Toon posts:

[BC3] Temp. 6 graden omlaag bij A7V !!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn cpu temp is van 51 C idle naar 45 C idle gegaan. Geen dure koeler van fl 100,- of meer, maar gewoon via het register. Kijk eens bij http://mitglied.tripod.de/Juggernaut/wpcrset/index.htm
Ook heb ik de bios van de A7V133 naar mijn A7V geflashed. (versie 1002T) Daardoor is mijn memory FPU van 602 naar 630 gegaan. Verder werkt het perfect stabiel. Dit heeft overigens niet met de temp te maken.
Mijn TB 1000@1180 wordt nu 45 C idle 51 stressed.

Verwijderd

Jesus, jij hebt dus het risico toch genomen met die biosB-), kun je me vertellen wat voor geheugen je hebt cas3/2

hoe is je 3dmark2000?

Verwijderd

Topicstarter
Gewoon gedaan op basis van ervaringen van wat anderen. Alles werkt stabiel, ik heb infinion geheugen 256 mb setting 2-2-2.
Mijn 3dmark loopt al een tijdje vast bij de benchmark, heeft niks met het nieuwe bios te maken. Kan dus niet kijken of er wat veranderd is. Het schijnt iets lager te zijn met bios 1002T volgens sommigen. In Quake 3 maakt het geen moer uit.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Kan niet geloven dat je door middeel van een tweak aan je registry je tempratuur omlaag krijgt.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Goed lezen je veranderd in het register van je chipset een aantal settings, ik ga het sowieso niet doen want het schijnt prob te geven met je geluid en je ide controller, en ook speciaal op duron mb''s.

dus voor die 5 graden wil ik geen brak mobo

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij geeft het absoluut geen problemen met geluid oid. De temp is idle 6 graden omlaag gegaan. Op de in mijn topic aangegeven website staat meer over de temp bij de A7V. Het schijnt dat vanaf bios 1004 de temp hoger is geworden, bij 1003 was het lager. Ook constateert iemand daar dat de temp. meting van het mobootje zo''n 7 graden te hoog ligt t.o.v. een meting met een industriele temp. meter. Het valt mij wel op dat mensen met abit mobo''s vaak een lagere temp hebben van hun procs.

• jhu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-05 23:19

jhu

Aha.. Dit klopt dus, na de aanpassing in de chipset deed mijn SBlive zo ontzettend vaag met hele rare klik geluiden er door heen !

Na herinstallatie van Win ME draai ik eindelijk goed
Op zondag 04 februari 2001 23:19 schreef Mutant het volgende:
Goed lezen je veranderd in het register van je chipset een aantal settings, ik ga het sowieso niet doen want het schijnt prob te geven met je geluid en je ide controller, en ook speciaal op duron mb''s.

dus voor die 5 graden wil ik geen brak mobo

Zet de cv maar uit moe, die AMD draait nu stabiel

• ezwizard
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 15:20
WOW, heb het ook maar ff geprobeerd... ben nu van idle 52C naar idle 42C (!!!!) gegaan !

Ben nu ook ff geluid aan het testen... gaat allemaal nmog als een speer... mp3 klinkt nog steeds lekker hoor :-))

• ezwizard
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 15:20
vraag me alleen af waarom, als wij wij dit allemaal ff kunnen doen, VIA dit zelf niet heeft bedacht... mmm...?

Verwijderd

Topicstarter
Via neemt waarschijnlijk geen risico''s als het niet gegarandeerd ok is. Het zal wel door een bios revisie verholpen worden in de toekomst. Vreemd blijft echter de meting waarbij de temp. via een externe meter een veel lagere waarde aangeeft dan de interne mobo sensor onder de core.

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Kijk nog effe de kat uti de boom, asl het geod draait, dan effe downloaden :9

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Fockin'' Hell!!! dizz ff mooi,, m''n temp van m''n duron doet nu 38 ipv 52,, :9 en verder nada problemen,, geil! (overigens,, ik heb een KT7, daar werkt het dus ook op)

(edit)
zie net dat hij naar 37 is gezakt,, das te mooi om waar te zijn,,,, vertrouw het voor geen meter, ik ga nu m''n systeem ff onder de loep leggen,, kijken waar het addertje zit
(/edit)

Verwijderd

Fucking geil is het wel ja, heb het ook geprobeerd toen ik de value naar EB zette en set drukte ging de temp onmiddelijk. ik heb een gemodificeerd halffords autotemp metertje die op een 1/10 graad nauwkeurig is.

hij zakte van 47 naar 40.4 idle, nou das wel een verschil zeg!!!

helaas vond mijn miro pctv pro het niet leuk en begon strepen in het beeld te vertonen.

toch maar weer terug naar af 47 gr. idle

shit man!!!!!!!!:(

Verwijderd

Ben nu een dag verder, en m''n bak loopt nog steeds rete stabiel,, heb niets vreemds gevonden,, dit ken toch niet,, het is te belachelijk voor woorden >> 15 graden omlaag.
Heeft iemand enig idee hoe dit zomaar kan,,? ik heb internet helemaal suf gezocht naar een oplossing,, maar het slaat nergens op!!!
Heb een Temp meter naast de core geplaatst die gaf ook dezelfde temp aan (37c)... maf, maf,, maf :? .
Het geluid geeft ook geen problemen, geen ruis oid. geen crashes,, helemaal niets veranderd.. behalve de temp.

config..
Abit KT7 (UL bios), Initio SCSI contr. in slot 2, SB live 1024 in slot 4, TP-Link (realtek) 100mbit NIC in slot 6... geen extra usb aangesloten, 384Mb PC133 in de dimmbanken (2 x Kingston, 1 x Dane)en een IBM 45Gb....

Zijn ze bij VIA nou helemaal niet goed bij hun ei,, of ligt het aan mij..

]NTT[ staat na jaren PC plezier eindelijk eens een keertje met zijn bek vol tanden volkomen verdwaasd naar zijn pc te kijken.. :? :?

• Total-Control
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-06-2025
Ehmm... was dat niet die bios versie waarbij de bios constant idle instructies naar je proc stuurde als ie niks deed, zodat je proc dus lekker koel blijft. Heeft als nadeel, dat je systeem iets trager wordt. Als het goed is moet je ''stressed'' op nagenoeg dezelfde temp uit komen als voor het flashen.

Getting it hot makes it work, keeping it cold makes sure it stays that way.

Verwijderd

Topicstarter
een minpuntje ontdekt: nadat mijn computer in standby heeft gestaan is de setting verdwenen en is alleen na een herstart de wijziging in de chipbios weer terug, dus lagere temp. Hebben jullie dat ook?

Verwijderd

Sressed eerst 57c > nu 46c
En trager is m''n bak ook niet geworden,, heb er van alles en nog wat op los gelaten om te kijken of ie performance inleverde (wat jij hier noemt , daar dacht ik ook al aan,, proggies als RAIN etc.. doen datzelfde,, daar had ik toen wel wat geluidsproblemen trouwens) Neemt echter niet weg, dat dat het mischien toch wel is (alleen dan veel effiecienter dan bijv. RAIN doet).. iemand een manier om dit te testen of te meten??
Overigens met de bios heeft dit nada te maken lijkt me... ik heb een KT7 geen A7V en de UL bios is niet echt brak te noemen

Verwijderd

Topicstarter
Kijk eens wat je proc. doet in standby. De mijne blijft behoorlijk warm (met alle fans uit, behalve de voedingsfan dan)zo''n 48 C. dat was met mijn pent III wel anders die liep terug naar 30 C standby. In ben ervan overtuigd dat daar iets vreemd zit bij AMD/VIA. De processor wordt steeds bovenmatig verwarmd, idle en in standby. Aangezien mijn proc. veel in de standby staat is dit toch een interessante(vervelende) kwestie.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

De idle temperatuur is onbelangrijk. Wat kan het je schelen of hij 40, 30 ,20 of -100 is als hij niets staat te doen. Als hij dan al kan crashen zal hij het zeker doen als je hem gebruikt.

Het enige wat van belang is, is de stressed temperatuur. Dat is namelijk het moment waarop je je PC gebruikt. En juist dan wil je dat hij stabiel is.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Topicstarter
Bij gebruik van programma''s zoals office en photoshop ed is de temp steeds 7 graden lager. Bij zware games en grafische bewerkingen kan de temp inderdaad dezelfde stressed temp bereiken. Mijn computer staat de hele dag aan, vooral zomers zal de temp idle richting de 60 C gaan. Ik vind het niet verkeerd als ie dan een graad of 10 koeler is.

Verwijderd

lekker belangrijk, volgens mij slijt (al je ervan kan spreken) je proc meer door het continue veranderen van temp, dat dat hij zogezegd een beetje op dezelfde temp blijft hangen, hij wordt dan stressed meschien een paar graadjes hoger. die tien graden verschil zal je echt niet merken in stabiliteit of levensduur

asus heeft het er niet voor niks uitgehaald........ duuuuuuuuuuuh

en het werkt zo ie zo nie goed, je hebt dan misschien geluk met je compponten zodat je het niet merkt, ondertussen ben je allen maar een extra bug aan het prog.

Verwijderd

Topicstarter
Is niet de bedoeling. Waarom ik dit gepost heb, veel tweakers steken veel tijd en geld in het omlaagbrengen van hun proctemp. Als op deze manier zonder geld uit te geven je temp omlaag gaat met soms wel 10 C en je systeem wordt er niet instabieler of trager van,.. is toch mooi meegenomen. Op deze manier kan iedereen het proberen en reacties plaatsen om te kijken of het ok is of niet.

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:25

GekkeR

key = key

Ik durf t nie want mijn temps (Nu met case open ivm vid kaart probs , dont ask)zijn nu 21c voor case en 25c voor de cpu idle.

Strax krijg ik condens probs :P

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Verwijderd

Topicstarter
Bakje met zout onderin de case...

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:10

ChUcKiE

Dus........

Ik heb dit ook ooit eens geprobeerd, de eertse setting hielp bij mij geen ruk, de tweede veroorzaakte voor mij een herinstallatie van win2k server met alles drop en draan, dus probeer het niet teveel, maak eerst volledige backup etc., want het kan verkeerd gaan! Welke OS''en gebruiken jullie??

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Verwijderd

Ik zit helemaal niet te zeiken ik heb het zelf ook geprobeerd en ik kreeg inderdaad prob. dus! Het staat trouwens ook gewoon op die website dat je de boel er mee verneukt. Dus!

wat ik wil zeggen: wees op je hoede het kan je je systeem kosten.

of ga gewoon terug naar 1003

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-08 16:22
ben een PCI 64 bezitter :(
en ja hoor
kleine piepjes in mijn mp3 nu

tempverschil merk ik nog niet
maar ik heb die asus probe ook altijd aanstaan met cpu cooling aan
heeft dat hetzelfde resultaat :?
want die laat ik toch aan

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

• Alien_Inside
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 18:29

Alien_Inside

-geen-

[quote] "...]NTT[ staat na jaren PC plezier eindelijk eens een keertje met zijn bek vol tanden volkomen verdwaasd naar zijn pc te kijken.."/[quote]

heheh, mooi gesproken ]NTT[.
Ikzelf had dat vandaag ook maar gewoon een goede koeler gekocht. Dacht vanochtend: is dit wel het geld waard? (59,- +rembours voor Fop32-1)
Ding monteren en opstarten maar, ik had mijn verwachting laag gesteld. Maar wat ik toen zag lag tegen het ongelooflijke aan. Ik had ogen als schotels en sloeg stijl achterover. [b]Mijn cpu temp was met 30-40C achteruit gegaan!!![/b] Van de ongelooflijk hoge temp van 60-70C naar 30-34C. Dit sloeg alles, maar ik was blij...

Enneuh, die register edit van hierboven werkt bij meerdere mobo''s hoor. Heb verschillende positieve, volslagen verbaasde reacties gelezen. Zie

http://www.hardforum.com/showthread.php?postid=1238045#post1238045

http://forums.anandtech.com/messageview.cfm?catid=28&threadid=393609

http://www.viahardware.com/memorytweakexperience.htm

-geen-

Pagina: 1