[BC3] MSI K7T Turbo (raid) bios

Pagina: 1
Acties:

• Treb
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Tja, ik heb wat vragen over de BIOS van de K7T Turbo (R).

Wat zijn de mogelijkheden voor het instellen van je geheugen etc.?
Uit de verschillende nieuwsgroepen e.d. heb ik begrepen dat je bios gewoon de SPD van het geheugen uitleest en hiermee de geheugen timings bepaald.
Dus heb je gewoon PC133 geheugen CAS 3-3-3 wat wel op CAS 2-2-2 draait schijnt dit niet in te stellen te zijn op CAS 2-2-2.

Ik heb zelf nog een MSI6167 plank, waar ook de bios instellingen matig zijn.

Omdat ik dus zit te overwegen om zo''n K7T Turbo R te kopen wil ik graag de mening van anderen horen over de BIOS van MSI.
Ervaring met de bios van andere moederborden van MSI wordt ook op prijs gesteld.
Of natuurlijk ervaringen met het moederbord zelf...

Verwijderd

Kun je dus WEL instellen met de Turbo-R.

• Treb
  • Niet online
Op zondag 18 februari 2001 14:08 schreef CrashNet het volgende:
Kun je dus WEL instellen met de Turbo-R.
Kan dit dan ook op een gewoon Turbo bord ?

Verwijderd

In ieder geval dus wel als je de 2.4 bios gebruikt. Die overigens van de duitse msi site te downloaden is.

http://www.msi-technology.de

of van mijn eigen mirror:

http://195.86.251.31/W6330VMS.240

Probeer het eens zou ik zeggen.
Wel even met amiflash flashen en de waarschuwingen negeren :)

• Anachronoa
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-11-2004
Denk dat m''n mobo al niet met een correct bios is geleverd.
De eerste keer bij het opstarten kreeg ik als bios: W6330MS v2.2 011101.
Dit is dezelfde bios versie als om m''n K7T Pro2a. Ik had dan ook geen enkel probleem om het bios van de Duitse site volgens de standaard procedure te flashen.
Helaas heeft dat dus niet m''n problemen met de Vcore en de raid controller verholpen.
Ik heb het idee dat ze op het gebied van bios versies voor dit bord aardig zitten te :Z bij MSI.
Wellicht dat hun nieuwe bios de problemen de wereld uit helpen.

MSI K7T Turbo-R / XP1800+ / 512 Mb PC133 Dane-Elec Infineon / 2 * IMB DTLA 30 Gb / Geforce 2 Ti / SB-Live ! Player

Verwijderd

Welk probleem heb je met je raid ?
De vcore is bekend evenals memory en agp, maar de raid draait hier op 2 boards perfect.

• Anachronoa
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-11-2004
Volgens de handleiding van de raid controller moet je, als je voor de eerste keer boot met disks aan de raid controller in de bios van de controller komen om arrays te definieren. Klink allemaal heel leuk, maar bij mij niks van dat.
Hij stopt bij het booten omdat hij geen bootable device kan vinden. In het bios van de controller gaan, ho maar :(.

MSI K7T Turbo-R / XP1800+ / 512 Mb PC133 Dane-Elec Infineon / 2 * IMB DTLA 30 Gb / Geforce 2 Ti / SB-Live ! Player

Verwijderd

Dat klopt, dat is het hele probleem waar we het met z''n allen nu over hebben. Die 2.2 bios in je moederboard is die uit de K7T Pro 2A en die heeft geen promise controller, met als gevolg dat die het dus ook niet doet op je Turbo-R.

Bios flashen met de 2.4 (zie mijn zojuist gestarte topic) en je hebt wel raid functionaliteit.

• Treb
  • Niet online
Als ik het zo lees allemaal, dan lijkt het dat die test van anandtech niet helemaal compleet was.
Als anandtech toch een beta bios heeft gehad, dan moet die nu toch wel officieel zijn ? Of ben ik gek......
Ik begrijp er geen r*k van :?

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

om deze topic toch maar weer open te gooien ... ik zit nu ook over na te denken om de MSI K7T Turbo RAID te kopen. Maar is het moederbord nu nog wat dan qua overclocken? Ik hoor allemaal enge ding als experimentele biossen, die weer niet de RAID functionaliteit ondersteunen, etc.
Zijn er ook nog gelukkige kopers?

Verwijderd

Op maandag 19 februari 2001 00:03 schreef Anachronoa het volgende:
Volgens de handleiding van de raid controller moet je, als je voor de eerste keer boot met disks aan de raid controller in de bios van de controller komen om arrays te definieren. Klink allemaal heel leuk, maar bij mij niks van dat.
Hij stopt bij het booten omdat hij geen bootable device kan vinden. In het bios van de controller gaan, ho maar :(.
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Maar plotseling lukte het wel toen ik van videokaart veranderde. (Geforce 1 naar een mx)
Pagina: 1