Toon posts:

[BC3] TB1000 werkt op 900 maar niet op 1000 !?!?!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb zojuist mijn abit kt7 raid van reparatie terug gekregen en probeer hem nu opnieuw te installeren.

Constant kreeg ik messages bij het installeren van windows (inf bestand fouten). Totdat ik me tb1000 ipv op 1000 op 900 zetten nu werkt het wel.

Nu is mijn vraag, kan het zo zijn dat ik bij het installeren van mijn CPU de streepjes van mijn L1 toevallig een beetje weggeveegd heb en hij nu niet geunlocked is maar vaststaat op een bepaalde frequentie?

Als iemand hier iets over weet dan graag, als dit zo is dan ga ik namelijk gewoon ff kleuren :)

Verwijderd

ga toch kleuren.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:26

Exirion

Gadgetfetisjist

Nou, niet vast op een bepaalde frequentie natuurlijk. Hij kan wel vast zitten op een bepaalde multiplier. Ik weet niet precies hoe die L1 bruggen in elkaar zitten, maar ik weet wel dat als 2 bruggetjes elkaar raken dat er dan rare dingen kunnen gebeuren. Bijvoorbeeld dat 1 multiplier het niet meer doet (bij mij was dat 11.5).

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Mmm, nu heb ik opnieuw gekleurd :) Nu doet hij de overlijden piep.. oftewel.. tuuuuuuutt... mm ook gezellig.

Verwijderd

Topicstarter
Tis al opgelost :)

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02-2025
Voor de kijkers is het misschien wel interessant om te weten wat het probleem, maar wat de oplossing was.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op donderdag 15 februari 2001 20:52 schreef Daneel het volgende:
Voor de kijkers is het misschien wel interessant om te weten wat het probleem, maar wat de oplossing was.
Precies, dan kunnen we dit nog in ons advies verwerken, of was het iets doms(volgens jou)?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Inderdaad, dan wordt het een mooie oplossing voor in de search

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

jep :)

Verwijderd

Topicstarter
ehum, de oplossing stond bovenaan, de oplossing voor het piepen was inderdaad dom, ik was namelijk vergeten om de venti van me processor aan te sluiten op pin geval 1. :(

Nu we weer een aantal uren verder zijn doet hij helemaal niets meer behalve een bios checksum error en deze keer geef ik de schuld niet aan het mobo maar aan de processor. Ik ben namelijk van mening dat ik deze melding krijg omdat mijn core van mijn thunderbird op een of andere wazige wijze is begonnen met afbrokkelen.

Als iemand hier iets van zou kunnen bevestigen zou ik happy :+ zijn.

thnx.

Verwijderd

Koeler lomp gemonteerd ws.

Verwijderd

Topicstarter
doe ik altijd heel rustig :) ik weet namelijk dat ik een orb heb en dus rustig moet zijn, maar goed er zal wel niets anders op zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Eerst piepte, hij daarna kreeg ik checksum error, en nu krijg ik niets meer. Hij geeft dus gewoon geen beeld, ook niet na bios reset.

Iemand een idee ?

• blijhoofd_bennie
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

prutser >:) zal ik dan maar ff langskomnen en met je cpu bezig gaan dan doet ie het zo weer

Verwijderd

Op vrijdag 16 februari 2001 11:09 schreef blijhoofd_bennie het volgende:
prutser >:) zal ik dan maar ff langskomnen en met je cpu bezig gaan dan doet ie het zo weer
Hee, als jij een AMD core repair setje hebt, kun je dik geld verdienen.. >:)

• blijhoofd_bennie
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Heb wel een mijn geheime gereedschap weer thuis liggen nog ff naar de kamer van koophandel en het feest kan beginnen *D

Verwijderd

Heb ook vaag probleempje met mijn TB1000, checksum error (heb al veel over gevonden,maar niet mijn geval) maar niet als ik normaal de computer uit zet en weer aanzet. Dus wel als:
ik opnieuw opstart via windows
ik opnieuw opstart via reset
ik opnieuw opstart na crash
ik pc uit en aanzet na checksum error

overigens als ik een of meerdere van de bovenstaande handelingen 5 tot 10 keer herhaal start hij wel op.

ik snap het niet....

heb abit kt7a mobo en tb1000@1000
heb cmos al gereset (meer dan eens) maar probleem blijft.
het vreemde vind ik dus dat hij wel werkt als ik via de power knop in en uitschakel...

Verwijderd

Zal de discussie met mijzelf maar eens ff afmaken:
het probleem is opgelost, I/O voltage van 3.4 naar 3.5 en hopsakee hij doet het
Pagina: 1