Toon posts:

[BC3] Meer ISA slots nodig...

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Schimmig project;

Ik heb een prachtige nieuwe bak en nu wil ik daar graag wat spullen mee gaan aansturen, hiervoor moet ik twee ISA kaarten inbouwen,
m''n Mobo heb maar een (1) ISA slot (Gygab. 6VXD7)....
Bestaat er iets van een riser waarmee ik een tweede ISA kan krijgen ?

Tnx,

:Zgunda

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:45

d-motion

zow... en dan nu...

Ik denk dat je beter naar een vervanging van 1 van de 2 ISA kaarten kan kijken.

WWW.RC5.NL

• Pastinakel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-08 22:59

Pastinakel

Zwammen en kwazoedels

Je zou natuurlijk een ISA-riserkaartje uit een oude desktop kunnen slopen en kijken wat er gebeurt...

Ik weet niet of er universele ISA-riserkaartjes bestaan, ze moeten natuurlijk ook in je kast passen.

edit: gebeurt gebeurt met een d :o

Ik kan je niet helpen. De frutsel is warrig en niet knopig. Bovendien heb ik maar één kant | Scrobblernakel

• Glenfiddich
  • Laatst online: 21:13
Ja, een ISA slot kan je met een riserkaartje verdelen in meerdere ISA sloten. Dat had mijn ouwe 486 ook

Catch a smile out there!

• RestlessCitizen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07 18:30

RestlessCitizen

Oud is vaak al nieuw genoeg

... ik verkondigde hier onzin ...

Verwijderd

Topicstarter
Geloof dat ik maar eens errugens een oude bak ga zoeken met zo''n riser.
D''r is niet toevallig iemand die het al eens werkend heeft gehad, vraag me namelijk af of je wel wegkomt met zo''n riser :? , in theorie is het natuurlijk een bus en zo maar of je die zo ff kan splitsen vraag ik me een beetje af....
Iemand ?

• Glenfiddich
Ik heb er zelf ervaring mee, en een ISA slot is te splitsen met een riser. zeker weten.

Catch a smile out there!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Hoe kom je dan uit die riser is toch zo ingedeeld dat die over je pci sloten komt:?
lijkt me niet echt handig:?

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• Glenfiddich
Ja dat klopt. dat word dus improviseren geblazen. Wat hak en breekwerk dus...

Catch a smile out there!

Verwijderd

Topicstarter
Mmm, dat wordt inderdaad pittig,
kan wel een riser gebruiken maar dan hangen die kaarten er waarschijnlijk overdwars in ....DAMN >:)

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

zijn er nog geen LPX :? layout bordjes waar je wat aan hebt??
daar zit toch ook een riser op toch??

Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:06
Neem een 486, heb je ISA zat :)

Verwijderd

ik durf te wedden dat die 2 isa kaartjes ook in pci te krijgen zijn

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Al zou het kunnen, dan kost het je minstens 4 pci sloten,

Verwijderd

Topicstarter
:Gellie (voor het geval je dit nog leest...)

WTF is een LPX bord ?
Ben een beetje desperate...
De ISA kaarten waar ik het over had zijn relaiskaarten die ik ooit = door iemand heb laten solderen, krijg ik nooit voor elkaar om daar PCI versies van te maken... :'(

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Dit is best lastig denk ik. Zo''n riserkaartje zal nog wel te vinden zijn, maar bekijk de hoogte van die kaart eens, en dan kun je meteen zien hoeveel PCI slots je kwijtraakt.... met een beetje pech hou je straks alleen nog maar je AGP slot over als het een klein bordje hebt.... of mischien hou je 1 PCI slot over.

Enne.... omdat zo''n riserkaart ook een ISA slot moet passen kun je em NIET omdraaien en de andere kant op laten wijzen... er zit namelijk een klein en een groot connectorplaatje op een ISA kaart danwel riser. Je raakt dus hoe dan ook PCI sloten kwijt denk ik.

Ik weet trouwens dat COMPAQ''s ook zoiets hebben alleen die hebben een eigen moederbordslot die niet in een ISA slot past.

Mischien kun je beter een oude compje op de kop tikken en daar die applicatie op draaien die die ISA kaarten nodig heeft? Als die kaarten niet zijn om te bouwen naar PCI zal het programma ook wel niet al te veel eissen...

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

WTF is een LPX bord ?
Of de benaming door mij correct is weet ik niet maar dit soort mobo''s kom je vaak tegen in Dell, Compaq of NEC desktopjes, zijn een soort micro ATX plankjes en met een Riser voor PCI en/of ISA. Geloof dat bijvoorbeeld ASUS ook van die plankjes levert:?

Verwijderd

Topicstarter
Mmm, ik loop hier in het magazijn eens tussen de ouwe troep te neuzen en zie een oud IBM moederbord waarbij ze ahw een moederbord uit twee delen hebben gemaakt en aan elkaar gestekkerd... denk denk ....

Als ik nou eens een insteekprint in m''n ISA slot maak, en die met een flatcable doorverbind naar een losse print met twee ISA slots en dat stukje print strak onder m''n MoBo bouw en het geheel weer in een grote kast plemp... ... ... :?

Klinkt als een redelijke boel soldeerwerk en daar was ik nie goed in maar wel een aardige oplossing...

Bestaat er echt nergens zoiets kant en klaar ? :'(

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Pleur dan een ander mobo in je kast, met 2 of meer isa slots.. zijn er vast nog wel.

Verwijderd

Topicstarter
Gna, gna, moederborden zat maar ook voor dual-PIII met 2 x ISA ? >:)

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-08 15:14
Op vrijdag 02 februari 2001 11:47 schreef Segunda@Tweakers het volgende:
Gna, gna, moederborden zat maar ook voor dual-PIII met 2 x ISA ? >:)
Jah alleen dan heb je geen AGP meer, en kost je mobo bijna 2000 piek ;)

Verwijderd

Topicstarter
WELK BORD ? (...sorry, zal niet schreeuwen)
Knutselen wordt niks, da'' heb ik wel gezien,
ik heb echt heel snel een dual PIII bord (liefst FPGA) met twee ISA sloten nodig, ANYTHING ... |:(

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Okee:
Koop:

1) Isa Experimenteerkaart
2) 2x Isa sloten (zijn te vinden als twee stukjes)

Zaag een stuk van die kaart af, flatcable ertussen, slotjes erop en je hebt een externe ISA aansluiting. (maakt die kabels alleen niet te lang...)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:23
bah zo moeilijk doen, voor die moeite kan je echt beter 1 van die kaarten upgraden.

over wat voor kaarten hebben we het eigenlijk? geluidskaart en NIC?

• jkf
  • Laatst online: 21-06-2025

jkf

Op vrijdag 11 mei 2001 14:14 schreef Kaap het volgende:
bah zo moeilijk doen, voor die moeite kan je echt beter 1 van die kaarten upgraden.

Aan het begin van de discussie te zien 2 custom gesoldeerde relaiskaarten die niet makkelijk te upgraden zijn.

Moet die machine met deze custom kaarten wel geupgraded worden, dual PIII erbij en een netwerkje ertussen zou wel eens de makkelijkste oplossing kunnen blijken te zijn.

P II 233 @ begane grond, rip (1997-2007), vervangen door vituele server uptime,

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-08 23:30
Op vrijdag 11 mei 2001 14:14 schreef Kaap het volgende:

Als je het topic ff had doorgelezen had je het geweten!!
Op vrijdag 02 februari 2001 10:36 schreef Segunda@Tweakers het volgende:
:Gellie (voor het geval je dit nog leest...)

WTF is een LPX bord ?
Ben een beetje desperate...
De ISA kaarten waar ik het over had zijn relaiskaarten die ik ooit = door iemand heb laten solderen, krijg ik nooit voor elkaar om daar PCI versies van te maken... :'(
Tadahh!!

Pvouput live

• BC3 Victim
Vervolg op het bericht van sebastius:

Er heeft hier op tweakers nog niet zo lang geleden een PCI verlengings kabel gestaan. ''k weet alleen niet meer van welk merk.
Zul je dus even op moeten zoeken.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• phaedrus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 20:29
Moet het perse dual pIII zijn, ik weet dat een firma in duitsland mobo''s levert voor PIII met meerdere (4 of 5) ISA sloten, speciaal voor het gebruik van dergelijk custom of niet meer te krijgen ISA kaarten.

Effe link erbij gezocht
ITOX3

/edit
De duiste firma is te vinden op www.alfanet.de en bord kost daar iets van 600DM

• BC3 Victim
ik denk dat je eens moet zoeken in die oude dell-kastjes (386/486), de slim line desktops. (zou ook van een ander merk kunnen) Die hebben zo''n riser want de kaarten liggen plat. Alleen weet ik niet of die riser in een gewoon isa slot past.

Voordeel: deze soort riser laat je toe je isa kaarten naar beneden toe te monteren - heb je wel genoeg plaats nodig onder je moederbord. En dan ook nog wat ijzerbewerkingsgereedschap. Good luck.

Verwijderd

Volgens mij staat zo''n riser kaartje naar beneden en zou hij door de bodem van de kast prikken. (zijkant voor desktop)

Temninste wat ik me nog kan heugen van mijn ouwe 486.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-08 08:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hmmzzs .. VirtualHideout licht plat. Danwel erg gaar.
Ga naar de collcase gallerie en zoek naar een van de laatste desktop plexi-cases.

Is redelijk recent.
Staat een linkje naar een topic op het VH forum.
Deze is een pagina of 7 lang.
Staat ergens een link naar een toko met riser kaartjes )flatcable PCI slots enzo).
Met een beetje mazzel hebben ze ook iets in ISA vorm.

suc6
ps. Snap het custom verhaal enzo wel , maar waarom moeten ze PERSEE in een dual, en absoluut saampjes in 1 bak?

Braaikamer - Smoke&BBQ

• BC3 Victim
Hoeveel relais schakel je met die kaarten? Je zou bv. ook een Velleman K8000 kunnen kopen, kun je iets van 24 relais mee schakelen via de par. poort, ben je gelijk van die isa kaarten af..

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:03

JJJ

iig succes :)

Ik ben benieuwd of het gaat lukken :)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-08 08:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik bedoelde dus deze link: http://www.servercases.com/ImageFiles/Rackacc.html
Denk niet dat ze het hebben , maar ff rondkijken en mailen kan het proberen waard zijn.

Suc6
Koffie

Braaikamer - Smoke&BBQ

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op vrijdag 02 februari 2001 11:07 schreef gellie het volgende:

[..]

Of de benaming door mij correct is weet ik niet maar dit soort mobo''s kom je vaak tegen in Dell, Compaq of NEC desktopjes, zijn een soort micro ATX plankjes en met een Riser voor PCI en/of ISA. Geloof dat bijvoorbeeld ASUS ook van die plankjes levert:?
Benaming klopt prima- maar het heeft NIETS met ATX te maken- de afkorting staat voor Low Profile Xternal (ports dus)- AT voeding, alle ports in een 2cm hoog rijtje achterop. Soms konden ze klein zijn, maar ik heb hier een high-end workstation (486-33:+) met 35x50 mobo ofzo. Monster, maar wel maar 10cm hoog!

Ff weer on-topic: je moet wel uitkijken met die risers- veel zijn EISA- zullen niets doen in een standaard ISA slot. Hier in Nijmegen heeft Orbit een grabbelton met o.a. veel EISA-> 2xISA 1xPCI risers, maar daar heb je dus weinig aan- suggestie: volgende beurs pakken en wat grabbelen (of naar Crazy Hans in R''dam...)

Oslik, blyat! Oslik!

Verwijderd

http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/index.cgi

Bel Conrad even op...die hebben veel relais-spul. Vast wel PCI.
Pagina: 1