Toon posts:

[BC3] AMD 1GHZ TEMP (raar?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik laat mijnšPC sinds gisteren dit doen }:O maar bij MBM5 valt me op dat als ik het zo een 7-8 uur laat draaien zonder iets echt anders te doen. Dat mijn PC temp maar blijft stijgen. vroegr haalde ik slechts 59°C nu haal ik 63°C maar mijn mobo temp stijgt ook lichtjes telkens als dit een stijgt (35°C max geloof ik voor he tmoment) stijgt iets later de CPU temp.
Neem nu dat ik dit een week laat draaien zit ik dan niet aan een temp van 75°C ofzo??? is dit niet gevarrlijk?????? en is het niet gevaarlijk een CPU constant tegen +60° te hebben???

• Excrusiator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 20:19

Excrusiator

Say wha?

Wat voor een cooler heb jij?

<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL

Verwijderd

Nope niet gevaarlijk maar je systeem kan onstabiel worden bij amd cpu''s is dat boven de 60 graden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een standaard AMD cooler (neem aan dat die standaard is voor 1GHZ want voor hooger stond er een andere ven AMD met orb geloof ik)

Verwijderd

Die nieuwe T-Birds moeten een temperatuur kunnen hebben van 95 graadjes Celcius.... alleen is dit natuurlijk niet aan te raden... misschien zit je kewler er scheef op ofsow... want een stijgende temperatuur is echt niet goed !!!

Verwijderd

Topicstarter
hmm mij lijkt het toch gevaarlijk gaat die CPU niet gewoonweg supersnel verslijten???
en zelfs crashen of opbranden?

Verwijderd

Topicstarter
hmm dat ie scheef zou staan lijkt me onwaarschijnlijk, ik heb hem niet zelf ineengestoken en normaal moet dat dan toch te goei gedaan zijn.

Verwijderd

Beter ff checken voordat die de geest geeft
Zou beetje zonde wezen
Moet je weer terug naar de winkel en al het gezeik wat daar verder bij komt kijken want jij bent toch degene die het gedaan heeft en dan kan je er beter ff zelf naar kijken en zorgen dat het goed werkt.
Suc6

Verwijderd

Topicstarter
je bedoelt dus effe opendraaien en checken of de cooler er te goei opstaat??
Maar hoe zie ik als ie scheef staat? dat het er niet perfect op past ofwat? Ik ken daar namelijk niets van af.
Maar heeft niemand dit dat als uw mobo temp stijgt ook de proc temp. Ik weet niet of dit een limiet heeft maar nu al na 5 uur zit ik aan 62°/32° Och ja ik zal wel zien dus he. Maar een degelijk hoge temp schaadt mijn CPU dus niet?? alleen meer onstabiel? maar niet meteen de geest geven of ipv 10 jaar leven naar 1 jaar ofzo?

Verwijderd

Gewoon ff je case open maken en kijken of alles er goed op zit en het kan wel in levensduur schelen maar je zult het eerst merken in stabiliteit.
En probeer niks met te forceren, alles past netjes en alleen door het te proberen leer je er meer over dus ....
Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Okidokei van stabiliteit heb ik nog geen problemen bemerkt en ik zal eens als ik vanavond zie dat ik boven die 63° ga dan zal ik hem eens opendraaien
BEDANKT ALLEMAAL!

• Glottis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11-2024
Na 24 uur koetje draaien draait mijn 1Ghz op 54 graden. Idle draait die op 34 ofzo.
Ik vind persoonlijk die 54 graden al hoog...

Maar het levert eerst stabiliteits problemen op, en dan brand die door (zonder cooler doet die dit binnen 8 secondes schijnt).

Misschien een andere koeler erop? Scheelt toch weer zo 6 graden denk ik. Ik heb een goedkope Coolermaster, maar een SuperOrb (kleine versie) is ook heel erg aan te raden.

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar gaat dit dan niet heel veel lawaai maken en ik ben niet zo handig wat als ik een koeler erop zet en de core beschadig.
of is het simpel een cooler erop te zetten?

Verwijderd

komt allemaal wel goed hoor:) die van mij is bijna verschroeid omdat ik zat te kutten met coperspacers.... toen werd ie 87C>:) maar nu is ie 52 ipv 60, het is wel een beetje raar dat ie langzaam warmer wordt, misschien moet je dat ff in de gaten houden, als hij stabieliseerd is alles ok

Verwijderd

Topicstarter
dat ben ik ook van plan gewoon mooi de temp volgen en dan zien we wel he
maar ik hoop dat ie de geest nie tgeeft! Ik vertrouw erop.

Verwijderd

''k heb een TBird 800, ook met standaard cooler, dacht ik. iig dat zeiden ze bij de winkel. Maar dat ding werd ook langzaam warmer (80 C) en daarmee steeg ook de mobo temp (ook rond de 35 C). Maar blijkt dat ze me de verkeerde cooler hebben gegeven. Eentje die wel mooi past, maar vet te weinig koelt. Nu met een coolermaster voor Tbird (rond de 15 piek) bij full-load op 60 C, idle 25-30 C.
Dus let even of je wel de goede cooler hebt gekregen.

Verwijderd

Topicstarter
Okidoki maar 62° is nog belang geen 80° maar ik zal hem eens opendraaien en staat er een logo op de cooler ofzo zodat ik kan zien wat voo een het is.
ik haal 5700RPM met die fan. Is dat genoeg voor zulk een standaard cooler

Verwijderd

Topicstarter
GRMBL!!
Mijn PC is onstabiel!!! Hij blijft rond 62-63° voor het moment toch maar ik heb hem moeten laten afkoelen anders eerst wou Q3 errors en ja reboot. dan effe lat(en zakken tot 57° toen happerde Q3 dan maar laten koelen tot 50° en toen steeg ie wel weer naar 60 ofzo maar toen maakte ie geen haperingen of problemen. Hoe maak ik mijn CPU zo''n een 3-4° koeler zonder andere koeler te zetten??? ofzo??

Verwijderd

Topicstarter
Effe vraagje, bestaat eriets zoals een CPU FAN??? bij mijn bijgelverde software zegt ie dat die nie snel genoeg gaat en dat alarm stopt alleen met afgaan als ik de RPM minimaal 0 mag zijn dus werkt ie niet.
Maar heb ik dat wel?? of hoe zit dat ineen of is er geen sensor of niet ingestoken of iets anders?

UPDATE 65° :(:(:(:(:(:(:(:(

Verwijderd

Heb zelfde systeem en zelfde temps. Ik graas nu ongeveer een maand, en ik ben al lang gewend aan de gem temp van 61-63. Als het warm is in de kamer kan hij zelfs op lopen tot 66 en blijft hij gewoon stabiel. Heb je meteen een kacheltje in de kamer. Ik ga nog twee kast vents kopen, om de lucht snellen door de kast heen te laten gaan. Want met deze temp begin ik nog maar niet aan overclocken.

Verwijderd

Hallo Ik draai mijn 1000 op 1100hz en heb een tenp van 43 graden en een kast temp van 21 graden heb wel 3 KOELERS er in er moet ook koele lucht binne komen

Verwijderd

Op zondag 04 februari 2001 21:59 schreef beki het volgende:
Hallo Ik draai mijn 1000 op 1100hz en heb een tenp van 43 graden en een kast temp van 21 graden heb wel 3 KOELERS er in er moet ook koele lucht binne komen
De koelers lopen op 220v en draaien +- 7200t

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 14:13
Das ook zoiets iedereen zegt dat ie bij 90c doorfikt, de mijne heeft de 100c al gehaald :)(omdat de fan `t begaf :() Hij doet `t nog steeds, toch wel geluk dacht ik zo *D

Verwijderd

Bij mij met standaard Coolermaster
(Duron 800@981) 34 graden en na 1 uur stressed 39.

Dus die 60 graden is wel erg hoog:(

Verwijderd

Op zondag 04 februari 2001 19:04 schreef Mallo het volgende:
Effe vraagje, bestaat eriets zoals een CPU FAN??? bij mijn bijgelverde software zegt ie dat die nie snel genoeg gaat en dat alarm stopt alleen met afgaan als ik de RPM minimaal 0 mag zijn dus werkt ie niet.
Maar heb ik dat wel?? of hoe zit dat ineen of is er geen sensor of niet ingestoken of iets anders?

UPDATE 65° :(:(:(:(:(:(:(:(
Dit zou betekenen dat je van langzamer dan 2200RPM gaat? zou maar eens ff een andere koeler gaan halen....

Verwijderd

Topicstarter
nee mijn normale cooler doet zo een 5500RPM
maar 1 case fan zou dat er een deel graden vanaf doen??? Het ligt dus inderdaad aan de kamer temperatuur. Maar wat is het best voor een miditower soort van casefan en helpt dit dan ook??

Verwijderd

Waar woon je, ik heb namelijk nog een nieuwe spire koeler liggen, een uitstekende niet al te luide koeler voor 33 gulden bij ned-cool. Ik kan em je zonder verzendkosten geven, en ik zit in delft. Ik wil je zelfs wel helpen met erop zetten als je vlakbij woont...
edit:

oh, ik zie het al. Belgie is niet zo dichtbij...:(
En die 60 graden is wel erg warm, daar zou ik meteen wat aan doen. Waarschijnlijk is je airflow superslecht als ie zo lang blijft opwarmen. Ziten je kabels wel netjes (zodat de lucht er langs kan).

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ik dacht toch dat ik de kabels wel mooi samen gebonden had maar waar plaats ik ze het best of hoe zorg ik voor een goed airflow??
Ja het is wat ver anders vond ik he teen zeer leuk aanbod ;). *beadankt*

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-08 10:31
Op maandag 05 februari 2001 09:52 schreef Hiro Shima het volgende:

[..]

Dit zou betekenen dat je van langzamer dan 2200RPM gaat? zou maar eens ff een andere koeler gaan halen....
nee dat betekent dat je de koeler niet op de CPU FAN stroom aansluiting hebt gezet maar op een andere aansluiting...

WEBN & chill (@IBKR)

Verwijderd

Heb ook een dergelijke temp, rond de 60 graden vaak. Ik dacht eerst dat het aan mijn slechte voeding lag (veel afwijking in de voltages) en heb de kast + voeding dan ook geruild voor een ander exemplaar. Perfecte voltages maar nog steeds even warm.

Mijn CPU (TB1000) zit met een standaard coolermaster naast mijn voeding. Een extra fan (80 mm, 12 V) blaast over de heatsink + cooler heen om warme lucht af te voeren en koele lucht aan te voeren, maar nog steeds blijf ik op die 60 graden zitten!

Het verschilt ook heel erg per processor geloof ik, de ene TB1000 draait koeler dan de andere TB1000.

Dus tot dusver nog steeds :(, ik wil koeler en ga dus maar eens aan een Orb denken of een Delta ofzo... TIPS zijn altijd welkom...

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb het zelfde probleem, Nieuw systeem AMD 1 Gig maar wel een kleine bakplaat (63 graden) Toch maar een andere koeler er op?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• smvs
  • Niet online
verlaag je voltage in je bios (Vcore) gewoon eens. staat standaard vaak op iets van 1.85V, en dat is nogal hoog. probeer eens 1.75V of 1.70V . scheelt toch een paar graden.
(je moet kijken wat je health monitor in je bios aangeeft, niet wat je instelt in je bios, dit kan zwaar afwijken)

Verwijderd

Ik heb net msi bordje gehaald + thunderbird 1000. Kreeg er een spire koeler bij (ma324 dacht ik zo). Ik heb wel dat koelpasta plakkertje erafgehaald zodat ik later ff de bruggen kan verbinden.
Maar wat zie ik in bios staan? 71 graden celsius!!! (IDLE!!!) Standaard stond de volt op iets van 1.85, heb ik meteen maar verlaagd naar 1.65, maar nu in windows idle nog steeds rond de 70 graden!!! HELP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• smvs
  • Niet online
Ik heb wel dat koelpasta plakkertje erafgehaald zodat ik later ff de bruggen kan verbinden.
ik zie het verband niet helemaal hiertussen

enfin

voel eens met je hand aan de koeler of die inderdaad zo heet voelt als 70C. zo ja dan kan je bijv het voltage nog meer verlagen of een andere koeler kopen (de koeler dan de hitte niet verwerken)
als hij niet heet voelt kan dit duiden op 2 dingen:
-slecht contact tussen koeler en cpu, is te verhelpen door een beetje koelpasta en misschien staat de koeler er scheef op.
-de temp sensor geeft de temp verkeerd aan of dit wordt door windows verkeerd geintrepeteerd. remedies hiertegen zijn: kijken wat hij in het bios aangeeft . of: je kan je processor eens een tijdje vol belasting door een stevig potje 3dmark2001 of cpuburn (ff bij google opzoeken) . als hij dan stabiel blijft draaien en hij crasht niet dan zou ik me niet druk maken (hooguit over een kortere levensduur van je proc, maar whatever)
als hij wel crasht bij brute belasting dan wordt het eens tijd om terug naar de store te gaan lijkt mij.

Verwijderd

De Heatsink voelt behoorlijk warm, ik zou rond de 30/40 graden gokken, geen 70 graden nee.....(pfff gelukkig)

Ik heb de koeler er nog eens opnieuw opgedaan en hij zit nu ietsje beter( scheelt 5 graden) maar nog steeds dik in de 60, idle!

Die rubberen nopjes op de processor, kan je die veilig erafhalen? of heb je dan grote kans om je core te vern**** ?

Ik ga nu ff 3dmark2001 downen

Verwijderd

Nou de temp. sensor klopt wel degelijk. In MBM5 en in de BIOS geeft ie ongeveer dezelfde temperatuur aan.
Als ik 3dmark2001 ga runnen, dan geeft ie ongeveer fouten als de processor 80 graden is!
AAAHHH Ik ga zo ff tubetje koelpasta kopen
Pagina: 1