Birds... Beetje vreemd...Op zaterdag 03 maart 2001 16:25 schreef Oneindig het volgende:
Wat waren de oorzaken van het overlijden van die CPU''s??
Het is wel zo dat er in het begin wel gesleuteld moet worden om het geheel stabiel te krijgen, maar daarna werkt alles toppie..
[logisch nadenken mode]Op zaterdag 03 maart 2001 19:57 schreef OMX2000 het volgende:
[..]
Ik weet het ook niet, Floris_Diemel van tweakers had daar iets over gepost... Ik hoor verder eigenlijk geen klachten over verbrande T-Birds... Beetje vreemd...
Het is wel zo dat er in het begin wel gesleuteld moet worden om het geheel stabiel te krijgen, maar daarna werkt alles toppie..
Hmm... de meeste mensen die een kt7(a) kopen en hier op GoT posten zijn tweakers ... ff verder denken --> wat doen tweakers die een kt7(a) hebben met overclock monstertjes van AMD?.. psies...
[/logisch nadenken mode]
Bij mij precies hetzelfde...streepjes zitten erop en hij draait goed en snel nu...ok ge-oc-ed, dus alles perfect.Op zaterdag 03 maart 2001 22:58 schreef The Source het volgende:
Door mijn SuperOrb is mijn core ook wat afgebrokkeld maar mijn TB doet het nog. Je begrijpt natuurlijk wel dat ik m er niet meer vanaf haal
Alleen wel een stukje van de core af
Verwijderd
Gewoon veilig je koeler van je socket A cpu afhalen, de droom van elke tweaker
Verwijderd
Is een shim hetzelfde als een spacer ?Op zaterdag 03 maart 2001 23:22 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Stukjes van de core af gebeurt mij niet meer, waarschijnlijk is mijn broertjes duron daardoor kapot gegaan, koop een shim, kost 40-45 gulden en bespaart je een hele hoop ellende.
Gewoon veilig je koeler van je socket A cpu afhalen, de droom van elke tweaker
Geen inspiratie
Verwijderd
Ja, dat is hetzelfde.Op zondag 04 maart 2001 10:13 schreef martijn12345 het volgende:
[..]
Is een shim hetzelfde als een spacer ?
Maar een subiet kaopt gaande Tbird.. Floris had dus niet overgeklokt, geen streepjes, en een goede koeler er op. (En een goede voeding)
Als ik mij de posting goed herinner een Tb 1 of 1.2 Ghz of zo en een 800 (Nog een 900 ook??) Drie CPU''s dacht ik.
Zover ik weet geen berichten over Durons.
Anyway, het is knetter, want de KT7 gewoon gaf nooit zulke problemen. Mijns inziens moet het dus aan de FSB settings in de BIOS zitten, waar bij Tbirds naar FSB266 CPU''s wordt gekeken, en er wat anders wordt ingesteld. De BIOS en de onderdelen van het bord zijn herzelfde bij de KT en de KT7A.
Het ENIGE verschil is de chipset van VIA. Schiet mij dus maar helemaal lek.
Tenzij er problemen met de klok generator en de "Spread Spectrum" toestand. Als die per ongeluk aan gaat, kan bij de sterke overload (10 Mhz sweep op de klok frekwentie) en de zware stroom verzorging van de CPU, die 6 power torren, wat misgaan.
Maar jah.. knudde is knudde, en zal nooit lekker worden...
Ikzelf geloof er iig niks van.
Verwijderd
Verwijderd
a) het probleem niet aan floris zelf zal liggen (aangenomen dattie niet met modbin6 heeft zitten spelen
b) het aan de chipset in combinatie met de BIOS zal liggen.
En dan vooral met Tbirds op de KT133a chipset, en mijn argwaan gaat naar de spread spectrum functie. Die is verborgen, maar is de enig functie die ingrijpend genoeg is om snel een CPU te killen.
Het kan zijn dat dit alleen met KT7(a) borden gebeurt met een spcifieke BIOS. Afwachten dus....
Wat wel zo schijnt te zijn is dat er problemen zijn geweest met vroeger KT7a revisies. Ik wilde een maand geleden een KT7A bestellen ergens (volgens mij was het computerland), en die wilde eerst de moederborden die ze binnen hadden flink testen op stabiliteit.Op zondag 04 maart 2001 12:23 schreef Hooi het volgende:
Wat ik bedoel, is
a) het probleem niet aan floris zelf zal liggen (aangenomen dattie niet met modbin6 heeft zitten spelen)
b) het aan de chipset in combinatie met de BIOS zal liggen.
En dan vooral met Tbirds op de KT133a chipset, en mijn argwaan gaat naar de spread spectrum functie. Die is verborgen, maar is de enig functie die ingrijpend genoeg is om snel een CPU te killen.
Het kan zijn dat dit alleen met KT7(a) borden gebeurt met een spcifieke BIOS. Afwachten dus....
En misschien was de bios versie ook verrot. En oh ja dat Abit van de recommended lijst was verdwenen was een foutje van de webmaster
Ik hoop dat Floris de enige is geweest met dit soort problemen (hoe lullig dat ook klinkt), en dat iedereen zoveel mogelijk post als er iets mis is met hun CPU
http://www.icrontic.com/faqs/kt7faq/kt7faq.htm
Het is een Faq voor de kt7
op een begeven moment begon dat ding zelfs te ijlen dat er geen bios meer was dus toen maar anders geheugen geripped....
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Verwijderd
Verwijderd
Uhh ja.....zoiets..Op zondag 04 maart 2001 13:17 schreef iefje het volgende:
Volgens mij komt het doordat de CPU 200Mhz FSB is en het mobo 133Mhz..... dat wil wel werken met de meeste CPU''s maar met sommige helemaal niet.
Ook een goedenmorgen iefje.
Heb je net je kopje koffie met ontbijtkoek verorbert ..?
Verwijderd
kan dat ook aan het geheugen liggen dan?
Want ik ben ondertussen aardig depri aan het worden van al dat gedoe...
Weet iemand dit???????
Verwijderd
Ja.Op zondag 04 maart 2001 13:49 schreef caveman85 het volgende:
..
kan dat ook aan het geheugen liggen dan?
Want ik ben ondertussen aardig depri aan het worden van al dat gedoe... ;''(
probeer eens de geheugen klok op 100 Mhz te houden, en koop een lekker potjes Hagen Dasz ijs met chocola..
Verwijderd
Verwijderd
Haal die er dan eerst eens af....
(Als je een KT7 bord hebt, opstarten met <insert> ingedrukt, wanneer het bios scherm opkomt op <del> drukken.)
Verwijderd
Nee geen potloodstreepjes.. op mijn eerste cpu wel.. maar op de nieuwe niet.. ik heb nu kt7a, maar ik zie heel het bios scherm al niet.. hij zecht "abit bootlock bios" ofzoiets.. iemand met oplossing ?Op zondag 04 maart 2001 14:00 schreef Hooi het volgende:
Heb je potlood streepjes op je CPU staan?
Haal die er dan eerst eens af....
(Als je een KT7 bord hebt, opstarten met <insert> ingedrukt, wanneer het bios scherm opkomt op <del> drukken.)
Verwijderd
Moet je ff een flashdiskette maken: Download nieuwste bios, zet de files op een geformatteerde diskette (met systemfiles) en rename de runme.bat naar autoexec.batOp zondag 04 maart 2001 14:04 schreef caveman85 het volgende:
[..]
Nee geen potloodstreepjes.. op mijn eerste cpu wel.. maar op de nieuwe niet.. ik heb nu kt7a, maar ik zie heel het bios scherm al niet.. hij zecht "abit bootlock bios" ofzoiets.. iemand met oplossing ?
Verwijderd
Al 3 keer gedaan.. geen effectOp zondag 04 maart 2001 14:23 schreef Straat het volgende:
[..]
Moet je ff een flashdiskette maken: Download nieuwste bios, zet de files op een geformatteerde diskette (met systemfiles) en rename de runme.bat naar autoexec.bat
Krijg btw ook nog een nieuwe bios chip van abit thuisgestuurd.. misschien lost dat het op
Verschillende keren na te hoog oc-en het bios moeten flahen, maar ook daar geen problemen.
In die KT7 faq staan trouwens ook leuke links om je bios te tweaken, ik heb daar best veel aan gehad.
One of the animals has left its cage today.
Verwijderd
Ik heb hem helemaal niet ge oc''t ofzo.. gewoon proc op mobo en orb erop video bak erin.. en draaje maar.. maar toch error.. 2 keer bios geflasht maar geen nutOp zondag 04 maart 2001 20:05 schreef Charlie23 het volgende:
Ik snap het probleem helemaal niet, de mijne doet het prima. Zolang je niet te gek doet... De mijne loopt in elk geval al weken perfect op 7*133 ipv 7.5 * 100...
Verwijderd
hij doet helemaal niets, alles geprobeerd, alle hardware werkt behalve mijn abit plank
Verwijderd
Draaide zo''n 2 maanden op 1333 en rond de 50 graden...
Laatste 3 weken op een MSI K7T266 Pro.
Wou hem ''s morgens aanzetten en er gebeurde niets meer.
Zo dood als een pier.
Wat ik toen heb gedaan kan je lezen op deze link:
[topic=122933]
Greetz PE
Verwijderd
morgen ff de tb 1.2ghz inbouwen!
dan zullen we wel ff zien of het weer gebeurd mocht dat het geval zijn stel ik abit verantwoordelijk!