Toon posts:

[BC3] 2 Kapotte KT7a''s

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik pjoeter al een maand op een KT7a. Vandaag heeft mijn vriend er ook eentje gekregen. Lekker in elkaar zetten en benchen...dachten we.

Verkl*te MEGA. Computer aan...piep!piep!
Na 4 piepen kapt ''ie. Wij spanning meten uit stopcontact: 260V!!!!!

Zijn Duron 700 doet het nog, maar mijn T-bird 1000 is nu naar de eeuwige jachtvelden :( :'( :r |:( ;(

2 computers armer, een mooie sleutelhanger en een ervaring rijker.

|:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(

Wat moeten we doen?????????????

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Wat KAN je doen? Garantie is er in dit geval niet :'( Arme TB ;(

Typo

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Je meest onschuldige gezicht opzetten en terug brengen waar je t ding gekocht heb... "hij ging echt zomaar stuk" en das toch ook waar? >:)

If you didn't win today, you can always win tomorrow

• Evil-B
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-04-2023
Terugbrengen, en doen alsof je neus bloed, geld terugeisen!!

En ander heb je nog altijd een mooie sleutelhanger, ik denk niet dat er veel zijn met een tb-1000 als sleutelhangertje :'(

• Artcore
  • Niet online
Op donderdag 08 februari 2001 21:08 schreef Dizzytal het volgende:
Je meest onschuldige gezicht opzetten en terug brengen waar je t ding gekocht heb... "hij ging echt zomaar stuk" en das toch ook waar? >:)
Je kan het proberen...bij de door mijn Orb verkrachte Duron lukte het niet.

Verwijderd

Topicstarter
Waarom geen garantie? Ik als "leek" heb mijn processor er verkeerdom in gedouwd (net als mijn vriendje) en doen blies ie zichzelf op. ;)

Dure sleutelhanger :'( mijn zielige T-bird

Zit ik een week zonder computer |:( (behalve m''n P133)

• InterCC
  • Laatst online: 11:47
Op donderdag 08 februari 2001 21:11 schreef 3DBlaster het volgende:
Waarom geen garantie? Ik als "leek" heb mijn processor er verkeerdom in gedouwd (net als mijn vriendje) en doen blies ie zichzelf op. ;)

Dure sleutelhanger :'( mijn zielige T-bird

Zit ik een week zonder computer |:( (behalve m''n P133)
Heb je met een hamer op je proc lopen slaan ofzo? Normaal gesproken gaat ie er echt niet op een andere manier in te krijgen dan de goede manier.. en niet om lullig te doen, maar als je echt een leek ben moet je niet overmoedig zijn, maar het gewoon door iemand laten doen die het kan.

Verwijderd

Topicstarter
smilie gemist ofzo?
Lees het eerste berichtje maar. Ik ben een "leek", geen leek.

Mijn mobo''s zijn kapot door spanningspieken, niet omdat ik zo''n leek ben.
Ik moet alleen een goede smoes bedenken voor de garantie

• Evil-B
Zeg in ieder geval niet dat je hetm er verkeerd om op hebt gezet (...oh....ahhh, smiley.......), je kan denk ik het beste naar de winkel gaan waar je vriend zijn mobo heeft gekocht en vertellen dat ze die jouw processor heeft opgeblazen en dat je een nieuwe wil ...

Evil-B hoopt het bveste voor je, en dat je die tb maar mag reincarneren...>:)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie steun. Jullie zullen me voor een weekje moeten missen, mijn waardige vrienden.

Gegroet vanaf mijn pa''s laptop.

• Evil-B
:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:''
(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:''
(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:''
(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Er is iets kut aan dat mobo, je moet een fan aansluiten die zijn RPM (3 draadjes dus)doorgeeft, anders wil ie niet opstarten !!! , deze moet je aansluiten op [fan 1] bij je proc, als je dit niet doet : piep, piep piep en 3 sec later valt ie uit.........
Ik zat ook eerst te kloten, ik snapte er al niks meer van.......

Verwijderd

lol, deja vu

ik had een abit be6-II en die heb ik 3 keer terug gebracht. :(

Toen ben ik tot de conclusie gekomen
NOOIT MEER ABIT.

• Carel
Iedereen moet wel eens wat terugbrengen of wat dan ook , waarvan het meeste verkocht is gaat wordt ook het meeste gezeken, er is echt verder niks mis met Abit, je kan ook pech hebben met een asus of een DFI, of wat dan ook

Verwijderd

maar ik vraag me af hoe jullie aan 260:? volt komen

• The System
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 13:32
ik hoor steeds raardere verhalen over die kt7a''s... en raad eens wat ik vandaag bestelt heb...

inderdaad ja! een abit kt7a hopen dat die van mij het gewoon doet... *slik*

Verwijderd

Op donderdag 08 februari 2001 22:04 schreef -the system- het volgende:
ik hoor steeds raardere verhalen over die kt7a''s... en raad eens wat ik vandaag bestelt heb...

inderdaad ja! een abit kt7a hopen dat die van mij het gewoon doet... *slik*
hmm dat zal wel mee vallen.

Verwijderd

Op donderdag 08 februari 2001 22:00 schreef icje het volgende:
maar ik vraag me af hoe jullie aan 260:? volt komen
Ja, ditto met een sterretje.

Je zet de CPU er verkeerd in, boel blaast op omdat het 260V is ???? En toch doet de één het nog wel en de ander niet ???

Hebben jullie niet per ongeluk de schakelaar achterop de voeding naar 110 gezet ???

Uhmm lichtnet is normaal 240... (vroeger toem we nog in berevelltjes liepen was het 220)

260 mag geen probleem zijn, en jullie hebben misschien zo''n klein niet al te duur metertje..

Of zit je op een boot met een aggregaat :?

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op donderdag 08 februari 2001 22:35 schreef Hooi het volgende:

[..]

Ja, ditto met een sterretje.

Je zet de CPU er verkeerd in, boel blaast op omdat het 260V is ???? En toch doet de één het nog wel en de ander niet ???

Hebben jullie niet per ongeluk de schakelaar achterop de voeding naar 110 gezet ???

Uhmm lichtnet is normaal 240... (vroeger toem we nog in berevelltjes liepen was het 220)

260 mag geen probleem zijn, en jullie hebben misschien zo''n klein niet al te duur metertje..

Of zit je op een boot met een aggregaat :?
Is het standaard niet 230 Volt?????

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

FrankGuthrie: zo hoort het wel

ik heb op school geleerd dat een 30 tal jaar geleden het in heel europa verschillen was engeland 240 enz enz over all anders maar dat is nu niet van toepassing hoop ik. of woont de desbetrevende tweaker op een eiland waar de spanning uit de lucht komt vallen:P

Verwijderd

ff serieus, ik vind dit echt heel vaag. btw hoe wist je dat het 260 was, heb je er ff 2 meetpennen ingestoken? zoja en hij gaf 260 kan je de electriciteits maatschappij aanklagen dat ze te veel spanning leveren.

Verwijderd

(Een goede kennis van me werkt bij de voormalige Zaanse GEB als hoofd storingsmonteur met zo''n grote NUON kar, die heeft me er ooit op gewezen dat we naar de 240 gaan, hoewel we 10 jaar geleden rond de 230 zaten. Het maakt niet zo veel uit, het verschil is nog niet 7% of zo.. apparatuur moet allemaal 230/240 + of - 10 % aankunnen volgens de diverse keurmerken..)

Is het misschien de befaamde Aopen 250 Watt voeding ?? Daar zijn al wat vreemde gevallen met opgeblazen systemen door overspanning van geweest. Al eens die plaatjes van de HCC gezien ?? http://members1.chello.nl/~m.peters04/hcc/chaintech1.html

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~m.peters04/hcc/montage_5.jpg

Verwijderd

Topicstarter
I have returned...

Ik heb vanttevoren twee weken vrolijk kunnen computeren op de ABIT KT7a met T-bird 1GHz. Ik zet hem weer eens aan, en kapot is ''ie (icm mobo).

Ik heb geen goedkoop metertje gebruikt, en heb inderdaad twee van die pennen in het stopcontact gestoken. Ik heb het overleefd.

De standaard spanning in Nederland is 230V, en de spanning op het stopcontact mag daar 5% van afwijken.

Ik weet absoluut zeker dat het daaraan ligt (waaraan? banaan (nee ff serieus, zie eerste bericht))

Verwijderd

Hoe weet je dat zo zeker dan?
Ik vind het pure speculatie hoor. Als de spanning te hoog is moet je voeding eruit klappen lijkt me, daar zit ook heus wel een beveiliging in. 260/230=1,13
13% hogere spanning dus. Thunderbird is 1,7 volt standaard geloof ik. 1,7*1,13 = 1,92 volt. Daar moet hij echt wel tegen kunnen hoor. Of je moet echt een sloeberkoeler gekocht hebben, maar dan nog gaat hij niet binnen een paar seconden stuk.

Verwijderd

mis ik misschien iets? het topic is ''kapotte KT7a''s'' en je zegt dat je proc kapot is?? wat is er nou precies kapot?

Verwijderd

KT7A is een verneukte kut moederbord. Sorry maar ik moet dit kwijt. Ik ben het zat met gefuck van AMD is schakel terug naar intel mag wel iets duurder zijn ook misschien wel iets langzamer, maar je krijgt niet zó''n ongein bij intel. Me Abit KT7 RAID is naar RMA door versleten socket en me KT7A dacht ik dat het kapot was bleek volgens de dealer niet zo (Je hoort alles starten hd, fans, cdram, maar geen beeld).

Forget about AMD go to intel problem solved

3D blaster ik gebruikte me mijn KT7A 1 week en daarna mzzl ik denk dat de KT7A erg raar met de voeding omgaat mijn 300W trekt het ineens niet

• bartie
  • Laatst online: 08-01-2023

bartie

algeblaat

lol, sommige mensen snappen het gewoon niet.....

zie signature, alles in 1 keer in elkaar gezet, power knop ingedrukt, Kast dicht, hoeft nooit meer open.

Directo Perfecto. :9

• marsian
  • Laatst online: 09:20
daarom! nooit meer intel voor mij

• Carel
Bartie !!!!!!!!!! heb jij een mb8 , ik ook !!! ook een blauwe ik met 125cc als brommer ( mb frame )

• dizzytal
  • Niet online
Op donderdag 08 februari 2001 21:47 schreef Carel het volgende:
Ik zat ook eerst te kloten, ik snapte er al niks meer van.......
Als t goed is zit er netjes een briefje bij waar dit in 4 talen opstaat. Briefje zit bij de "zak" van MoBo in.

• Carel
Hehe, ja ik weet het, maar ik lees nooit boekjes ik ga er vaak van uit dat ik het helemaal snap, deze keer dus blijkbaar niet :(

• dizzytal
  • Niet online
Op vrijdag 09 februari 2001 22:47 schreef Carel het volgende:
Hehe, ja ik weet het, maar ik lees nooit boekjes
Nee maar als ik een extra briefje bij de zak in zie zitten wordt ik altijd verschikkelijk nieuwsgierig (tja ik weet het slechte eigenschappen volgens sommigen :) )wat er op staat ....

• Carel
Nee zo ben ik niet ik donder dat ding erin en kijk niet eens op ie op de standaard snelied loopt, ik begon gelijk met 1333 en 1.85 volt :)

• Epsilon
  • Laatst online: 29-08 15:44

Epsilon

Op vrijdag 09 februari 2001 14:19 schreef lothar het volgende:
mis ik misschien iets? het topic is ''kapotte KT7a''s'' en je zegt dat je proc kapot is?? wat is er nou precies kapot?
begin maar opnieuw te lezen
dan vindt je de fout

Verwijderd

ik heb gister een kt7a thuisgeleverd gekregen van gistron en deze plank doet helemaal niets.

alles werkt, behalve mijn splinternieuwe mobo.

Verwijderd

Vorige week ging ook mijn TB 1000 naar de kloten!
Ik heb hem opgestuurd naar de leverancier met een brief en het bonnetje erbij.

Gewoon zoiets geschreven als...
Beste medewerkers,
Op d.d. xx-xx-xx heb ik bij jullie een AMD processor gekocht.
Tot op de dag van vandaag werkte deze goed,echter toen ik de computer vandaag aanzette deed hij niets meer.
Heb het onderzocht en de processor blijkt kapot te zijn.
Kunt u hierover zsm contact met mij opnemen?
tel - xxxxx
email - xxxxxx

Met vriendelijke groet,
xxxxx

Ze hebben geen contact met mij opgenomen en ik niet met hun.
Ik kreeg precies een week later een nieuwe TB in mijn bus! Vandaag dus.
En die draait alweer heerlijk op 1450 stabiel.

Anyway,als ze contact met jou opnemen en vragen of je overgeclocked hebt zeg je gewoon dat je mobo dat niet eens kan...
Bijv. de Gigabyte 7IXE4 als ze dat ook nog willen weten.

Greetz PE
Pagina: 1