Toon posts:

[BC3] Abit KT7A + Thunderbird 1,2 Ghz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er hardware conflicten waar ik van moet weten als ik een Abit KT7A met een Thunderbird 1,2 Ghz ga gebruiken?

Bekende problemen met bepaalde video kaarten of iets dergelijks?

Verwijderd

Topicstarter
Oke dan, thanks.

Verwijderd

Moest zelf ff gochelen meot mijn modem, netwerkkaart en SB kaartje, na een paar keer van plaats wisselen deden ze het.

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Voor zover ik weet niet zozeer het niet compatible zijn met bepaalde hardware, maar zo heel af en toe wil er nog wel es een conflictje optreden als je bepaalde hardware in bepaalde sloten steekt..

Dus mocht je vage problemen krijgen en op het eerste gezicht geen conflict vinden, goochel dan maar eens wat met die kaarten..

Had zelf bijvoorbeeld dat m''n videokaart (Voodoo3) niet werd herkend bij een nieuwe Win98SE installatie.. Toch drivers geinstalleerd, werkte op zich goed maar liep steeds vast tijdens het gamen.. Kaartje in een ander slot, Win rebooten: New hardware found.. Pfff.. Maar goed, nu werkt het allemaal weer zoals het zou moeten.. :)

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:26
Niet dat ik weet. Het is wel een VIA chipset, dus moet je de nieuwste VIA 4-in-1 drivers gebruiken. Verder MOET je een fan aangesloten hebben op de CPUfan op je mobo. Het rpm moet > 2100 en < 6000 zijn. Anders start je mobo niet op.... beveiliging....

Verder is alles wel ok, d8 ik zo

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
andere vraag.

Ik zal wel scheel zijn, maar ik zie nergens manuals o.i.d. voor het overclocken van de Thunderbird 1,2 Ghz. Weet iemand er een?

Of is deze zo weinig over te clocken dat het de moeite niet waard is.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-08 18:59

Daniel

Kapitein NCC-1701
Het is ten eerste zo makkelijk dat je er geen guide voor nodig hebt en ten tweede nauwelijks te moeite :)

Tbird 1.2 GHz is standaard al unlocked dus het enige wat je hoeft te doen is multiplier en/of FSB aanpassen.
Maar verwacht niet dat je veel verder komt dan 1300 MHz :)

Verwijderd

haha heb ik ook gehad... platinum 5.1 in mn kt7a-raid gefrot en hij doet het. na 1 reboot geen geluid meer en weg uit apparaatbeheer (grrrrrr), in ander pci slot gedaan en werkt als een tiet :)

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Ik draai de volgende config tot volle tevredenheid:

TB1,2 (unlockt 9x133) Abit Kt7a raid, AtlasV SCSI, ATI Radeon64mb, StormPlatinumA3d gel.kaart, EtherlinkNIC.

Biosinstellingen op z''n snelst, ding is rocksolid:)

Niet op voorraad.

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:33
Op woensdag 31 januari 2001 09:53 schreef Daniel Kegel het volgende:
Het is ten eerste zo makkelijk dat je er geen guide voor nodig hebt en ten tweede nauwelijks te moeite :)

Tbird 1.2 GHz is standaard al unlocked dus het enige wat je hoeft te doen is multiplier en/of FSB aanpassen.
Maar verwacht niet dat je veel verder komt dan 1300 MHz :)
Nee? Hier een AMD 1200 op 12,5 * 110 = 1425 MHz :) :)

MSI mobo, alpha / delta cooling, rocksolid :)

Alpha Innotec WP aardwarmte / 19230 WP Sunpower MAX 3 (32 / SMA - 18 / Enphase) 80 kWh BE batterij / vrijstaand huis gasloos / EV 40k per jaar

Pagina: 1